Stellantis Planuje Produkcję Samochodów Dostawczych na Wodór w Gliwicach

Stellantis Planuje Produkcję Samochodów Dostawczych na Wodór w Gliwicach
07.02.2024 14:00
Stellantis, jedna z czołowych firm motoryzacyjnych, ogłosiła ambitny plan rozwinięcia swojej oferty samochodów dostawczych o pojazdy zasilane ogniwami paliwowymi na wodór. W ramach tej innowacyjnej strategii, średnie samochody dostawcze mają być produkowane w fabryce w Hordain we Francji, natomiast duże pojazdy będą wyjeżdżać z zakładów produkcyjnych w Gliwicach. Firma deklaruje, że nowe pojazdy będą oferować imponujące zasięgi, osiągając 400 (średnie) lub 500 jednostek WLTP na jednym tankowaniu. Choć zasięgi te nieznacznie przewyższają elektryczne wersje, jak Fiat E-Scudo czy E-Ducato, zastosowanie wodoru daje im przewagę czasu tankowania, zamykając się w zaledwie kilku minutach.
Nowe wodorowe samochody dostawcze, oparte na drugiej generacji napędu i „systemie średniej mocy”, mają trafić na rynek w połowie 2024 roku. Stellantis, będąc liderem branży, nabył w 2023 roku 1/3 udziałów w firmie Symbio, specjalizującej się w kompaktowych ogniwach paliwowych StackPack o mocach 75 i 150 kW. Wprowadzenie wodorowych zespołów napędowych obejmie modele takie jak Citroen e-Jumpy i e-Jumper, Fiat Professional E-Scudo i E-Ducato, Opel/Vauxhall Vivaro i Movano, a także Peugeot E-Expert i E-Boxer. Duże wersje będą wytwarzane w zakładach w Gliwicach.
Mimo że podczas niedawnej wizyty w fabryce nie było jeszcze oznak produkcji, zapowiada się, że ta nowa technologia stanie się istotnym elementem portfela Stellantis, podkreślając ich zaangażowanie w rozwój ekologicznych rozwiązań transportowych.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Ferrari podpisuje porozumienie z SK.On: Elektrolit na Tlenkach w Grze?

Ferrari podpisuje porozumienie z SK.On: Elektrolit na Tlenkach w Grze?

Ferrari ogłosiło niedawno współpracę z południowokoreańskim producentem ogniw litowo-jonowych, firmą SK.On. Choć szczegóły porozumienia nie zostały ujawnione, to fakt tej współpracy sugeruje, że SK.On może być na dobrej drodze do zaawansowania w produkcji ogniw z litowymi anodami i stałym elektrolitem. Zobacz więcej >>
KIELCE. Orlen stawia ostatnią ładowarkę 50 kW, obiecuje roaming i karty RFID

KIELCE. Orlen stawia ostatnią ładowarkę 50 kW, obiecuje roaming i karty RFID

Orlen stawia krok w przyszłość motoryzacji elektrycznej, instalując ostatnią ładowarkę 50 kW w Kielcach. Łukasz Kwiatkowski, menedżer z Orlenu, ujawnił na LinkedIn, że firma postawiła urządzenie marki Ekoenergetyka Axon FX o mocy 50 kW. Zobacz więcej >>
Rewolucja w cenach Tesli: Model 3 od 194 990 złotych!

Rewolucja w cenach Tesli: Model 3 od 194 990 złotych!

Tesla obniżyła ceny swoich pojazdów, co może być dobrą wiadomością dla miłośników elektrycznych samochodów. Teraz najtańszym modelem w ofercie producenta jest Tesla Model 3 Napęd na Tylne Koła / RWD po faceliftingu, dostępny od 194 990 złotych, a wariant z dużą baterią i dwoma silnikami, Long Range AWD, kosztuje dokładnie tyle samo, co Tesla Model Y LR AWD - 224 990 złotych. Zobacz więcej >>
Jak zamontować reflektory adaptacyjne w starszej Tesli Model 3?

Jak zamontować reflektory adaptacyjne w starszej Tesli Model 3?

Ostatnia aktualizacja oprogramowania Tesli, która umożliwiła aktywację reflektorów adaptacyjnych, skłoniła wielu właścicieli starszych modeli Tesli Model 3 do zadania sobie pytania: czy można zainstalować nowsze reflektory adaptacyjne w starszych wersjach samochodów? Odpowiedź może być zaskakująca, ale zdaniem jednego hakerów, jest to możliwe, chociaż wymaga pewnych kroków. Starsze modele Tesli Model 3 wyposażone są w reflektory projekcyjne sektorowe, które nie mają matrycy diod potrzebnej do działania reflektorów adaptacyjnych. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane