Toyota i Wodór: Jacek Pawlak na Pierwszej Linii Obrony

Toyota i Wodór: Jacek Pawlak na Pierwszej Linii Obrony
25.12.2023 18:00
Jacek Pawlak, prezes Toyota Central Europe, udzielił niedawno wywiadu portalowi Wyborcza.biz, rzucając światło na niektóre aspekty działalności japońskiego giganta motoryzacyjnego. Mimo statusu największego koncernu motoryzacyjnego na świecie w 2022 roku, Toyota musi teraz stawić czoła wyzwaniom rewolucji elektrycznej. Toyota od dziesięcioleci buduje swoją renomę jako producent niezawodnych samochodów, zdobywając wiernych fanów. Jednakże, choć utrzymuje się na szczycie pod względem sprzedaży, wywiad z Jackiem Pawlakiem rzucił światło na wyzwanie, jakie przed nią stoi. Według danych, w pierwszej połowie 2023 roku Toyota sprzedała jedynie 59 000 elektrycznych pojazdów, a plan na cały rok to dostarczenie 123000. To zaledwie ułamek tego, co osiąga konkurencyjna Tesla każdego miesiąca. Jacek Pawlak, mimo sukcesów firmy, nie ukrywa trudności, wskazując na bariery w postaci wagi i kosztu baterii.
Warto zwrócić uwagę na nietypowe sformułowania używane przez prezesa Toyota Central Europe. Pawlak unika określenia "samochody elektryczne", zastępując je bardziej rozbudowanymi frazami jak "samochody elektryczne na baterie". Jest to zauważone przez autora artykułu, który zwraca uwagę na brak analogicznych konstrukcji dla samochodów na wodór czy benzynę. W dalszej części wywiadu Pawlak podkreśla trudności związane z budowaniem infrastruktury ładowania, sugerując paradoksalnie, że łatwiej jest zbudować infrastrukturę dla wodoru niż dla samochodów elektrycznych. Jednakże, porównanie to jest dyskusyjne, zwłaszcza patrząc na rozwiniętą sieć ładowarek Tesli na całym świecie. Nie można również pominąć komentarzy dotyczących kosztów, gdzie Pawlak sugeruje, że koszt przejechania 100 km Toyotą Mirai na wodór jest porównywalny do benzyny. Jednak analiza danych wskazuje, że samochody na wodór są droższe i mniej efektywne niż ich elektryczne odpowiedniki.
Czy Toyota zdoła dostosować się do nowych realiów rynku elektrycznego? Wywiad rzuca światło na istniejące wyzwania i strategie marketingowe, które firma stosuje, aby utrzymać swoją pozycję w dynamicznie zmieniającym się świecie motoryzacji.
Autor: Karolina
Źródło:
|
Tagi:

Warto przeczytać

Hyundai Ioniq 5 RWD 58 kWh od 168 900 zł, Hyundai Ioniq 5 RWD 77 kWh od 196 900 złotych

Hyundai Ioniq 5 RWD 58 kWh od 168 900 zł, Hyundai Ioniq 5 RWD 77 kWh od 196 900 złotych

Hyundai obniżył ceny modelu Hyundai Ioniq 5 z rocznika 2023, co stanowi dobrą wiadomość dla wszystkich entuzjastów samochodów elektrycznych. Nowe ceny sprawiają, że te innowacyjne pojazdy stają się jeszcze bardziej dostępne dla szerokiego grona konsumentów. Zobacz więcej >>
Tesla Model S Plaid: Nowe Sportowe Siedzenia pojawiają się, ale gdzie jest Cybertruck?

Tesla Model S Plaid: Nowe Sportowe Siedzenia pojawiają się, ale gdzie jest Cybertruck?

Tesla wkracza na nowy poziom komfortu i sportowego stylu, dodając opcję sportowych siedzeń do swojego flagowego modelu, Modelu S Plaid. Ale czy to naprawdę nowość? Okazuje się, że sportowe fotele, które teraz oficjalnie pojawiły się w konfiguratorze Modelu S Plaid, pierwotnie miały swoje pięć minut sławy na pokładzie Tesli Cybertrucka... Zobacz więcej >>
Rewolucja w cenach Tesli: Model 3 od 194 990 złotych!

Rewolucja w cenach Tesli: Model 3 od 194 990 złotych!

Tesla obniżyła ceny swoich pojazdów, co może być dobrą wiadomością dla miłośników elektrycznych samochodów. Teraz najtańszym modelem w ofercie producenta jest Tesla Model 3 Napęd na Tylne Koła / RWD po faceliftingu, dostępny od 194 990 złotych, a wariant z dużą baterią i dwoma silnikami, Long Range AWD, kosztuje dokładnie tyle samo, co Tesla Model Y LR AWD - 224 990 złotych. Zobacz więcej >>
KIELCE. Orlen stawia ostatnią ładowarkę 50 kW, obiecuje roaming i karty RFID

KIELCE. Orlen stawia ostatnią ładowarkę 50 kW, obiecuje roaming i karty RFID

Orlen stawia krok w przyszłość motoryzacji elektrycznej, instalując ostatnią ładowarkę 50 kW w Kielcach. Łukasz Kwiatkowski, menedżer z Orlenu, ujawnił na LinkedIn, że firma postawiła urządzenie marki Ekoenergetyka Axon FX o mocy 50 kW. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane