Kilka dni temu rozważaliśmy publikację tekstu pt. "Cybertruck powinien zostać zakazany w Europie". Wygląda na to, że nasz lekko przewrotny apel nie miałby większego sensu, bo prawdopodobieństwo, że pickup Tesli trafi na Stary Kontynent, jest niewielkie. Informację tę otrzymała holenderska redakcja TopGear od wiceprezesa Tesli ds. inżynierii pojazdów. Powodem tego zalecenia są nie tylko zaokrąglenia na nadwoziu, ale także specyfika europejskiego rynku. Przeciwność losu dla Cybertrucka w Europie wynika z faktu, że pickupy nie cieszą się tu zbyt dużym zainteresowaniem. Szczególnie w miastach, gdzie pojazdy tego typu są niewygodne ze względu na swoje rozmiary. W Stanach Zjednoczonych sytuacja jest dokładnie odwrotna, gdzie pickupy generują wyższą sprzedaż niż tradycyjne samochody osobowe. Jednakże, jak pokazują badania, większość z nich jest używana do codziennych zadań, takich jak zakupy czy dojazd do pracy, a nie do ciężkich prac.
Lars Moravy, wiceprezes Tesli, podkreśla również poważniejszy problem związany z europejskimi przepisami dotyczącymi pojazdów. Przepisy te wymagają, aby wystające części nadwozia miały krzywizny o promieniu nie mniejszym niż 3,2 mm. Co ciekawe, jest to niemożliwe do zrealizowania w przypadku stali nierdzewnej o grubości 1,4 milimetra, z której wykonane jest nadwozie Cybertrucka. Europejski wariant musiałby być bardziej zaokrąglony, co mogłoby sprawić, że straciłby część swojej charakterystycznej kanciastej estetyki.
Trzecim, nie mniej istotnym problemem, jest masa Cybertrucka. W topowej wersji waży on aż 3,1 tony, co już teraz przekracza dopuszczalną masę całkowitą pojazdu kategorii B (do 3,5 ton). Przyszłe przepisy podnoszące tę wartość do 4,25 tony nadal nie weszły w życie, a kraje europejskie zwlekają z uchwaleniem odpowiednich rozporządzeń. Rozwiązaniem tego dylematu mogłoby być obniżenie ładowności Cybertrucka do około 700 kilogramów lub też wprowadzenie wymogu, aby kierowca tego pojazdu posiadał prawo jazdy kategorii C. Decyzja o dostosowaniu auta Tesli do europejskich standardów mogłaby otworzyć nowe perspektywy dla miłośników marki i fanów innowacyjnych rozwiązań. Czekamy z niecierpliwością na dalszy rozwój tej historii.