Porsche Taycan (2024) Przechodzi Ewolucję

Porsche Taycan (2024) Przechodzi Ewolucję
12.02.2024 14:00
Porsche, niemiecki producent luksusowych samochodów sportowych, zaskoczył fanów motoryzacji prezentując odświeżoną wersję swojego flagowego modelu - Porsche Taycan 2024. Nowe wcielenie tego elektrycznego pojazdu nie tylko przeszło delikatny facelifting, ale również przeszło znaczące aktualizacje technologiczne, zyskując platformę J1.2. Jednym z najważniejszych punktów modernizacji jest zwiększona zdolność ładowania. Porsche Taycan 2024 może teraz uzupełniać energię z imponującą mocą do 320 kW. Według pierwszych niezależnych pomiarów, krzywa ładowania utrzymuje się na poziomie powyżej lub w okolicy 300 kW aż do przekroczenia 60 procent pojemności baterii. To oznacza, że korzystanie z ładowarek o wyższej mocy staje się jeszcze bardziej efektywne.
Warto zauważyć, że bateria Performance Plus pojazdu została zwiększona do 105 kWh pojemności całkowitej, a pojemność użyteczna wynosi teraz 97 kWh. Ten postęp przekłada się na poprawę zasięgu pojazdu, co z pewnością zadowoli kierowców zainteresowanych praktycznym aspektem korzystania z samochodu elektrycznego. Jednakże, wprowadzenie nowych funkcji i ulepszeń ma swoją cenę. Polska strona Porsche reklamuje obecnie wariant Porsche Taycan Turbo Cross Turismo, który w bazowej konfiguracji kosztuje od 815 000 złotych. To zdecydowanie nie jest samochód dla każdego, ale dla tych, którzy szukają połączenia luksusu, mocy i zaawansowanej technologii w jednym pojeździe, Taycan może być kuszącą opcją.
Pod maską Porsche Taycan 2024 kryje się imponująca moc. Wariant skonfigurowany na polskim rynku może generować nawet 520 kW/707 KM mocy, z możliwością krótkotrwałego podbicia do 650 kW/884 KM dzięki mechanizmowi kontroli startu (Launch Control). Taycan Turbo S, w wersji z jeszcze większym rozmachem, może osiągnąć aż 700 kW/952 KM. To osiągnięcia, które sprawiają, że przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa zaledwie 2,8 sekundy, a w wersji Turbo S - zaledwie 2,4 sekundy. Warto również zwrócić uwagę na techniczne innowacje, takie jak dwubiegowa przekładnia na tylnej osi, nowszy i mocniejszy silnik, zoptymalizowane oprogramowanie, oraz poprawione chłodzenie. Producent chwali się również nową generacją pompy ciepła i zmienioną rekuperacją, która może hamować samochód z mocą nawet 400 kW.
Nowe Porsche Taycan (2024) oferuje także różne warianty napędu, zarówno na obie osie, jak i na tył, dając kierowcom różnorodność wyboru zgodnie z ich preferencjami i potrzebami. Bazowy model może pochwalić się imponującym zasięgiem, osiągając nawet 678 jednostek WLTP, co przekłada się na 579 kilometrów w trybie mieszanym i 407 kilometrów autostradowego zasięgu przy GPS-owej szybkości równej 120 km/h. Jednak Porsche nie zapomina również o szybkości ładowania. Wszystkie wersje pojazdu mają możliwość uzupełniania baterii z mocą przekraczającą 300 kW przez maksymalnie 5 minut, co pozwala na znaczące zwiększenie poziomu naładowania w krótkim czasie. Ostatecznie, Porsche Taycan (2024) staje się kolejnym krokiem w przyszłość motoryzacji elektrycznej, oferując połączenie mocy, stylu i nowoczesności. Choć cena może zniechęcać niektórych, dla entuzjastów luksusowych elektrycznych samochodów, nowe Taycan może być obietnicą ekscytującej podróży.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

ORLEN Charge z promocją na maj – ładowanie nawet o 35% taniej!

ORLEN Charge z promocją na maj – ładowanie nawet o 35% taniej!

Na majówkę i cały maj kierowcy elektryków mają powody do zadowolenia! ORLEN Charge ogłasza dużą promocję – ładowanie aut elektrycznych będzie tańsze nawet o 35%! Tańsze ładowanie – szczegóły promocji Od 30 kwietnia do 30 maja 2025 r. obowiązują nowe, niższe stawki na ładowanie samochodów elektrycznych na stacjach ORLEN Charge. Zobacz więcej >>
Alpine A290 – sportowe Renault 5 E-Tech, które chce być hot hatchem na prąd

Alpine A290 – sportowe Renault 5 E-Tech, które chce być hot hatchem na prąd

Alpine A290 to elektryczny hot hatch, który wywodzi się z miejskiego Renault 5 E-Tech. Choć dzielą wiele wspólnych cech, różni je kluczowa rzecz: emocje za kierownicą. Zobacz więcej >>
Elektryczna rewolucja: Jak Wielka Brytania i Polska wchodzą w erę BEV

Elektryczna rewolucja: Jak Wielka Brytania i Polska wchodzą w erę BEV

Rok 2025 to kolejny przełom dla elektromobilności, szczególnie na Wyspach Brytyjskich. Ponad 20% nowych samochodów sprzedanych w UK to elektryki (BEV), co potwierdza, że auta z wtyczką przestały być niszową alternatywą, a stały się realną odpowiedzią na potrzeby współczesnych kierowców. Zobacz więcej >>
Krawężnik, który ładuje samochód. Niemcy testują rewolucję w elektromobilności

Krawężnik, który ładuje samochód. Niemcy testują rewolucję w elektromobilności

Przez ostatni rok ulice Kolonii stały się poligonem dla jednego z najciekawszych projektów miejskiej elektromobilności w Europie. Rheinmetall – znany głównie z sektora zbrojeniowego – pokazał, że jego technologie świetnie sprawdzają się także… w chodniku. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane