Tesla, będąc zawsze w centrum uwagi ze względu na innowacyjne rozwiązania, ponownie budzi zainteresowanie. Ostatnie doniesienia wskazują na to, że starsze modele Tesla Model Y i 3 mogą wkrótce skorzystać z funkcji reflektorów adaptacyjnych. Według aktywnego uczestnika forum TFF, wniosek Tesli o uzupełnienie europejskich homologacji dla Modeli 3 i Y został właśnie zaakceptowany. To potencjalnie otwiera drzwi dla aktywacji adaptacyjnych reflektorów w starszych modelach. Według informacji, odpowiednie oprogramowanie mogło zostać wprowadzone już w aktualizacji 2024.2, która wcześniej aktywowała tę funkcję w Modelu 3 Highland.
Pierwotnie reflektory adaptacyjne były dostępne tylko w odświeżonym Modelu 3 Highland, ale istnieje szansa, że funkcja ta może być już dostępna w oprogramowaniu i obsługiwać także starsze Modele 3 i Y. Pozytywna decyzja regulatora pojawiła się wraz z akceptacją dokumentów e42007/46129334 (Model 3) oraz e42018/8580013509 (Model Y). Matrycowe reflektory w Modelu 3 są dostępne od końca 2020 roku (produkcja z Giga Shanghai), a w Modelu Y pojawiły się mniej więcej w momencie rozpoczęcia produkcji w Giga Berlin (2022 rok). Odróżnienie ich od starszych modeli jest łatwe, zwłaszcza w nocy - pole świetlne reflektorów matrycowych jest bardziej kanciaste i składające się z prostokątów, co można zauważyć na nagraniu w aktualizacji 2024.2.
Warto jednak zaznaczyć, że informacje te są nieoficjalne, a jeszcze nie wiadomo, kiedy i czy reflektory adaptacyjne w Modelach 3 i Y będą aktywne. Właściciele Modeli S i X pozostają w jeszcze bardziej niepewnej sytuacji, ponieważ te modele produkowane są w Stanach Zjednoczonych, gdzie w pewnym momencie wycofano reflektory matrycowe z Tesli Model Y. NHTSA dopiero w 2022 roku zatwierdziła tę funkcję na amerykańskim rynku. Czekamy z niecierpliwością na dalszy rozwój tej fascynującej historii.
Kraków, miasto od lat borykające się z problemem zanieczyszczenia powietrza, ogłosiło przesunięcie terminu wprowadzenia Strefy Czystego Transportu (SCT). Nowa data wprowadzenia SCT to 1 lipca 2025 roku. Zobacz więcej >>
Według prognoz portalu Otomoto, do końca bieżącego roku liczba ogłoszeń dotyczących używanych samochodów elektrycznych ma osiągnąć 8241. Choć stanowi to niewielki ułamek w morzu ogłoszeń samochodów spalinowych (ponad 250 tysięcy), udział elektryków stale rośnie. Zobacz więcej >>
Przez ostatnią dekadę rynek samochodów elektrycznych (EV) w Europie rozwijał się dynamicznie. Koszty baterii spadły o 90%, zasięg pojazdów wzrósł z 100-150 km do ponad 400 km, a infrastruktura ładowania rozwija się, choć nadal istnieją obszary wymagające poprawy. Zobacz więcej >>
Trwają intensywne testy kolejnego elektrycznego busa, który mógłby przewozić turystów na popularnej trasie do Morskiego Oka. Tym razem w centrum uwagi znajduje się pojazd KingLong PEV6 SmartCity. Zobacz więcej >>
Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>