Cadillac Powraca do Europy z Elektrycznym Modelem Lyriq

Cadillac Powraca do Europy z Elektrycznym Modelem Lyriq
21.05.2024 16:00
Po latach nieobecności Cadillac, marka symbolizująca luksus i przepych rodem zza Oceanu, powraca na europejski rynek. W roli głównej występuje ich flagowy model elektryczny – Cadillac Lyriq. Niegdyś synonim prestiżu, którym jeździli biznesmeni, gwiazdy estrady oraz politycy, dziś Cadillac stara się odzyskać dawną świetność, choć magia jego znaczka nieco przygasła.
Nowy Gracz na Europejskim Rynku
Choć Cadillac wciąż działa, nie jest już pierwszym wyborem najbogatszych Amerykanów. Marka, należąca do koncernu General Motors, ma ambitne plany powrotu na szczyt. Kluczowym elementem tej strategii jest sukces modelu Lyriq – dużego, elektrycznego SUV-a, którego sprzedaż rozpoczęła się już na wybranych europejskich rynkach. To powrót GM na Stary Kontynent, po sprzedaży marek Opel i Vauxhall koncernowi Stellantis w 2017 roku.
Cadillac Lyriq – Luksusowy SUV
Lyriq to imponujący SUV o długości 5005 mm i rozstawie osi wynoszącym 3094 mm. Jego stylistyka, z charakterystycznymi wąskimi, pionowymi reflektorami oraz interesująco zaprojektowanym tyłem, z pewnością przyciąga uwagę. Na europejskich drogach będzie konkurował z modelami takimi jak Tesla Model X, Audi Q8 e-tron, Mercedes EQE i EQS SUV. Wymiary pozwalają mu także rywalizować z Kia EV9, choć ta ostatnia jest modelem siedmioosobowym i tańszym.
Imponujące Parametry
Pod maską Cadillaca Lyriq kryje się moc 528 KM (388 kW) i moment obrotowy 610 Nm, co pozwala na osiągnięcie 100 km/h w 5,3 sekundy. Maksymalna prędkość wynosi 210 km/h, co jest wynikiem nieco poniżej oczekiwań w tej klasie, ale tłumaczy to wysoka masa własna pojazdu (co najmniej 2774 kg).

Lyriq wyposażony jest w akumulator o pojemności 102 kWh, składający się z dwunastu modułów litowo-jonowych. Cadillac deklaruje zasięg wynoszący 530 km w cyklu mieszanym i 690 km w mieście. Auto ładuje się z maksymalną mocą 190 kW, co oznacza, że na odpowiedniej ładowarce można uzyskać 200 km zasięgu w zaledwie 15 minut.
Luksusowe Wnętrze
Wewnątrz Cadillac Lyriq oferuje 33-calowy ekran dotykowy, kamery 360, 19-głośnikowy system audio AKG, skórzaną tapicerkę oraz fotele z funkcją masażu i wentylacji. W segmencie elektrycznym, gdzie coraz częściej stosuje się materiały z recyklingu, skórzana tapicerka stanowi wyraz luksusu.
Wyboista Droga do Sukcesu
Choć sprzedaż modelu Lyriq ruszyła już w Szwajcarii, a teraz także w Szwecji, Francji i Niemczech, zainteresowanie jest umiarkowane. W pierwszym kwartale 2024 roku sprzedano jedynie siedem egzemplarzy. Przedstawiciele marki podkreślają, że liczy się jakość, a nie ilość, ale wyniki te budzą pytania o przyszłość Cadillaca na wymagającym rynku premium. Ceny modelu wynoszą około 400 000 zł w Szwajcarii i 340 000 zł w Niemczech, co stawia go w bezpośredniej konkurencji z innymi luksusowymi SUV-ami.
Czy Cadillac Lyriq zdoła zdobyć serca europejskich klientów? Czas pokaże, ale jedno jest pewne – wyzwanie przed marką jest ogromne.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Podwyżki cen w Mercedes Me Charge – czy warto skorzystać z usługi?

Podwyżki cen w Mercedes Me Charge – czy warto skorzystać z usługi?

Mercedes-Benz, znany z luksusu i innowacyjnych rozwiązań, wprowadza zmiany w cenniku swojej usługi ładowania pojazdów elektrycznych – Mercedes Me Charge. Zmiany te dotykają zarówno klientów indywidualnych, jak i biznesowych, co może wywołać mieszane reakcje wśród użytkowników elektrycznych modeli tej marki. Zobacz więcej >>
Hyundai Ioniq 9 – Nowy Rozdział w Elektromobilności SUV-ów

Hyundai Ioniq 9 – Nowy Rozdział w Elektromobilności SUV-ów

Hyundai ponownie przesuwa granice innowacji w elektromobilności, prezentując model Ioniq 9 – przestronny, elektryczny SUV z trzema rzędami siedzeń, który zachwyca designem, technologią oraz wyjątkową kompatybilnością ładowania. Flagowy pojazd koreańskiego producenta będzie jednym z pierwszych elektryków poza Teslą, fabrycznie wyposażonym w port ładowania NACS. Zobacz więcej >>
Rewolucja w Kosztach Wymiany Baterii w Samochodach Elektrycznych

Rewolucja w Kosztach Wymiany Baterii w Samochodach Elektrycznych

Spadające ceny litu i rosnąca efektywność technologiczna otwierają nowy rozdział w rozwoju elektromobilności. Według raportu Recurrent, wymiana akumulatorów trakcyjnych – dotychczas uważana za kosztowną przeszkodę – wkrótce stanie się dostępna cenowo na poziomie porównywalnym do napraw tradycyjnych silników spalinowych. Zobacz więcej >>
Leapmotor w Polsce – nowe elektryczne auta od Stellantis już w 2025 roku

Leapmotor w Polsce – nowe elektryczne auta od Stellantis już w 2025 roku

Marka Leapmotor, która wchodzi w skład koncernu Stellantis, oficjalnie wkracza na polski rynek. Na początek zaoferuje dwa modele: kompaktowego T03 oraz większego SUV-a C10. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane