Nowa aktualizacja Tesli 2024.2 wprowadza reflektory adaptacyjne w Modelu 3 Highland

Nowa aktualizacja Tesli 2024.2 wprowadza reflektory adaptacyjne w Modelu 3 Highland
23.01.2024 14:00
W najnowszej aktualizacji oprogramowania Tesli, oznaczonej numerem 2024.2, niemieccy użytkownicy Tesli Model 3 Highland zyskali dostęp do nowej funkcji - adaptacyjnych świateł drogowych. Choć aktualizacja ta na razie obejmuje jedynie niemiecki rynek, to stanowi kolejny krok Tesli w dostarczaniu innowacyjnych funkcji poprzez aktualizacje oprogramowania. Główną zmianą w aktualizacji 2024.2 jest możliwość korzystania z adaptacyjnych reflektorów w Tesli Model 3 Highland. Wcześniejsze modele, takie jak Tesla Model Y i Model 3 przed faceliftingiem, wyposażone były w reflektory matrycowe, ale na razie brak informacji, czy właściciele tych pojazdów również otrzymają dostęp do tej nowej funkcji.
Według informacji pochodzących z TFF-Forum, wątek na forum opisuje, jak działają adaptacyjne reflektory w Tesli Model 3 Highland. Samochód potrafi wykrywać innych uczestników ruchu i inteligentnie przyciemniać wybrane obszary snopu światła, eliminując ryzyko oślepiania innych kierowców. Ta funkcja różni się od tradycyjnego Asystenta świateł drogowych, który wyłączał światła w całości w przypadku wykrycia ruchu z naprzeciwka. Warto zauważyć, że adaptacyjne światła drogowe są dostępne wyłącznie w Tesli Model 3 Highland, czyli w modelu wprowadzonym na rynek pod koniec 2023 roku po przeprowadzeniu faceliftingu. Ciekawostką jest fakt, że Elon Musk, założyciel Tesli, wyraził sprzeciw wobec użycia nazwy "Highland" jako oficjalnego określenia samochodu, twierdząc, że nie jest ona prawdziwa. To wywołało pewne zamieszanie, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że nazwa ta pojawia się w oprogramowaniu i katalogu części samochodu.
W tym kontekście warto również zaznaczyć, że właściciele Tesli Model 3 i Model Y nie posiadają jeszcze funkcji adaptacyjnych świateł drogowych. Co więcej, w przypadku Tesli Model S i Model X nie jest jasne, czy ich reflektory są matrycowe czy wykorzystują oświetlenie sektorowe. Niemniej jednak, Teslę charakteryzuje ciągły rozwój oprogramowania i wprowadzanie nowych funkcji, co sprawia, że posiadacze tych pojazdów mogą regularnie cieszyć się nowymi możliwościami dzięki prostym aktualizacjom.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Ferrari podpisuje porozumienie z SK.On: Elektrolit na Tlenkach w Grze?

Ferrari podpisuje porozumienie z SK.On: Elektrolit na Tlenkach w Grze?

Ferrari ogłosiło niedawno współpracę z południowokoreańskim producentem ogniw litowo-jonowych, firmą SK.On. Choć szczegóły porozumienia nie zostały ujawnione, to fakt tej współpracy sugeruje, że SK.On może być na dobrej drodze do zaawansowania w produkcji ogniw z litowymi anodami i stałym elektrolitem. Zobacz więcej >>
Jak zamontować reflektory adaptacyjne w starszej Tesli Model 3?

Jak zamontować reflektory adaptacyjne w starszej Tesli Model 3?

Ostatnia aktualizacja oprogramowania Tesli, która umożliwiła aktywację reflektorów adaptacyjnych, skłoniła wielu właścicieli starszych modeli Tesli Model 3 do zadania sobie pytania: czy można zainstalować nowsze reflektory adaptacyjne w starszych wersjach samochodów? Odpowiedź może być zaskakująca, ale zdaniem jednego hakerów, jest to możliwe, chociaż wymaga pewnych kroków. Starsze modele Tesli Model 3 wyposażone są w reflektory projekcyjne sektorowe, które nie mają matrycy diod potrzebnej do działania reflektorów adaptacyjnych. Zobacz więcej >>
Kontrowersje wokół Tesli: Anulacja Taniej Tesli na Rzecz Robotaxi?

Kontrowersje wokół Tesli: Anulacja Taniej Tesli na Rzecz Robotaxi?

Ostatnie doniesienia od agencji Reuters wstrząsnęły światem Tesli i jego entuzjastów. Według informacji opublikowanych przez Reuters, producent samochodów elektrycznych miał rzekomo porzucić plany dotyczące taniej wersji Tesli, znanego wewnętrznie jako NV91 lub H422. Zobacz więcej >>
Tesla Model S z Niesamowitym Przebiegiem: 2 000 000 km na Liczniku

Tesla Model S z Niesamowitym Przebiegiem: 2 000 000 km na Liczniku

Hansjörg von Gemmingen prowadzi Teslę Model S, która właśnie osiągnęła niesamowity przebieg 2 000 000 kilometrów. To imponujące osiągnięcie, nawet dla samochodu spalinowego. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane