Tesla, będąc zawsze w centrum uwagi ze względu na innowacyjne rozwiązania, ponownie budzi zainteresowanie. Ostatnie doniesienia wskazują na to, że starsze modele Tesla Model Y i 3 mogą wkrótce skorzystać z funkcji reflektorów adaptacyjnych. Według aktywnego uczestnika forum TFF, wniosek Tesli o uzupełnienie europejskich homologacji dla Modeli 3 i Y został właśnie zaakceptowany. To potencjalnie otwiera drzwi dla aktywacji adaptacyjnych reflektorów w starszych modelach. Według informacji, odpowiednie oprogramowanie mogło zostać wprowadzone już w aktualizacji 2024.2, która wcześniej aktywowała tę funkcję w Modelu 3 Highland.
Pierwotnie reflektory adaptacyjne były dostępne tylko w odświeżonym Modelu 3 Highland, ale istnieje szansa, że funkcja ta może być już dostępna w oprogramowaniu i obsługiwać także starsze Modele 3 i Y. Pozytywna decyzja regulatora pojawiła się wraz z akceptacją dokumentów e42007/46129334 (Model 3) oraz e42018/8580013509 (Model Y). Matrycowe reflektory w Modelu 3 są dostępne od końca 2020 roku (produkcja z Giga Shanghai), a w Modelu Y pojawiły się mniej więcej w momencie rozpoczęcia produkcji w Giga Berlin (2022 rok). Odróżnienie ich od starszych modeli jest łatwe, zwłaszcza w nocy - pole świetlne reflektorów matrycowych jest bardziej kanciaste i składające się z prostokątów, co można zauważyć na nagraniu w aktualizacji 2024.2.
Warto jednak zaznaczyć, że informacje te są nieoficjalne, a jeszcze nie wiadomo, kiedy i czy reflektory adaptacyjne w Modelach 3 i Y będą aktywne. Właściciele Modeli S i X pozostają w jeszcze bardziej niepewnej sytuacji, ponieważ te modele produkowane są w Stanach Zjednoczonych, gdzie w pewnym momencie wycofano reflektory matrycowe z Tesli Model Y. NHTSA dopiero w 2022 roku zatwierdziła tę funkcję na amerykańskim rynku. Czekamy z niecierpliwością na dalszy rozwój tej fascynującej historii.
Wraz z rosnącą popularnością samochodów elektrycznych, coraz częściej pojawiają się głosy obawiające się przeciążenia sieci energetycznej i wzrostu cen prądu. Jednakże, najnowsze dane oraz raporty wskazują na zupełnie inną perspektywę.
Według raportu amerykańskiej firmy Synapse Energy Economics, właściciele samochodów elektrycznych odnotowali znaczące korzyści finansowe w ciągu ostatniej dekady. Zobacz więcej >>
Orlen stawia krok w przyszłość motoryzacji elektrycznej, instalując ostatnią ładowarkę 50 kW w Kielcach. Łukasz Kwiatkowski, menedżer z Orlenu, ujawnił na LinkedIn, że firma postawiła urządzenie marki Ekoenergetyka Axon FX o mocy 50 kW. Zobacz więcej >>
W fabryce w Torslandzie, Szwecja, ostatni raz zjechało z taśmy montażowej Volvo XC90 z silnikiem Diesla, kładąc kres 45-letniej historii korzystania z tych jednostek napędowych. Pojazd ten będzie eksponowany w muzeum marki. Zobacz więcej >>
Ogromne kłopoty finansowe, jakie dotknęły Fiskera, nie są przypadkowe, informuje TechCrunch. Okazuje się, że firma nie miała wewnętrznych procedur śledzenia transakcji, co doprowadziło do "zagubienia" milionów dolarów w opłatach od klientów. Zobacz więcej >>
Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>