Tesla Porzuca Plany Rozwoju Technologii Gigacastingu

Tesla Porzuca Plany Rozwoju Technologii Gigacastingu
02.05.2024 16:00
W obliczu coraz szerszych obaw, że Tesla odchodzi od faktycznej produkcji samochodów, aby skupić się na sztucznej inteligencji i autonomii jazdy, nowy raport wskazuje, że może również porzucać przełomową technikę produkcyjną, która miała być wykorzystana do tworzenia jej pojazdów elektrycznych następnej generacji.
Zgodnie z dzisiejszym raportem agencji Reuters, Tesla anulowała plany wykorzystania nowej generacji "gigacastingu" w swoich przyszłych produktach. Firma miała rzekomo pracować nad planem odlewu całego podwozia swojego samochodu następnej generacji z pojedynczego kawałka. Byłoby to znaczne ulepszenie w stosunku do obecnej strategii gigacastingu Tesli, która jest stosowana w modelu Y i Cybertrucku do składania całego podwozia produktu z trzech dużych odlewanych części. Obecne podejście Tesli jest już znacznie prostsze niż tradycyjne metody produkcji samochodów, które zazwyczaj wymagają dziesiątek odlewanych części. Dalsze uproszczenie będzie musiało poczekać, zgodnie z dwoma źródłami zbliżonymi do sprawy, cytowanymi przez Reutersa. Co więcej, wcześniejsze zaangażowanie Tesli w poprawę gigacastingu sprawiło, że cała branża motoryzacyjna ruszyła, aby dogonić Teslę. W zeszłym roku Toyota pokazała swój pierwszy eksperyment z tą techniką, która ma pomóc osiągnąć równość kosztów produkcji EV z Teslą, a także z nową grupą chińskich producentów samochodów, którzy w błyskawicznym tempie wypuszczają EV-y.
Raportowana rezygnacja Tesli z ambitnych planów gigacastingu ma miejsce w czasie, gdy firma przeprowadza dużą zmianę strategii. Miesiąc temu zwolniła 10 procent swojej siły roboczej, a w ostatni wtorek zlikwidowała cały zespół ds. Superładowania. CEO Elon Musk wydaje się znudzony przemysłem samochodowym i skupiony na sztucznej inteligencji i robotyce. Inwestorzy do tej pory wykazali zdumiewające zaufanie do tej zmiany kierunku. Jednakże, w miarę jak Musk realizuje ten zwrot, zmusza Teslę do porzucenia lub ograniczenia pracy nad głównymi produktami. Sieć Superładowania nie ma już wystarczającej liczby pracowników do jej utrzymania i rozbudowy, istniejące produkty samochodowe starzeją się lub, w przypadku Cybertrucka, są zbyt drogie, by być istotne na dużą skalę. Model 2 wydaje się być martwy. A teraz nawet proces produkcji następnej generacji, który Musk obiecał, wydaje się być pod znakiem zapytania. CEO Elon Musk wydaje się stawiać wszystko na rozwiązanie autonomii za pomocą systemu opartego wyłącznie na wizji i monetyzowanie tego w coś więcej niż dotychczasowe przedsiębiorstwa robotaxi były w stanie osiągnąć. Kto wie, może się to opłacić.
Autor: Karolina
Tagi:

Warto przeczytać

Elektryczny Radiowóz Tesli Model S Plaid Pursuit – Rewolucja w Policji

Elektryczny Radiowóz Tesli Model S Plaid Pursuit – Rewolucja w Policji

Na prestiżowych targach motoryzacyjnych SEMA 2024 zaprezentowano prawdziwą perełkę technologii – Teslę Model S Plaid Pursuit, specjalnie przystosowaną do służby w policji przez firmę Unplugged Performance. Ten niezwykle szybki i innowacyjny radiowóz zasili flotę departamentu szeryfa hrabstwa Los Angeles, wprowadzając nowe standardy efektywności i wydajności w działaniach policyjnych. Zobacz więcej >>
Donald Trump jako 47. prezydent USA: Co oznacza dla elektromobilności?

Donald Trump jako 47. prezydent USA: Co oznacza dla elektromobilności?

Donald Trump powraca do Białego Domu jako 47. prezydent Stanów Zjednoczonych, co wywołuje wiele pytań, szczególnie w kontekście przyszłości branży samochodów elektrycznych (EV). Zobacz więcej >>
Infrastruktura ładowania pojazdów elektrycznych w Polsce: aktualne wyzwania i kierunki rozwoju

Infrastruktura ładowania pojazdów elektrycznych w Polsce: aktualne wyzwania i kierunki rozwoju

Rozwój infrastruktury dla pojazdów elektrycznych w Polsce napotyka na liczne bariery, które znacząco wpływają na tempo i efektywność wprowadzania zeroemisyjnego transportu. Z raportu Polskiego Stowarzyszenia Nowej Mobilności (PSNM) oraz Volvo Cars Poland wynika, że różnice w kosztach dzierżawy terenów pod stacje ładowania oraz przewlekłe procedury administracyjne to główne czynniki opóźniające rozwój tej kluczowej infrastruktury. Zobacz więcej >>
Ford przenosi produkcję baterii dla Mustanga Mach-E do USA – korzyści podatkowe priorytetem

Ford przenosi produkcję baterii dla Mustanga Mach-E do USA – korzyści podatkowe priorytetem

Ford, jako jeden z liderów rynku motoryzacyjnego, zdecydował się na znaczącą zmianę w produkcji baterii do swoich pojazdów elektrycznych. W 2025 roku Mustang Mach-E będzie wyposażany w akumulatory produkowane nie pod Wrocławiem, ale w stanie Michigan. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane