Cadillac Powraca do Europy z Elektrycznym Modelem Lyriq

Cadillac Powraca do Europy z Elektrycznym Modelem Lyriq
21.05.2024 16:00
Po latach nieobecności Cadillac, marka symbolizująca luksus i przepych rodem zza Oceanu, powraca na europejski rynek. W roli głównej występuje ich flagowy model elektryczny – Cadillac Lyriq. Niegdyś synonim prestiżu, którym jeździli biznesmeni, gwiazdy estrady oraz politycy, dziś Cadillac stara się odzyskać dawną świetność, choć magia jego znaczka nieco przygasła.
Nowy Gracz na Europejskim Rynku
Choć Cadillac wciąż działa, nie jest już pierwszym wyborem najbogatszych Amerykanów. Marka, należąca do koncernu General Motors, ma ambitne plany powrotu na szczyt. Kluczowym elementem tej strategii jest sukces modelu Lyriq – dużego, elektrycznego SUV-a, którego sprzedaż rozpoczęła się już na wybranych europejskich rynkach. To powrót GM na Stary Kontynent, po sprzedaży marek Opel i Vauxhall koncernowi Stellantis w 2017 roku.
Cadillac Lyriq – Luksusowy SUV
Lyriq to imponujący SUV o długości 5005 mm i rozstawie osi wynoszącym 3094 mm. Jego stylistyka, z charakterystycznymi wąskimi, pionowymi reflektorami oraz interesująco zaprojektowanym tyłem, z pewnością przyciąga uwagę. Na europejskich drogach będzie konkurował z modelami takimi jak Tesla Model X, Audi Q8 e-tron, Mercedes EQE i EQS SUV. Wymiary pozwalają mu także rywalizować z Kia EV9, choć ta ostatnia jest modelem siedmioosobowym i tańszym.
Imponujące Parametry
Pod maską Cadillaca Lyriq kryje się moc 528 KM (388 kW) i moment obrotowy 610 Nm, co pozwala na osiągnięcie 100 km/h w 5,3 sekundy. Maksymalna prędkość wynosi 210 km/h, co jest wynikiem nieco poniżej oczekiwań w tej klasie, ale tłumaczy to wysoka masa własna pojazdu (co najmniej 2774 kg).

Lyriq wyposażony jest w akumulator o pojemności 102 kWh, składający się z dwunastu modułów litowo-jonowych. Cadillac deklaruje zasięg wynoszący 530 km w cyklu mieszanym i 690 km w mieście. Auto ładuje się z maksymalną mocą 190 kW, co oznacza, że na odpowiedniej ładowarce można uzyskać 200 km zasięgu w zaledwie 15 minut.
Luksusowe Wnętrze
Wewnątrz Cadillac Lyriq oferuje 33-calowy ekran dotykowy, kamery 360, 19-głośnikowy system audio AKG, skórzaną tapicerkę oraz fotele z funkcją masażu i wentylacji. W segmencie elektrycznym, gdzie coraz częściej stosuje się materiały z recyklingu, skórzana tapicerka stanowi wyraz luksusu.
Wyboista Droga do Sukcesu
Choć sprzedaż modelu Lyriq ruszyła już w Szwajcarii, a teraz także w Szwecji, Francji i Niemczech, zainteresowanie jest umiarkowane. W pierwszym kwartale 2024 roku sprzedano jedynie siedem egzemplarzy. Przedstawiciele marki podkreślają, że liczy się jakość, a nie ilość, ale wyniki te budzą pytania o przyszłość Cadillaca na wymagającym rynku premium. Ceny modelu wynoszą około 400 000 zł w Szwajcarii i 340 000 zł w Niemczech, co stawia go w bezpośredniej konkurencji z innymi luksusowymi SUV-ami.
Czy Cadillac Lyriq zdoła zdobyć serca europejskich klientów? Czas pokaże, ale jedno jest pewne – wyzwanie przed marką jest ogromne.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

5000 elektrycznych vanów Mercedesa zasili flotę Amazona

5000 elektrycznych vanów Mercedesa zasili flotę Amazona

Amazon stawia na elektromobilność na wielką skalę. Do jego sieci dostawczej trafi niemal 5000 bezemisyjnych vanów Mercedes-Benz – modeli eSprinter i eVito. Zobacz więcej >>
🛣️ Koniec opłat na A4 Kraków–Katowice! Ale… jeszcze nie teraz

🛣️ Koniec opłat na A4 Kraków–Katowice! Ale… jeszcze nie teraz

Ministerstwo Infrastruktury ogłosiło konkretną datę zniesienia opłat na autostradzie A4 pomiędzy Krakowem a Katowicami – będzie to 15 marca 2027 roku. Po tej dacie kierowcy samochodów osobowych pojadą za darmo, bo autostrada trafi pod zarząd GDDKiA, a brak podstaw prawnych uniemożliwia pobieranie opłat od pojazdów lekkich. Zobacz więcej >>
Tesla wprowadza opłaty za ładowanie powyżej 80% – również w Polsce

Tesla wprowadza opłaty za ładowanie powyżej 80% – również w Polsce

Nowe zasady ładowania na Superchargerach Tesli wchodzą w życie także w Polsce. Od teraz kierowcy mogą zapłacić nawet 2 zł za minutę, jeśli będą ładować pojazd powyżej 80% baterii. Zobacz więcej >>
Mercedes G 580 EQ – elektryczna ikona, której nikt nie chce? Klienci wolą klasyczne V8

Mercedes G 580 EQ – elektryczna ikona, której nikt nie chce? Klienci wolą klasyczne V8

Miał być symbolem nowoczesności i luksusu na miarę XXI wieku. Zamiast tego Mercedes G 580 EQ, elektryczna wersja legendarnej Klasy G, notuje wyniki sprzedaży, które można uznać za... Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane