Cybertruck w Europie: Kanciasta Innowacja czy Kłopotliwe Zaokrąglenia?

Cybertruck w Europie: Kanciasta Innowacja czy Kłopotliwe Zaokrąglenia?
11.12.2023 18:00
Kilka dni temu rozważaliśmy publikację tekstu pt. "Cybertruck powinien zostać zakazany w Europie". Wygląda na to, że nasz lekko przewrotny apel nie miałby większego sensu, bo prawdopodobieństwo, że pickup Tesli trafi na Stary Kontynent, jest niewielkie. Informację tę otrzymała holenderska redakcja TopGear od wiceprezesa Tesli ds. inżynierii pojazdów. Powodem tego zalecenia są nie tylko zaokrąglenia na nadwoziu, ale także specyfika europejskiego rynku. Przeciwność losu dla Cybertrucka w Europie wynika z faktu, że pickupy nie cieszą się tu zbyt dużym zainteresowaniem. Szczególnie w miastach, gdzie pojazdy tego typu są niewygodne ze względu na swoje rozmiary. W Stanach Zjednoczonych sytuacja jest dokładnie odwrotna, gdzie pickupy generują wyższą sprzedaż niż tradycyjne samochody osobowe. Jednakże, jak pokazują badania, większość z nich jest używana do codziennych zadań, takich jak zakupy czy dojazd do pracy, a nie do ciężkich prac.
Lars Moravy, wiceprezes Tesli, podkreśla również poważniejszy problem związany z europejskimi przepisami dotyczącymi pojazdów. Przepisy te wymagają, aby wystające części nadwozia miały krzywizny o promieniu nie mniejszym niż 3,2 mm. Co ciekawe, jest to niemożliwe do zrealizowania w przypadku stali nierdzewnej o grubości 1,4 milimetra, z której wykonane jest nadwozie Cybertrucka. Europejski wariant musiałby być bardziej zaokrąglony, co mogłoby sprawić, że straciłby część swojej charakterystycznej kanciastej estetyki.
Trzecim, nie mniej istotnym problemem, jest masa Cybertrucka. W topowej wersji waży on aż 3,1 tony, co już teraz przekracza dopuszczalną masę całkowitą pojazdu kategorii B (do 3,5 ton). Przyszłe przepisy podnoszące tę wartość do 4,25 tony nadal nie weszły w życie, a kraje europejskie zwlekają z uchwaleniem odpowiednich rozporządzeń. Rozwiązaniem tego dylematu mogłoby być obniżenie ładowności Cybertrucka do około 700 kilogramów lub też wprowadzenie wymogu, aby kierowca tego pojazdu posiadał prawo jazdy kategorii C. Decyzja o dostosowaniu auta Tesli do europejskich standardów mogłaby otworzyć nowe perspektywy dla miłośników marki i fanów innowacyjnych rozwiązań. Czekamy z niecierpliwością na dalszy rozwój tej historii.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Autonomia poziomu 4? Jeszcze nie, ale Huawei robi duży krok

Autonomia poziomu 4? Jeszcze nie, ale Huawei robi duży krok

Huawei zapowiada na wrzesień 2025 aktualizację do nowego systemu jazdy autonomicznej ADS 4.0. Choć w sieci pojawiły się głosy o poziomie autonomii 4, producent studzi emocje – w rzeczywistości chodzi raczej o poziom 3, i to wyłącznie na autostradach. Zobacz więcej >>
Długie gwarancje, czyli jak producenci elektryków walczą o zaufanie klientów

Długie gwarancje, czyli jak producenci elektryków walczą o zaufanie klientów

🔋 Gwarancje pod lupą Na rynku aut elektrycznych gwarancja staje się dziś jednym z najważniejszych narzędzi walki o klienta. Szczególnie mocno widać to wśród nowych graczy, jak marki chińskie, które próbują przekonać sceptycznych klientów do swojej oferty. Zobacz więcej >>
Jedna Metropolia, jeden bilet, wiele środków transportu – GZM rozwija komunikację jutra

Jedna Metropolia, jeden bilet, wiele środków transportu – GZM rozwija komunikację jutra

Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia to wyjątkowy obszar na mapie Polski. Skupia 41 miast i gmin, rozciąga się na powierzchni 2,5 tys. Zobacz więcej >>
Apple CarPlay z wielką aktualizacją! Nowy wygląd, nowe funkcje i wsparcie dla EV 🚗⚡

Apple CarPlay z wielką aktualizacją! Nowy wygląd, nowe funkcje i wsparcie dla EV 🚗⚡

Apple nie zwalnia tempa – podczas konferencji WWDC 2025 zaprezentowano nową wersję CarPlay. System, z którego codziennie korzystają miliony kierowców, zyskał nie tylko odświeżony wygląd, ale i szereg nowych funkcji – szczególnie ważnych dla właścicieli aut elektrycznych. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane