Elektryczny SUV Rivian R1S może teraz być konfigurowany z nową baterią Max Pack, oferującą maksymalny, oszacowany przez EPA zasięg 644 kilometrów, jak podaje oficjalna strona producenta, która niedawno została zaktualizowana. Zmiana ta została po raz pierwszy zauważona przez użytkownika Rivian Forums o nazwie DuoRivians, który opublikował zrzut ekranu przedstawiający wszystkie dostępne baterie dla tego samochodu bezemisyjnego.
Zgodnie z kalkulatorem online tego start-upu z Kalifornii, R1S wyposażony w baterię Max Pack zaczyna się od 94000 dolarów i ma oszacowany przez EPA zasięg 644 kilometrów przy 21-calowych kołach drogowych oraz firmowym podwójnym układem napędowym o mocy 533 koni mechanicznych. Baterię Max Pack można również zamówić w połączeniu z układem napędowym Performance o mocy 665 KM, nie tracąc przy tym ani jednego kilometra od oszacowanego zasięgu. W tej konfiguracji R1S kosztuje 99000 dolarów. Opcjonalna aktualizacja All-Terrain za dodatkowe 3600 dolarów, która obejmuje 20-calowe koła terenowe, obniża oszacowany przez EPA zasięg do 571 kilometrów zarówno dla standardowej, jak i wydajniejszej wersji R1S z podwójnym silnikiem. W porównaniu do baterii Large Pack oferowanej przez Rivian, Max Pack jest droższy o 10000 dolarów i oferuje dodatkowe 77 kilometrów zasięgu, według strony.
CEO i założyciel firmy, RJ Scaringe, ogłosił pod koniec lutego, że pracują nad nową konfiguracją Max Pack + Dual-Motor AWD dla modelu R1S z siedmioma miejscami, która miała prognozowany zasięg 627 km i miała być dostarczana tej jesieni. Biorąc pod uwagę, że zazwyczaj skonfigurowanie zamówienia Rivian zajmuje około czterech miesięcy, trudno przewidzieć, czy klienci zdążą odebrać swoje R1S z baterią Max Pack przed końcem jesieni. Niemniej jednak cieszy fakt, że ten elektryczny SUV jest teraz dostępny w wersji oferującej zasięg powyżej 642 km na jednym ładowaniu (przynajmniej teoretycznie).