Jeśli musisz holować ciężki ładunek, prawdopodobnie masz samochód typu pickup lub pełnowymiarowy SUV. Są to jedyne pojazdy osobowe dostępne na rynku, które mogą holować najcięższe ładunki. Oznacza to, że masz tylko kilka opcji, jeśli chcesz również iść z elektrycznym układem napędowym, a Ford F-150 Lightning jest jednym z najlepszych wyborów. Jakiego zasięgu można się spodziewać, ciągnąc prawie 5000 kilogramów?
YouTube influencer JerryRigEverything - którego prawdziwe imię to Zack Nelson - dostał w swoje ręce elektryczną ciężarówkę Ford F-150 Lighting do testów holowania. Dziękuje Fordowi za wypożyczenie ciężarówki, ale wyraźnie zaznacza, że film nie jest sponsorowany. Amerykański producent samochodów był po prostu na tyle odważny (lub pewny siebie), że dał Zackowi ciężarówkę do przetestowania. Zack niedawno poddał podobnemu testowi swoją osobistą elektryczną ciężarówkę Rivian R1T, choć zrobił to w zimny zimowy dzień. R1T jest przystosowany do holowania do 4989 kilogramów. Holowanie i zimna pogoda działały na niekorzyść wydajności samochodu elektrycznego, więc interesujące było poznanie wyników. Dwusilnikowa ciężarówka Adventure z napędem na wszystkie koła przeciągnęła 4535 kilogramów na odległość około 160 kilometrów, zanim trzeba było ją naładować.
W filmie, Zack ciągnie ten sam ciężki ładunek, który w rzeczywistości wynosi 4853 kilogramów, za pomocą elektrycznej ciężarówki Forda. Jest słonecznie, a on ma na sobie t-shirt, więc wygląda na to, że F-150 Lightning zyskuje przewagę. Zack dzieli się również tym, że Ford ma na sobie opony uliczne (Rivian miał opony terenowe) i ma dwa silniki elektryczne w porównaniu do czterech Riviana, co czyni go bardziej wydajnym. Jednak F-150 jest przystosowany do holowania tylko do 4535 kilogramów, więc przeciążył go.
To chyba dobry moment, aby poprosić was o udanie się w dół do sekcji komentarzy i postawienie zakładów. Ile kilometrów przejedzie F-150 Lightning?
Bezpieczna jazda na krawędzi – czyli jak legalnie i z adrenaliną pojeździć po torze 🏎️
Nielegalne wyścigi uliczne to nie tylko nieodpowiedzialność, ale też coraz poważniejsze konsekwencje prawne. Już wkrótce udział lub organizacja takich wydarzeń ma być traktowana jak przestępstwo – z karą do 5 lat więzienia. Zobacz więcej >>
Zgodnie z obowiązującym prawem, samochody elektryczne mogą korzystać z buspasów do 31 grudnia 2025 r. To przywilej wprowadzony ustawą o elektromobilności z 2018 roku. Zobacz więcej >>
🗓 25 lipca – Dzień Bezpiecznego Kierowcy to dobra okazja, by przypomnieć sobie podstawowe zasady bezpiecznej jazdy – zwłaszcza w sezonie wakacyjnym, kiedy wiele osób rusza w dłuższe trasy. Z tej okazji GDDKiA opublikowała swój „Dekalog bezpiecznego kierowcy” – praktyczny zestaw porad, który może uratować nie tylko wakacje, ale i zdrowie oraz życie podróżnych. Zobacz więcej >>
Komenda Stołeczna Policji zbroi się… w ciszę i zeroemisyjność. W ramach drugiego etapu projektu „Rozwój elektromobilności na terenie podległym Komendantowi Stołecznemu Policji”, do floty służb mundurowych trafi sześć nieoznakowanych radiowozów elektrycznych oraz dwie stacje ładowania. Zobacz więcej >>
Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Tesla kontynuuje dynamiczny rozwój swojej sieci szybkich ładowarek Supercharger, a wraz z tym procesem pojawia się nowa aktualizacja mapy, która prezentuje zarówno istniejące stacje, jak i te w fazie rozwoju. Dodatkowo, na stronie producenta uruchomiono kolejną rundę głosowania, w której użytkownicy mogą wskazać miejsca, gdzie ich zdaniem powinny zostać zainstalowane nowe ładowarki. Zobacz więcej >>
Wraz z najnowszą aktualizacją oprogramowania Tesli, użytkownicy Modelu Y o napędzie na tył i mniejszej baterii w Europie zyskali nową funkcję – adaptacyjne reflektory. Jednakże, w związku z obniżką cen tych modeli, pojawiły się pytania dotyczące różnic między wariantami, zwłaszcza w kontekście rodzaju zastosowanych ogniw baterii. Zobacz więcej >>
Startup z Nowej Zelandii otrzymał właśnie spory zastrzyk gotówki - w wysokości 18 milionów dolarów - na komercjalizację grafitu wytwarzanego z wiórów drzewnych do zastosowania w akumulatorach pojazdów elektrycznych. To rewelacyjna wiadomość dla przemysłu motoryzacyjnego w Europie i Stanach Zjednoczonych.
CarbonScape tłumaczy, że biografit jest produkowany z ubocznych materiałów przemysłu leśnego i drzewnego, takich jak zrębki i trociny, stanowiąc zrównoważoną alternatywę dla grafitu syntetycznego i naturalnego. Zobacz więcej >>