Cybertruck w Europie: Kanciasta Innowacja czy Kłopotliwe Zaokrąglenia?

Cybertruck w Europie: Kanciasta Innowacja czy Kłopotliwe Zaokrąglenia?
11.12.2023 18:00
Kilka dni temu rozważaliśmy publikację tekstu pt. "Cybertruck powinien zostać zakazany w Europie". Wygląda na to, że nasz lekko przewrotny apel nie miałby większego sensu, bo prawdopodobieństwo, że pickup Tesli trafi na Stary Kontynent, jest niewielkie. Informację tę otrzymała holenderska redakcja TopGear od wiceprezesa Tesli ds. inżynierii pojazdów. Powodem tego zalecenia są nie tylko zaokrąglenia na nadwoziu, ale także specyfika europejskiego rynku. Przeciwność losu dla Cybertrucka w Europie wynika z faktu, że pickupy nie cieszą się tu zbyt dużym zainteresowaniem. Szczególnie w miastach, gdzie pojazdy tego typu są niewygodne ze względu na swoje rozmiary. W Stanach Zjednoczonych sytuacja jest dokładnie odwrotna, gdzie pickupy generują wyższą sprzedaż niż tradycyjne samochody osobowe. Jednakże, jak pokazują badania, większość z nich jest używana do codziennych zadań, takich jak zakupy czy dojazd do pracy, a nie do ciężkich prac.
Lars Moravy, wiceprezes Tesli, podkreśla również poważniejszy problem związany z europejskimi przepisami dotyczącymi pojazdów. Przepisy te wymagają, aby wystające części nadwozia miały krzywizny o promieniu nie mniejszym niż 3,2 mm. Co ciekawe, jest to niemożliwe do zrealizowania w przypadku stali nierdzewnej o grubości 1,4 milimetra, z której wykonane jest nadwozie Cybertrucka. Europejski wariant musiałby być bardziej zaokrąglony, co mogłoby sprawić, że straciłby część swojej charakterystycznej kanciastej estetyki.
Trzecim, nie mniej istotnym problemem, jest masa Cybertrucka. W topowej wersji waży on aż 3,1 tony, co już teraz przekracza dopuszczalną masę całkowitą pojazdu kategorii B (do 3,5 ton). Przyszłe przepisy podnoszące tę wartość do 4,25 tony nadal nie weszły w życie, a kraje europejskie zwlekają z uchwaleniem odpowiednich rozporządzeń. Rozwiązaniem tego dylematu mogłoby być obniżenie ładowności Cybertrucka do około 700 kilogramów lub też wprowadzenie wymogu, aby kierowca tego pojazdu posiadał prawo jazdy kategorii C. Decyzja o dostosowaniu auta Tesli do europejskich standardów mogłaby otworzyć nowe perspektywy dla miłośników marki i fanów innowacyjnych rozwiązań. Czekamy z niecierpliwością na dalszy rozwój tej historii.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Ford przenosi produkcję baterii dla Mustanga Mach-E do USA – korzyści podatkowe priorytetem

Ford przenosi produkcję baterii dla Mustanga Mach-E do USA – korzyści podatkowe priorytetem

Ford, jako jeden z liderów rynku motoryzacyjnego, zdecydował się na znaczącą zmianę w produkcji baterii do swoich pojazdów elektrycznych. W 2025 roku Mustang Mach-E będzie wyposażany w akumulatory produkowane nie pod Wrocławiem, ale w stanie Michigan. Zobacz więcej >>
Opony zimowe do samochodów elektrycznych – jak wybrać i dlaczego warto?

Opony zimowe do samochodów elektrycznych – jak wybrać i dlaczego warto?

Wraz z rosnącą popularnością samochodów elektrycznych na polskich drogach pojawia się coraz większa potrzeba specjalistycznych opon zimowych, które zapewnią bezpieczeństwo i poprawią efektywność jazdy w trudnych warunkach. Elektryki wymagają bowiem opon dostosowanych do specyficznych potrzeb, takich jak wyższy moment obrotowy czy większa masa pojazdu. Zobacz więcej >>
Infrastruktura ładowania pojazdów elektrycznych w Polsce: aktualne wyzwania i kierunki rozwoju

Infrastruktura ładowania pojazdów elektrycznych w Polsce: aktualne wyzwania i kierunki rozwoju

Rozwój infrastruktury dla pojazdów elektrycznych w Polsce napotyka na liczne bariery, które znacząco wpływają na tempo i efektywność wprowadzania zeroemisyjnego transportu. Z raportu Polskiego Stowarzyszenia Nowej Mobilności (PSNM) oraz Volvo Cars Poland wynika, że różnice w kosztach dzierżawy terenów pod stacje ładowania oraz przewlekłe procedury administracyjne to główne czynniki opóźniające rozwój tej kluczowej infrastruktury. Zobacz więcej >>
Elektryczny Dodge Charger z bateriami solid state – rewolucja w zasięgu?

Elektryczny Dodge Charger z bateriami solid state – rewolucja w zasięgu?

Dodge zapowiedział nową generację elektrycznego Chargera, który będzie wyposażony w zaawansowane baterie solid state. Ten innowacyjny krok jest wynikiem współpracy z firmą Factorial, liderem w dziedzinie technologii stałego elektrolitu. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane