Recykling Ogniw Li-ion w Obliczu Wyzwań

Recykling Ogniw Li-ion w Obliczu Wyzwań
15.01.2024 16:00
Circular Energy Storage (CES), firma analityczna specjalizująca się w rynku magazynowania energii, donosi o narastającym problemie w dziedzinie recyklingu ogniw Li-ion. Według analiz CES, roczny wskaźnik wzrostu (CAGR) w segmencie recyklingu baterii Li-ion ma wzrosnąć o imponujące 24,5 procent. Jednakże, dostępność starych baterii nadających się do przetworzenia nie będzie rosła w równym tempie, prognozując jedynie 15,7 procentowy wzrost. To zjawisko rodzi obawy o przyszłą niedobór surowca do recyklingu. CES ostrzega, że brakujące ogniwa Li-ion stanie się coraz bardziej widoczne w procesie recyklingu. Ta sytuacja, poza oczywistym wyzwaniem dla branży, ma istotne konsekwencje dla przemysłu produkcji nowych baterii. W dzisiejszych czasach zakłada się, że część surowca pochodzić będzie z recyklingu, co pozwalałoby na obniżenie kosztów i emisji wytwarzania nowych ogniw.
Według danych amerykańskiej Agencji Ochrony Środowiska (EPA), uzyskanie 1 tony kobaltu do produkcji baterii Li-ion wymaga przetworzenia 300 ton rudy lub zaledwie 5-15 ton starych ogniw Li-ion. Podobnie, uzyskanie 1 tony litu wymaga 750 ton solanki, 250 ton rudy lub zaledwie 28 ton ogniw litowo-jonowych. Wzrost konkurencji o ten cenny surowiec skłania firmy recyklingowe do przemyślenia swoich modeli biznesowych, efektywności procesów odzyskiwania pierwiastków oraz poszukiwania nowych metod pozyskiwania surowców. Zjawisko to prowadzi do intensyfikacji konkurencji w branży recyklingu. Firmy będą zmuszone dostosować swoje strategie, co może wpłynąć na stabilność dostaw surowców z recyklingu. Wzrost efektywności metod opartych na pirometalurgii (o wysokiej temperaturze) może również zaczynać podważać popularne obecnie metody mechaniczno-chemiczne. Dodatkowo, automatyzacja procesu rozbiórki ogniw może zastąpić tradycyjne metody, takie jak mechaniczne mielenie, co może przynieść nowe wyzwania branży.
CES prognozuje, że do 2025 roku światowa zdolność przetwarzania baterii LFP wyniesie 0,8 miliona ton, a do 2030 roku wzrośnie do 1,9 miliona ton. To liczby, które według analityków są znacznie większe niż aktualne potrzeby rynku. W kontekście tych wyzwań, pojawią się także pytania dotyczące konieczności przetworzenia starych baterii z elektrycznych samochodów, które dotychczas często trafiały na wysypiska czy były wywożone do krajów afrykańskich. Zanim stanie się to kolejnym ekologicznym problemem, może warto zastanowić się nad skutecznymi metodami recyklingu, by ograniczyć wpływ na środowisko i jednocześnie zaspokoić rosnące potrzeby surowców dla przemysłu baterii.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Punkty Vitay za ładowanie samochodów elektrycznych: Orlen rozszerza ofertę programu lojalnościowego

Punkty Vitay za ładowanie samochodów elektrycznych: Orlen rozszerza ofertę programu lojalnościowego

Programy lojalnościowe stacji benzynowych od lat cieszą się dużą popularnością wśród kierowców. Teraz Orlen, lider w tej dziedzinie w Polsce, postanowił rozszerzyć swoją ofertę, obejmując nią również właścicieli pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Elektryczny Dodge Charger z bateriami solid state – rewolucja w zasięgu?

Elektryczny Dodge Charger z bateriami solid state – rewolucja w zasięgu?

Dodge zapowiedział nową generację elektrycznego Chargera, który będzie wyposażony w zaawansowane baterie solid state. Ten innowacyjny krok jest wynikiem współpracy z firmą Factorial, liderem w dziedzinie technologii stałego elektrolitu. Zobacz więcej >>
Podwyżki cen w Mercedes Me Charge – czy warto skorzystać z usługi?

Podwyżki cen w Mercedes Me Charge – czy warto skorzystać z usługi?

Mercedes-Benz, znany z luksusu i innowacyjnych rozwiązań, wprowadza zmiany w cenniku swojej usługi ładowania pojazdów elektrycznych – Mercedes Me Charge. Zmiany te dotykają zarówno klientów indywidualnych, jak i biznesowych, co może wywołać mieszane reakcje wśród użytkowników elektrycznych modeli tej marki. Zobacz więcej >>
ORLEN Deutschland buduje nowoczesny park ładowania w Elmshorn

ORLEN Deutschland buduje nowoczesny park ładowania w Elmshorn

ORLEN Deutschland GmbH, spółka zależna PKN Orlen, rozpoczęła budowę nowoczesnego parku ładowania pojazdów elektrycznych w Elmshorn, w Niemczech. Jest to część strategii firmy mającej na celu rozwój infrastruktury elektromobilności nie tylko u naszego zachodniego sąsiada, ale także w Polsce. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane