Jeśli musisz holować ciężki ładunek, prawdopodobnie masz samochód typu pickup lub pełnowymiarowy SUV. Są to jedyne pojazdy osobowe dostępne na rynku, które mogą holować najcięższe ładunki. Oznacza to, że masz tylko kilka opcji, jeśli chcesz również iść z elektrycznym układem napędowym, a Ford F-150 Lightning jest jednym z najlepszych wyborów. Jakiego zasięgu można się spodziewać, ciągnąc prawie 5000 kilogramów?
YouTube influencer JerryRigEverything - którego prawdziwe imię to Zack Nelson - dostał w swoje ręce elektryczną ciężarówkę Ford F-150 Lighting do testów holowania. Dziękuje Fordowi za wypożyczenie ciężarówki, ale wyraźnie zaznacza, że film nie jest sponsorowany. Amerykański producent samochodów był po prostu na tyle odważny (lub pewny siebie), że dał Zackowi ciężarówkę do przetestowania. Zack niedawno poddał podobnemu testowi swoją osobistą elektryczną ciężarówkę Rivian R1T, choć zrobił to w zimny zimowy dzień. R1T jest przystosowany do holowania do 4989 kilogramów. Holowanie i zimna pogoda działały na niekorzyść wydajności samochodu elektrycznego, więc interesujące było poznanie wyników. Dwusilnikowa ciężarówka Adventure z napędem na wszystkie koła przeciągnęła 4535 kilogramów na odległość około 160 kilometrów, zanim trzeba było ją naładować.
W filmie, Zack ciągnie ten sam ciężki ładunek, który w rzeczywistości wynosi 4853 kilogramów, za pomocą elektrycznej ciężarówki Forda. Jest słonecznie, a on ma na sobie t-shirt, więc wygląda na to, że F-150 Lightning zyskuje przewagę. Zack dzieli się również tym, że Ford ma na sobie opony uliczne (Rivian miał opony terenowe) i ma dwa silniki elektryczne w porównaniu do czterech Riviana, co czyni go bardziej wydajnym. Jednak F-150 jest przystosowany do holowania tylko do 4535 kilogramów, więc przeciążył go.
To chyba dobry moment, aby poprosić was o udanie się w dół do sekcji komentarzy i postawienie zakładów. Ile kilometrów przejedzie F-150 Lightning?
Orlen Charge wprowadził promocyjne stawki na ładowanie samochodów elektrycznych, które obowiązują od 28 października do 10 listopada 2023 roku. Zniżki te mogą szczególnie ucieszyć kierowców planujących listopadowe podróże związane z Dniem Wszystkich Świętych oraz długim weekendem. Zobacz więcej >>
15 listopada br. ministrowie sprawiedliwości, infrastruktury oraz spraw wewnętrznych i administracji zorganizowali wspólną konferencję prasową, na której przedstawili szereg nowych propozycji mających na celu zwiększenie bezpieczeństwa na polskich drogach. Zobacz więcej >>
Programy lojalnościowe stacji benzynowych od lat cieszą się dużą popularnością wśród kierowców. Teraz Orlen, lider w tej dziedzinie w Polsce, postanowił rozszerzyć swoją ofertę, obejmując nią również właścicieli pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Na prestiżowych targach motoryzacyjnych SEMA 2024 zaprezentowano prawdziwą perełkę technologii – Teslę Model S Plaid Pursuit, specjalnie przystosowaną do służby w policji przez firmę Unplugged Performance. Ten niezwykle szybki i innowacyjny radiowóz zasili flotę departamentu szeryfa hrabstwa Los Angeles, wprowadzając nowe standardy efektywności i wydajności w działaniach policyjnych. Zobacz więcej >>
Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>