Volkswagen na CES 2024: Rewolucja w Interakcji z Samochodem Dzięki Sztucznej Inteligencji

Volkswagen na CES 2024: Rewolucja w Interakcji z Samochodem Dzięki Sztucznej Inteligencji
09.01.2024 12:00
Z okazji targów CES 2024, Volkswagen zaskoczył świat motoryzacji ogłaszając, że stanie się pierwszym producentem samochodów, który wprowadzi do swoich pojazdów czat zasilany sztuczną inteligencją, ChatGPT. Nowe rozwiązanie ma znaleźć się w modelach VW ID.3, ID.4, ID.5, ID.7 oraz wybranych wariantach spalinowych. Co ciekawe, firma planuje również rozszerzyć zastosowanie ChatGPT na inne pojazdy z platformy MEB, takie jak VW ID. Buzz, Cupra Born czy Skoda Enyaq, a także potencjalnie na modele z platformy MQB Evo, np. Audi Q8 e-tron. Jednym z głównych celów ChatGPT w samochodach Volkswagen jest stworzenie bardziej naturalnej interakcji z pojazdem. Kierowca będzie mógł wywołać sztuczną inteligencję za pomocą polecenia "Cześć, ID" lub poprzez przycisk na kierownicy. Mechanizm będzie automatycznie aktywowany, gdy podstawowa wersja systemu nie poradzi sobie z danym zadaniem, a przełączanie między nimi będzie przebiegać w sposób niewidoczny dla kierowcy.
Co wyróżnia ChatGPT, to zdolność do rozpoznawania potrzeb człowieka oraz możliwość komunikacji w naturalnym języku. Volkswagen zapowiada "wzbogacające konwersacje" i obiecuje pierwsze wdrożenia już w drugim kwartale 2024 roku. Niemiecki producent podkreśla, że nowy mechanizm będzie dostępny wraz z ostatnią generacją systemu multimedialnego, co oznacza, że nawet istniejące już pojazdy będą mogły skorzystać z tego innowacyjnego rozwiązania poprzez aktualizację oprogramowania. Warto zauważyć, że choć ChatGPT ma zagościć w większości modeli z platformy MEB, nie ogłoszono go bezpośrednio dla VW ID. Buzz, co może być zagadką dla wielu entuzjastów marki. Niemniej jednak, Volkswagen pokazuje, że stawia na nowoczesność i innowacyjne rozwiązania, wprowadzając sztuczną inteligencję do codziennego doświadczenia kierowców. Czekamy z niecierpliwością na to, jak ChatGPT odmieni nasze postrzeganie interakcji z samochodem.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Tesla traci grunt w Europie i Chinach – kwiecień 2025 pod znakiem spadków

Tesla traci grunt w Europie i Chinach – kwiecień 2025 pod znakiem spadków

Sprzedaż Tesli w kwietniu 2025 roku wyraźnie spadła – i to zarówno w Europie, jak i w Chinach. Dane mówią jednoznacznie: europejski rynek EV coraz częściej wybiera inne marki, a klienci zrażeni są nie tylko ofertą, ale i postawą Elona Muska. Zobacz więcej >>
🌍 Tunel Europa–Afryka? Hiszpania wraca do śmiałej wizji sprzed lat!

🌍 Tunel Europa–Afryka? Hiszpania wraca do śmiałej wizji sprzed lat!

Czy już wkrótce pojedziemy samochodem z Europy do Afryki? Hiszpania znów rozważa budowę tunelu pod Cieśniną Gibraltarską, który połączyłby Półwysep Iberyjski z Marokiem. Projekt, nad którym pracuje się już od ponad 40 lat, zyskuje nowe życie. Zobacz więcej >>
Brytyjska flota drogowa stawia na elektromobilność – Toyota dostarcza 58 nowych EV

Brytyjska flota drogowa stawia na elektromobilność – Toyota dostarcza 58 nowych EV

Brytyjski zarząd dróg krajowych i autostrad – National Highways – rozwija swoją flotę pojazdów elektrycznych. Instytucja odpowiedzialna za nadzór nad 4500 milami dróg i autostrad w Wielkiej Brytanii wzbogaciła się o kolejne 58 bezemisyjnych samochodów marki Toyota. Zobacz więcej >>
Krawężnik, który ładuje samochód. Niemcy testują rewolucję w elektromobilności

Krawężnik, który ładuje samochód. Niemcy testują rewolucję w elektromobilności

Przez ostatni rok ulice Kolonii stały się poligonem dla jednego z najciekawszych projektów miejskiej elektromobilności w Europie. Rheinmetall – znany głównie z sektora zbrojeniowego – pokazał, że jego technologie świetnie sprawdzają się także… w chodniku. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane