Tesla Porzuca Plany Rozwoju Technologii Gigacastingu

Tesla Porzuca Plany Rozwoju Technologii Gigacastingu
02.05.2024 16:00
W obliczu coraz szerszych obaw, że Tesla odchodzi od faktycznej produkcji samochodów, aby skupić się na sztucznej inteligencji i autonomii jazdy, nowy raport wskazuje, że może również porzucać przełomową technikę produkcyjną, która miała być wykorzystana do tworzenia jej pojazdów elektrycznych następnej generacji.
Zgodnie z dzisiejszym raportem agencji Reuters, Tesla anulowała plany wykorzystania nowej generacji "gigacastingu" w swoich przyszłych produktach. Firma miała rzekomo pracować nad planem odlewu całego podwozia swojego samochodu następnej generacji z pojedynczego kawałka. Byłoby to znaczne ulepszenie w stosunku do obecnej strategii gigacastingu Tesli, która jest stosowana w modelu Y i Cybertrucku do składania całego podwozia produktu z trzech dużych odlewanych części. Obecne podejście Tesli jest już znacznie prostsze niż tradycyjne metody produkcji samochodów, które zazwyczaj wymagają dziesiątek odlewanych części. Dalsze uproszczenie będzie musiało poczekać, zgodnie z dwoma źródłami zbliżonymi do sprawy, cytowanymi przez Reutersa. Co więcej, wcześniejsze zaangażowanie Tesli w poprawę gigacastingu sprawiło, że cała branża motoryzacyjna ruszyła, aby dogonić Teslę. W zeszłym roku Toyota pokazała swój pierwszy eksperyment z tą techniką, która ma pomóc osiągnąć równość kosztów produkcji EV z Teslą, a także z nową grupą chińskich producentów samochodów, którzy w błyskawicznym tempie wypuszczają EV-y.
Raportowana rezygnacja Tesli z ambitnych planów gigacastingu ma miejsce w czasie, gdy firma przeprowadza dużą zmianę strategii. Miesiąc temu zwolniła 10 procent swojej siły roboczej, a w ostatni wtorek zlikwidowała cały zespół ds. Superładowania. CEO Elon Musk wydaje się znudzony przemysłem samochodowym i skupiony na sztucznej inteligencji i robotyce. Inwestorzy do tej pory wykazali zdumiewające zaufanie do tej zmiany kierunku. Jednakże, w miarę jak Musk realizuje ten zwrot, zmusza Teslę do porzucenia lub ograniczenia pracy nad głównymi produktami. Sieć Superładowania nie ma już wystarczającej liczby pracowników do jej utrzymania i rozbudowy, istniejące produkty samochodowe starzeją się lub, w przypadku Cybertrucka, są zbyt drogie, by być istotne na dużą skalę. Model 2 wydaje się być martwy. A teraz nawet proces produkcji następnej generacji, który Musk obiecał, wydaje się być pod znakiem zapytania. CEO Elon Musk wydaje się stawiać wszystko na rozwiązanie autonomii za pomocą systemu opartego wyłącznie na wizji i monetyzowanie tego w coś więcej niż dotychczasowe przedsiębiorstwa robotaxi były w stanie osiągnąć. Kto wie, może się to opłacić.
Autor: Karolina
Tagi:

Warto przeczytać

Mercedes G 580 EQ – elektryczna ikona, której nikt nie chce? Klienci wolą klasyczne V8

Mercedes G 580 EQ – elektryczna ikona, której nikt nie chce? Klienci wolą klasyczne V8

Miał być symbolem nowoczesności i luksusu na miarę XXI wieku. Zamiast tego Mercedes G 580 EQ, elektryczna wersja legendarnej Klasy G, notuje wyniki sprzedaży, które można uznać za... Zobacz więcej >>
Apple CarPlay z wielką aktualizacją! Nowy wygląd, nowe funkcje i wsparcie dla EV 🚗⚡

Apple CarPlay z wielką aktualizacją! Nowy wygląd, nowe funkcje i wsparcie dla EV 🚗⚡

Apple nie zwalnia tempa – podczas konferencji WWDC 2025 zaprezentowano nową wersję CarPlay. System, z którego codziennie korzystają miliony kierowców, zyskał nie tylko odświeżony wygląd, ale i szereg nowych funkcji – szczególnie ważnych dla właścicieli aut elektrycznych. Zobacz więcej >>
Tesla Model Y dojechał autonomicznie do klienta. Przełom czy kontrowersja?

Tesla Model Y dojechał autonomicznie do klienta. Przełom czy kontrowersja?

W Teksasie wydarzyło się coś, co może zwiastować nową erę w motoryzacji. Tesla ogłosiła, że egzemplarz Modelu Y samodzielnie przejechał z fabryki Giga Texas w Austin prosto do domu klienta – i to bez kierowcy na pokładzie. Zobacz więcej >>
Długie gwarancje, czyli jak producenci elektryków walczą o zaufanie klientów

Długie gwarancje, czyli jak producenci elektryków walczą o zaufanie klientów

🔋 Gwarancje pod lupą Na rynku aut elektrycznych gwarancja staje się dziś jednym z najważniejszych narzędzi walki o klienta. Szczególnie mocno widać to wśród nowych graczy, jak marki chińskie, które próbują przekonać sceptycznych klientów do swojej oferty. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane