Volvo EX30 - Największy konkurent Tesli Model Y? Przegląd osiągów, ceny i innowacyjnych cech.

Volvo EX30 - Największy konkurent Tesli Model Y? Przegląd osiągów, ceny i innowacyjnych cech.
18.06.2023 12:41
Volvo EX30, nowy model zaprezentowany niedawno, może stanowić dotychczas największą konkurencję dla Tesli Model Y. To najmniejszy SUV szwedzkiego producenta samochodów, ale może się poszczycić imponującymi osiągami – jest najszybszym pojazdem w historii marki i ma najniższy ślad węglowy spośród wszystkich samochodów Volvo.
Na początek podstawowy model EX30 kosztuje o ponad 12 000 USD mniej niż standardowy Model Y. W USA cena bazowa wynosi 34 490 USD, podczas gdy Model Y zaczyna się od 47 740 USD. Nawet po uwzględnieniu federalnych ulg podatkowych, Tesla prawdopodobnie wciąż będzie droższa. Ponieważ EX30 będzie produkowane w Chinach, mało prawdopodobne jest, że będzie kwalifikować się do ulg podatkowych.
Niską cenę można przypisać wspólnej architekturze. EX30 opiera się na Sustainable Experience Architecture (SEA), opracowanej przez macierzystą firmę Geely, która jest dedykowana pojazdom kompaktowym. SEA wspiera również inne modele, takie jak Smart #1, Zeekr X i Smart #3.
EX30 jest wyposażony w 64-kilowatogodzinny akumulator NMC (lit, nikiel, mangan i kobalt), który zapewnia szacowany zasięg 275 mil w wersji z jednym silnikiem i 265 mil w wariancie z dwoma silnikami. Podstawowy Model Y, prawdopodobnie wyposażony w akumulator LFP (lito-żelazowo-fosforanowy) firmy CATL, ma zasięg 479 mil na jednym ładowaniu.
Pod względem osiągów na papierze, EX30 robi wrażenie. Dostępne są dwa warianty: Extended Range i Twin Motor Performance. Ten ostatni ma napęd na wszystkie koła, generuje moc 422 koni mechanicznych i moment obrotowy 400 funtów na stopę. Volvo twierdzi, że ten SUV przyspiesza od 0 do 60 mil na godzinę w zaledwie 3,4 sekundy, co czyni go najszybciej przyspieszającym samochodem w historii marki.
Podstawowy Model Y przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,0 sekundy, a nawet Model Y Performance jest na papierze o 0,1 sekundy wolniejszy od EX30.
Volvo stara się również przyciągnąć klientów za pomocą innych cech. Na przykład wnętrze jest minimalistyczne, ale wypełnione najnowocześniejszą technologią. Podobnie jak Tesla, samochód ma duży dotykowy ekran centralny, który Volvo twierdzi, że został opracowany we współpracy z Google, Apple i Qualcomm, aby zapewnić najlepsze doświadczenie użytkowania. W kabinie zastosowano również wiele materiałów pochodzących z recyklingu.
Obejrzyj powyższy film, aby dowiedzieć się więcej o tym, jak EX30 może stanowić wyzwanie dla Modelu Y. Jak oceniasz najnowszy samochód elektryczny Volvo? Czy sądzisz, że może to w jakiś sposób wpłynąć na niezwykle popularny Model Y? Podziel się swoimi przemyśleniami w komentarzach.
Autor: Ala
Zdjęcia: motohigh
|
Źródło: insideevs
|
Tagi:

Warto przeczytać

KIELCE. Orlen stawia ostatnią ładowarkę 50 kW, obiecuje roaming i karty RFID

KIELCE. Orlen stawia ostatnią ładowarkę 50 kW, obiecuje roaming i karty RFID

Orlen stawia krok w przyszłość motoryzacji elektrycznej, instalując ostatnią ładowarkę 50 kW w Kielcach. Łukasz Kwiatkowski, menedżer z Orlenu, ujawnił na LinkedIn, że firma postawiła urządzenie marki Ekoenergetyka Axon FX o mocy 50 kW. Zobacz więcej >>
Jak zamontować reflektory adaptacyjne w starszej Tesli Model 3?

Jak zamontować reflektory adaptacyjne w starszej Tesli Model 3?

Ostatnia aktualizacja oprogramowania Tesli, która umożliwiła aktywację reflektorów adaptacyjnych, skłoniła wielu właścicieli starszych modeli Tesli Model 3 do zadania sobie pytania: czy można zainstalować nowsze reflektory adaptacyjne w starszych wersjach samochodów? Odpowiedź może być zaskakująca, ale zdaniem jednego hakerów, jest to możliwe, chociaż wymaga pewnych kroków. Starsze modele Tesli Model 3 wyposażone są w reflektory projekcyjne sektorowe, które nie mają matrycy diod potrzebnej do działania reflektorów adaptacyjnych. Zobacz więcej >>
Circle K: Darmowe ładowanie samochodów energią mięśni.

Circle K: Darmowe ładowanie samochodów energią mięśni.

Norweski oddział Circle K wprowadza rewolucyjny koncept, który może zmienić sposób, w jaki rozumiemy ładowanie samochodów elektrycznych. Przedstawiając innowacyjne podejście do ekologii i mobilności, firma zainstalowała ultraszybkie ładowarki, które wykorzystują energię wytwarzaną przez rowerki treningowe. Zobacz więcej >>
Hyundai Ioniq 5 RWD 58 kWh od 168 900 zł, Hyundai Ioniq 5 RWD 77 kWh od 196 900 złotych

Hyundai Ioniq 5 RWD 58 kWh od 168 900 zł, Hyundai Ioniq 5 RWD 77 kWh od 196 900 złotych

Hyundai obniżył ceny modelu Hyundai Ioniq 5 z rocznika 2023, co stanowi dobrą wiadomość dla wszystkich entuzjastów samochodów elektrycznych. Nowe ceny sprawiają, że te innowacyjne pojazdy stają się jeszcze bardziej dostępne dla szerokiego grona konsumentów. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane