Tesla (TSLA) ogłosiła dane dotyczące produkcji i dostaw w drugim kwartale 2023 r., a producent samochodów przekroczył oczekiwania, dostarczając ponad 466000 pojazdów elektrycznych. Wall Street spodziewa się kolejnego rekordowego kwartału dostaw od Tesli, z konsensusem na poziomie 448000 pojazdów. To więcej niż poprzedni rekord Tesli wynoszący 422000 pojazdów, który producent samochodów osiągnął w 1. kwartale 2023 roku. Dziś Tesla opublikowała oficjalne dane dotyczące dostaw i produkcji w drugim kwartale 2023 roku. Firma potwierdziła, że w ciągu kwartału dostarczyła ponad 466000 pojazdów - znacznie więcej niż oczekiwano:
Oczywiście Model 3 i Model Y nadal są pojazdami napędzającymi sprzedaż i dostawy Tesli, ale Model S i Model X również wydawały się wracać do łask od czasu odświeżenia produktu dwa lata temu. Liczba pojazdów w zapasach i tranzycie dodanych w ciągu kwartału jest również niższa niż w ostatnich kwartałach, z zaledwie około 13000 pojazdów. Tesla zazwyczaj odnosi się do pojazdów w tranzycie w swoim komunikacie prasowym dotyczącym produkcji i dostaw, ale tym razem tak się nie stało. Może to oznaczać, że tym razem więcej pojazdów znajduje się w magazynie zamiast w tranzycie. Źródła powiedziały, że Tesla osiągnęła swój cel dostaw w Ameryce Północnej, co może to wyjaśniać. Tesla ma obecnie 888000 pojazdów dostarczonych w pierwszej połowie 2023 roku i będzie potrzebować mniej niż 1 milion pojazdów dostarczonych w drugiej połowie, aby osiągnąć swoje wytyczne dotyczące 1,8 miliona pojazdów dostarczonych w 2023 roku.
To świetny wynik. Gratulacje dla wszystkich zaangażowanych. To szalone, że Tesla dostarcza teraz prawie pół miliona pojazdów na kwartał. Przez długi czas było wielu przeciwników, którzy nie spodziewali się tego. Chociaż Tesla od jakiegoś czasu jest jednym z największych pod względem wartości, staje się jednym z największych producentów samochodów pod względem wolumenu i robi to tylko z pojazdami elektrycznymi. To niesamowite. Teraz obniżki cen pomogły Tesli osiągnąć ten rekord w tym kwartale. Ciekawie będzie zobaczyć, jak bardzo zaszkodziło to marży brutto i czy Tesla może pozostać marginalnie rentowna przy tych niższych cenach.