Toyota i Wodór: Jacek Pawlak na Pierwszej Linii Obrony

Toyota i Wodór: Jacek Pawlak na Pierwszej Linii Obrony
25.12.2023 18:00
Jacek Pawlak, prezes Toyota Central Europe, udzielił niedawno wywiadu portalowi Wyborcza.biz, rzucając światło na niektóre aspekty działalności japońskiego giganta motoryzacyjnego. Mimo statusu największego koncernu motoryzacyjnego na świecie w 2022 roku, Toyota musi teraz stawić czoła wyzwaniom rewolucji elektrycznej. Toyota od dziesięcioleci buduje swoją renomę jako producent niezawodnych samochodów, zdobywając wiernych fanów. Jednakże, choć utrzymuje się na szczycie pod względem sprzedaży, wywiad z Jackiem Pawlakiem rzucił światło na wyzwanie, jakie przed nią stoi. Według danych, w pierwszej połowie 2023 roku Toyota sprzedała jedynie 59 000 elektrycznych pojazdów, a plan na cały rok to dostarczenie 123000. To zaledwie ułamek tego, co osiąga konkurencyjna Tesla każdego miesiąca. Jacek Pawlak, mimo sukcesów firmy, nie ukrywa trudności, wskazując na bariery w postaci wagi i kosztu baterii.
Warto zwrócić uwagę na nietypowe sformułowania używane przez prezesa Toyota Central Europe. Pawlak unika określenia "samochody elektryczne", zastępując je bardziej rozbudowanymi frazami jak "samochody elektryczne na baterie". Jest to zauważone przez autora artykułu, który zwraca uwagę na brak analogicznych konstrukcji dla samochodów na wodór czy benzynę. W dalszej części wywiadu Pawlak podkreśla trudności związane z budowaniem infrastruktury ładowania, sugerując paradoksalnie, że łatwiej jest zbudować infrastrukturę dla wodoru niż dla samochodów elektrycznych. Jednakże, porównanie to jest dyskusyjne, zwłaszcza patrząc na rozwiniętą sieć ładowarek Tesli na całym świecie. Nie można również pominąć komentarzy dotyczących kosztów, gdzie Pawlak sugeruje, że koszt przejechania 100 km Toyotą Mirai na wodór jest porównywalny do benzyny. Jednak analiza danych wskazuje, że samochody na wodór są droższe i mniej efektywne niż ich elektryczne odpowiedniki.
Czy Toyota zdoła dostosować się do nowych realiów rynku elektrycznego? Wywiad rzuca światło na istniejące wyzwania i strategie marketingowe, które firma stosuje, aby utrzymać swoją pozycję w dynamicznie zmieniającym się świecie motoryzacji.
Autor: Karolina
Źródło:
|
Tagi:

Warto przeczytać

Krawężnik, który ładuje samochód. Niemcy testują rewolucję w elektromobilności

Krawężnik, który ładuje samochód. Niemcy testują rewolucję w elektromobilności

Przez ostatni rok ulice Kolonii stały się poligonem dla jednego z najciekawszych projektów miejskiej elektromobilności w Europie. Rheinmetall – znany głównie z sektora zbrojeniowego – pokazał, że jego technologie świetnie sprawdzają się także… w chodniku. Zobacz więcej >>
Elektryczna rewolucja: Jak Wielka Brytania i Polska wchodzą w erę BEV

Elektryczna rewolucja: Jak Wielka Brytania i Polska wchodzą w erę BEV

Rok 2025 to kolejny przełom dla elektromobilności, szczególnie na Wyspach Brytyjskich. Ponad 20% nowych samochodów sprzedanych w UK to elektryki (BEV), co potwierdza, że auta z wtyczką przestały być niszową alternatywą, a stały się realną odpowiedzią na potrzeby współczesnych kierowców. Zobacz więcej >>
ORLEN Charge z promocją na maj – ładowanie nawet o 35% taniej!

ORLEN Charge z promocją na maj – ładowanie nawet o 35% taniej!

Na majówkę i cały maj kierowcy elektryków mają powody do zadowolenia! ORLEN Charge ogłasza dużą promocję – ładowanie aut elektrycznych będzie tańsze nawet o 35%! Tańsze ładowanie – szczegóły promocji Od 30 kwietnia do 30 maja 2025 r. obowiązują nowe, niższe stawki na ładowanie samochodów elektrycznych na stacjach ORLEN Charge. Zobacz więcej >>
🌍 Tunel Europa–Afryka? Hiszpania wraca do śmiałej wizji sprzed lat!

🌍 Tunel Europa–Afryka? Hiszpania wraca do śmiałej wizji sprzed lat!

Czy już wkrótce pojedziemy samochodem z Europy do Afryki? Hiszpania znów rozważa budowę tunelu pod Cieśniną Gibraltarską, który połączyłby Półwysep Iberyjski z Marokiem. Projekt, nad którym pracuje się już od ponad 40 lat, zyskuje nowe życie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane