Porsche Taycan (2024) Przechodzi Ewolucję

Porsche Taycan (2024) Przechodzi Ewolucję
12.02.2024 14:00
Porsche, niemiecki producent luksusowych samochodów sportowych, zaskoczył fanów motoryzacji prezentując odświeżoną wersję swojego flagowego modelu - Porsche Taycan 2024. Nowe wcielenie tego elektrycznego pojazdu nie tylko przeszło delikatny facelifting, ale również przeszło znaczące aktualizacje technologiczne, zyskując platformę J1.2. Jednym z najważniejszych punktów modernizacji jest zwiększona zdolność ładowania. Porsche Taycan 2024 może teraz uzupełniać energię z imponującą mocą do 320 kW. Według pierwszych niezależnych pomiarów, krzywa ładowania utrzymuje się na poziomie powyżej lub w okolicy 300 kW aż do przekroczenia 60 procent pojemności baterii. To oznacza, że korzystanie z ładowarek o wyższej mocy staje się jeszcze bardziej efektywne.
Warto zauważyć, że bateria Performance Plus pojazdu została zwiększona do 105 kWh pojemności całkowitej, a pojemność użyteczna wynosi teraz 97 kWh. Ten postęp przekłada się na poprawę zasięgu pojazdu, co z pewnością zadowoli kierowców zainteresowanych praktycznym aspektem korzystania z samochodu elektrycznego. Jednakże, wprowadzenie nowych funkcji i ulepszeń ma swoją cenę. Polska strona Porsche reklamuje obecnie wariant Porsche Taycan Turbo Cross Turismo, który w bazowej konfiguracji kosztuje od 815 000 złotych. To zdecydowanie nie jest samochód dla każdego, ale dla tych, którzy szukają połączenia luksusu, mocy i zaawansowanej technologii w jednym pojeździe, Taycan może być kuszącą opcją.
Pod maską Porsche Taycan 2024 kryje się imponująca moc. Wariant skonfigurowany na polskim rynku może generować nawet 520 kW/707 KM mocy, z możliwością krótkotrwałego podbicia do 650 kW/884 KM dzięki mechanizmowi kontroli startu (Launch Control). Taycan Turbo S, w wersji z jeszcze większym rozmachem, może osiągnąć aż 700 kW/952 KM. To osiągnięcia, które sprawiają, że przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa zaledwie 2,8 sekundy, a w wersji Turbo S - zaledwie 2,4 sekundy. Warto również zwrócić uwagę na techniczne innowacje, takie jak dwubiegowa przekładnia na tylnej osi, nowszy i mocniejszy silnik, zoptymalizowane oprogramowanie, oraz poprawione chłodzenie. Producent chwali się również nową generacją pompy ciepła i zmienioną rekuperacją, która może hamować samochód z mocą nawet 400 kW.
Nowe Porsche Taycan (2024) oferuje także różne warianty napędu, zarówno na obie osie, jak i na tył, dając kierowcom różnorodność wyboru zgodnie z ich preferencjami i potrzebami. Bazowy model może pochwalić się imponującym zasięgiem, osiągając nawet 678 jednostek WLTP, co przekłada się na 579 kilometrów w trybie mieszanym i 407 kilometrów autostradowego zasięgu przy GPS-owej szybkości równej 120 km/h. Jednak Porsche nie zapomina również o szybkości ładowania. Wszystkie wersje pojazdu mają możliwość uzupełniania baterii z mocą przekraczającą 300 kW przez maksymalnie 5 minut, co pozwala na znaczące zwiększenie poziomu naładowania w krótkim czasie. Ostatecznie, Porsche Taycan (2024) staje się kolejnym krokiem w przyszłość motoryzacji elektrycznej, oferując połączenie mocy, stylu i nowoczesności. Choć cena może zniechęcać niektórych, dla entuzjastów luksusowych elektrycznych samochodów, nowe Taycan może być obietnicą ekscytującej podróży.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Autonomia poziomu 4? Jeszcze nie, ale Huawei robi duży krok

Autonomia poziomu 4? Jeszcze nie, ale Huawei robi duży krok

Huawei zapowiada na wrzesień 2025 aktualizację do nowego systemu jazdy autonomicznej ADS 4.0. Choć w sieci pojawiły się głosy o poziomie autonomii 4, producent studzi emocje – w rzeczywistości chodzi raczej o poziom 3, i to wyłącznie na autostradach. Zobacz więcej >>
🛣️ Koniec opłat na A4 Kraków–Katowice! Ale… jeszcze nie teraz

🛣️ Koniec opłat na A4 Kraków–Katowice! Ale… jeszcze nie teraz

Ministerstwo Infrastruktury ogłosiło konkretną datę zniesienia opłat na autostradzie A4 pomiędzy Krakowem a Katowicami – będzie to 15 marca 2027 roku. Po tej dacie kierowcy samochodów osobowych pojadą za darmo, bo autostrada trafi pod zarząd GDDKiA, a brak podstaw prawnych uniemożliwia pobieranie opłat od pojazdów lekkich. Zobacz więcej >>
Koniec z blokowaniem ładowarek w blokach? Ministerstwo Klimatu szykuje istotne zmiany w prawie

Koniec z blokowaniem ładowarek w blokach? Ministerstwo Klimatu szykuje istotne zmiany w prawie

Ministerstwo Klimatu i Środowiska opublikowało projekt nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych. To dobra wiadomość dla właścicieli mieszkań w budynkach wielorodzinnych, którzy chcą zainstalować prywatną stację ładowania samochodu elektrycznego. Zobacz więcej >>
Długie gwarancje, czyli jak producenci elektryków walczą o zaufanie klientów

Długie gwarancje, czyli jak producenci elektryków walczą o zaufanie klientów

🔋 Gwarancje pod lupą Na rynku aut elektrycznych gwarancja staje się dziś jednym z najważniejszych narzędzi walki o klienta. Szczególnie mocno widać to wśród nowych graczy, jak marki chińskie, które próbują przekonać sceptycznych klientów do swojej oferty. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane