Wielu właścicieli samochodów elektrycznych to właściciele Tesli Model 3 i chociaż samochód jest daleki od doskonałości, wydaje się, że zdecydowana większość tych właścicieli nie żałuje decyzji o zakupie sedana Tesli. Ten właściciel Modelu 3 ma swój samochód od trzech lat, więc ma solidne pojęcie o kosztach posiadania, o tym, jak trzyma się bateria i co można polubić, a czego nie w tym samochodzie elektrycznym.
Tesla Model 3 była najpopularniejszym samochodem elektrycznym w USA i na świecie, przynajmniej przez pewien czas. W rzeczywistości jest uważany za samochód elektryczny, który udowodnił, że pojazdy elektryczne mogą stać się pojazdami głównego nurtu i stanowić solidną konkurencję dla najbardziej atrakcyjnych rywali napędzanych benzyną. Większy Model Y objął obecnie prowadzenie jako bardziej popularny z dwójki rodzeństwa Tesli, ale Model 3 jest bardziej przystępną cenowo opcją.
Mając to wszystko na uwadze, Oliur, influencer z YouTube, nie tylko pokazuje swój wspaniały Model 3 Performance, ale także opowiada nam o wszystkich szczegółach związanych z jego doświadczeniem jako właściciela. Musimy powiedzieć, że widzieliśmy wiele takich filmów, a Oliur wykonuje spektakularną pracę, która naprawdę się wyróżnia. Oliur nigdy nie posiadał samochodu tak długo, jak miał swoją Teslę, co z pewnością mówi coś o samochodzie. Od razu mówi nam, że nie wydał pieniędzy na pakiet Full Self-Driving Tesli i cieszy się, że zaoszczędził pieniądze. Mówi, że to po prostu nie jest tego warte, szczególnie dla osób mieszkających poza Stanami Zjednoczonymi.
Zamiast spędzić 20 minut na zachwycaniu się Modelem 3, a następnie dorzucić kilka obowiązkowych negatywów na koniec, Oliur przyjmuje inne podejście. Na samym początku przechodzi od razu do rzeczy, które nie podobają mu się w samochodzie, a następnie przedstawia bardzo zrównoważone podejście. Oliur zauważa, że wycieraczki przedniej szyby pozostawiają wiele do życzenia. Jego Model 3 nie ma pompy ciepła, a jego zasięg zimą nie jest tak dobry, jak się spodziewał. Mówi również, że hałas wiatru przy wyższych prędkościach jest dość nieprzyjemny, ale nowsze modele są lepiej izolowane. Poza jedną wymianą i wymianą akumulatora 12 V, jego samochód był naprawdę bezproblemowy, a sytuacja serwisowa była pozytywna i wygodna w obu przypadkach.
🚗 Wakacje + elektryk = duet idealny?
Sezon urlopowy to czas intensywnych wyjazdów – także dla właścicieli samochodów elektrycznych. Coraz większy zasięg aut i rozbudowana sieć ładowarek sprawiają, że planowanie podróży jest łatwiejsze niż kiedykolwiek. Zobacz więcej >>
Ministerstwo Infrastruktury ogłosiło konkretną datę zniesienia opłat na autostradzie A4 pomiędzy Krakowem a Katowicami – będzie to 15 marca 2027 roku. Po tej dacie kierowcy samochodów osobowych pojadą za darmo, bo autostrada trafi pod zarząd GDDKiA, a brak podstaw prawnych uniemożliwia pobieranie opłat od pojazdów lekkich. Zobacz więcej >>
🔋 Gwarancje pod lupą
Na rynku aut elektrycznych gwarancja staje się dziś jednym z najważniejszych narzędzi walki o klienta. Szczególnie mocno widać to wśród nowych graczy, jak marki chińskie, które próbują przekonać sceptycznych klientów do swojej oferty. Zobacz więcej >>
Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60.
Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>