Tesla Porzuca Plany Rozwoju Technologii Gigacastingu

Tesla Porzuca Plany Rozwoju Technologii Gigacastingu
02.05.2024 16:00
W obliczu coraz szerszych obaw, że Tesla odchodzi od faktycznej produkcji samochodów, aby skupić się na sztucznej inteligencji i autonomii jazdy, nowy raport wskazuje, że może również porzucać przełomową technikę produkcyjną, która miała być wykorzystana do tworzenia jej pojazdów elektrycznych następnej generacji.
Zgodnie z dzisiejszym raportem agencji Reuters, Tesla anulowała plany wykorzystania nowej generacji "gigacastingu" w swoich przyszłych produktach. Firma miała rzekomo pracować nad planem odlewu całego podwozia swojego samochodu następnej generacji z pojedynczego kawałka. Byłoby to znaczne ulepszenie w stosunku do obecnej strategii gigacastingu Tesli, która jest stosowana w modelu Y i Cybertrucku do składania całego podwozia produktu z trzech dużych odlewanych części. Obecne podejście Tesli jest już znacznie prostsze niż tradycyjne metody produkcji samochodów, które zazwyczaj wymagają dziesiątek odlewanych części. Dalsze uproszczenie będzie musiało poczekać, zgodnie z dwoma źródłami zbliżonymi do sprawy, cytowanymi przez Reutersa. Co więcej, wcześniejsze zaangażowanie Tesli w poprawę gigacastingu sprawiło, że cała branża motoryzacyjna ruszyła, aby dogonić Teslę. W zeszłym roku Toyota pokazała swój pierwszy eksperyment z tą techniką, która ma pomóc osiągnąć równość kosztów produkcji EV z Teslą, a także z nową grupą chińskich producentów samochodów, którzy w błyskawicznym tempie wypuszczają EV-y.
Raportowana rezygnacja Tesli z ambitnych planów gigacastingu ma miejsce w czasie, gdy firma przeprowadza dużą zmianę strategii. Miesiąc temu zwolniła 10 procent swojej siły roboczej, a w ostatni wtorek zlikwidowała cały zespół ds. Superładowania. CEO Elon Musk wydaje się znudzony przemysłem samochodowym i skupiony na sztucznej inteligencji i robotyce. Inwestorzy do tej pory wykazali zdumiewające zaufanie do tej zmiany kierunku. Jednakże, w miarę jak Musk realizuje ten zwrot, zmusza Teslę do porzucenia lub ograniczenia pracy nad głównymi produktami. Sieć Superładowania nie ma już wystarczającej liczby pracowników do jej utrzymania i rozbudowy, istniejące produkty samochodowe starzeją się lub, w przypadku Cybertrucka, są zbyt drogie, by być istotne na dużą skalę. Model 2 wydaje się być martwy. A teraz nawet proces produkcji następnej generacji, który Musk obiecał, wydaje się być pod znakiem zapytania. CEO Elon Musk wydaje się stawiać wszystko na rozwiązanie autonomii za pomocą systemu opartego wyłącznie na wizji i monetyzowanie tego w coś więcej niż dotychczasowe przedsiębiorstwa robotaxi były w stanie osiągnąć. Kto wie, może się to opłacić.
Autor: Karolina
Tagi:

Warto przeczytać

🚗 Hak holowniczy w samochodzie elektrycznym – czy to się opłaca?

🚗 Hak holowniczy w samochodzie elektrycznym – czy to się opłaca?

Coraz więcej kierowców korzysta z samochodów elektrycznych nie tylko w mieście, ale też podczas długich podróży. Wzrost zasięgów i lepsza infrastruktura ładowania sprawiają, że BEV-y jadą nawet na urlop do Chorwacji czy Włoch bez większych problemów. Zobacz więcej >>
Elektryki dalej na buspasach? Są dobre wieści dla kierowców EV! 🚗⚡

Elektryki dalej na buspasach? Są dobre wieści dla kierowców EV! 🚗⚡

Zgodnie z obowiązującym prawem, samochody elektryczne mogą korzystać z buspasów do 31 grudnia 2025 r. To przywilej wprowadzony ustawą o elektromobilności z 2018 roku. Zobacz więcej >>
Bezpieczna jazda na krawędzi – czyli jak legalnie i z adrenaliną pojeździć po torze 🏎️

Bezpieczna jazda na krawędzi – czyli jak legalnie i z adrenaliną pojeździć po torze 🏎️

Bezpieczna jazda na krawędzi – czyli jak legalnie i z adrenaliną pojeździć po torze 🏎️ Nielegalne wyścigi uliczne to nie tylko nieodpowiedzialność, ale też coraz poważniejsze konsekwencje prawne. Już wkrótce udział lub organizacja takich wydarzeń ma być traktowana jak przestępstwo – z karą do 5 lat więzienia. Zobacz więcej >>
XPENG wyprzedza Teslę! Klienci w Europie stawiają na chińską markę

XPENG wyprzedza Teslę! Klienci w Europie stawiają na chińską markę

XPENG jako pierwszy chiński producent samochodów elektrycznych znalazł się na pierwszym miejscu rankingu satysfakcji klientów w Niemczech, Austrii i Szwajcarii. W badaniu przeprowadzonym przez USCALE GmbH wzięło udział ponad 5 000 właścicieli EV – a wyniki mówią jasno: kierowcy XPENG są najbardziej zadowoleni ze swojego wyboru. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Nowa Mapa Superchargerów i Rozwój Sieci Ładowarek Tesli w Polsce

Nowa Mapa Superchargerów i Rozwój Sieci Ładowarek Tesli w Polsce

Tesla kontynuuje dynamiczny rozwój swojej sieci szybkich ładowarek Supercharger, a wraz z tym procesem pojawia się nowa aktualizacja mapy, która prezentuje zarówno istniejące stacje, jak i te w fazie rozwoju. Dodatkowo, na stronie producenta uruchomiono kolejną rundę głosowania, w której użytkownicy mogą wskazać miejsca, gdzie ich zdaniem powinny zostać zainstalowane nowe ładowarki. Zobacz więcej >>
Jak rozpoznać, czy Tesla Model Y ma baterię z ogniwami CATL czy BYD? Sprawdź 7 znak w VIN-ie: F lub E

Jak rozpoznać, czy Tesla Model Y ma baterię z ogniwami CATL czy BYD? Sprawdź 7 znak w VIN-ie: F lub E

Wraz z najnowszą aktualizacją oprogramowania Tesli, użytkownicy Modelu Y o napędzie na tył i mniejszej baterii w Europie zyskali nową funkcję – adaptacyjne reflektory. Jednakże, w związku z obniżką cen tych modeli, pojawiły się pytania dotyczące różnic między wariantami, zwłaszcza w kontekście rodzaju zastosowanych ogniw baterii. Zobacz więcej >>
Grafit wytwarzany z wiórów drzewnych może wkrótce znaleźć się w akumulatorze Twojego elektryka!

Grafit wytwarzany z wiórów drzewnych może wkrótce znaleźć się w akumulatorze Twojego elektryka!

Startup z Nowej Zelandii otrzymał właśnie spory zastrzyk gotówki - w wysokości 18 milionów dolarów - na komercjalizację grafitu wytwarzanego z wiórów drzewnych do zastosowania w akumulatorach pojazdów elektrycznych. To rewelacyjna wiadomość dla przemysłu motoryzacyjnego w Europie i Stanach Zjednoczonych. CarbonScape tłumaczy, że biografit jest produkowany z ubocznych materiałów przemysłu leśnego i drzewnego, takich jak zrębki i trociny, stanowiąc zrównoważoną alternatywę dla grafitu syntetycznego i naturalnego. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane