Porsche Taycan (2024) Przechodzi Ewolucję

Porsche Taycan (2024) Przechodzi Ewolucję
12.02.2024 14:00
Porsche, niemiecki producent luksusowych samochodów sportowych, zaskoczył fanów motoryzacji prezentując odświeżoną wersję swojego flagowego modelu - Porsche Taycan 2024. Nowe wcielenie tego elektrycznego pojazdu nie tylko przeszło delikatny facelifting, ale również przeszło znaczące aktualizacje technologiczne, zyskując platformę J1.2. Jednym z najważniejszych punktów modernizacji jest zwiększona zdolność ładowania. Porsche Taycan 2024 może teraz uzupełniać energię z imponującą mocą do 320 kW. Według pierwszych niezależnych pomiarów, krzywa ładowania utrzymuje się na poziomie powyżej lub w okolicy 300 kW aż do przekroczenia 60 procent pojemności baterii. To oznacza, że korzystanie z ładowarek o wyższej mocy staje się jeszcze bardziej efektywne.
Warto zauważyć, że bateria Performance Plus pojazdu została zwiększona do 105 kWh pojemności całkowitej, a pojemność użyteczna wynosi teraz 97 kWh. Ten postęp przekłada się na poprawę zasięgu pojazdu, co z pewnością zadowoli kierowców zainteresowanych praktycznym aspektem korzystania z samochodu elektrycznego. Jednakże, wprowadzenie nowych funkcji i ulepszeń ma swoją cenę. Polska strona Porsche reklamuje obecnie wariant Porsche Taycan Turbo Cross Turismo, który w bazowej konfiguracji kosztuje od 815 000 złotych. To zdecydowanie nie jest samochód dla każdego, ale dla tych, którzy szukają połączenia luksusu, mocy i zaawansowanej technologii w jednym pojeździe, Taycan może być kuszącą opcją.
Pod maską Porsche Taycan 2024 kryje się imponująca moc. Wariant skonfigurowany na polskim rynku może generować nawet 520 kW/707 KM mocy, z możliwością krótkotrwałego podbicia do 650 kW/884 KM dzięki mechanizmowi kontroli startu (Launch Control). Taycan Turbo S, w wersji z jeszcze większym rozmachem, może osiągnąć aż 700 kW/952 KM. To osiągnięcia, które sprawiają, że przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa zaledwie 2,8 sekundy, a w wersji Turbo S - zaledwie 2,4 sekundy. Warto również zwrócić uwagę na techniczne innowacje, takie jak dwubiegowa przekładnia na tylnej osi, nowszy i mocniejszy silnik, zoptymalizowane oprogramowanie, oraz poprawione chłodzenie. Producent chwali się również nową generacją pompy ciepła i zmienioną rekuperacją, która może hamować samochód z mocą nawet 400 kW.
Nowe Porsche Taycan (2024) oferuje także różne warianty napędu, zarówno na obie osie, jak i na tył, dając kierowcom różnorodność wyboru zgodnie z ich preferencjami i potrzebami. Bazowy model może pochwalić się imponującym zasięgiem, osiągając nawet 678 jednostek WLTP, co przekłada się na 579 kilometrów w trybie mieszanym i 407 kilometrów autostradowego zasięgu przy GPS-owej szybkości równej 120 km/h. Jednak Porsche nie zapomina również o szybkości ładowania. Wszystkie wersje pojazdu mają możliwość uzupełniania baterii z mocą przekraczającą 300 kW przez maksymalnie 5 minut, co pozwala na znaczące zwiększenie poziomu naładowania w krótkim czasie. Ostatecznie, Porsche Taycan (2024) staje się kolejnym krokiem w przyszłość motoryzacji elektrycznej, oferując połączenie mocy, stylu i nowoczesności. Choć cena może zniechęcać niektórych, dla entuzjastów luksusowych elektrycznych samochodów, nowe Taycan może być obietnicą ekscytującej podróży.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Volvo EX30 AWD Performance pokazuje, czego można się po nim spodziewać.

Volvo EX30 AWD Performance pokazuje, czego można się po nim spodziewać.

Nadchodzące Volvo EX30 zostało zaprojektowane głównie do jazdy lokalnej, ale jak radzi sobie w trakcie dłuższej podróży? Czy jest gotowe na to zadanie? Po interesującym teście zasięgu doświadczony tester EV, Bjørn Nyland, wziął najnowsze Volvo EX30 Twin Motor Performance do specjalnego wyzwania – przejechania 1000 kilometrów – aby określić jego zdolności do podróży na długie dystanse. W przypadku Volvo EX30, samochód został przetestowany przy średniej temperaturze 5°C i głównie podczas opadów deszczu (70% trasy, według materiału wideo). Zobacz więcej >>
Jak zamontować reflektory adaptacyjne w starszej Tesli Model 3?

Jak zamontować reflektory adaptacyjne w starszej Tesli Model 3?

Ostatnia aktualizacja oprogramowania Tesli, która umożliwiła aktywację reflektorów adaptacyjnych, skłoniła wielu właścicieli starszych modeli Tesli Model 3 do zadania sobie pytania: czy można zainstalować nowsze reflektory adaptacyjne w starszych wersjach samochodów? Odpowiedź może być zaskakująca, ale zdaniem jednego hakerów, jest to możliwe, chociaż wymaga pewnych kroków. Starsze modele Tesli Model 3 wyposażone są w reflektory projekcyjne sektorowe, które nie mają matrycy diod potrzebnej do działania reflektorów adaptacyjnych. Zobacz więcej >>
Volvo EX30 Twin Motor VS Tesla Model Y Performance!

Volvo EX30 Twin Motor VS Tesla Model Y Performance!

Najmniejsza oferta elektryczna od Volvo trafia w dziesiątkę, której wielu kupujących samochody elektryczne aktualnie poszukuje. To rozsądnie wielki samochód z wystarczającymi prędkościami ładowania, akceptowalnym zasięgiem jazdy i przystępną ceną wyjściową. EX30 nie prowadzi w żadnej kategorii, a opinie na temat kokpitu bez przycisków przypominającego Teslę są podzielone. Zobacz więcej >>
Hyundai Ioniq 5 RWD 58 kWh od 168 900 zł, Hyundai Ioniq 5 RWD 77 kWh od 196 900 złotych

Hyundai Ioniq 5 RWD 58 kWh od 168 900 zł, Hyundai Ioniq 5 RWD 77 kWh od 196 900 złotych

Hyundai obniżył ceny modelu Hyundai Ioniq 5 z rocznika 2023, co stanowi dobrą wiadomość dla wszystkich entuzjastów samochodów elektrycznych. Nowe ceny sprawiają, że te innowacyjne pojazdy stają się jeszcze bardziej dostępne dla szerokiego grona konsumentów. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane