Polenergia Buduje Sieć Stacji Ładowania dla Elektrycznych Ciężarówek na A2

Polenergia Buduje Sieć Stacji Ładowania dla Elektrycznych Ciężarówek na A2
06.06.2024 16:00
Prywatna grupa energetyczna Polenergia ogłosiła ambitny plan budowy 39 stacji ładowania pojazdów elektrycznych o łącznej mocy prawie 7 MW. Nowe stacje pojawią się przy Miejscach Obsługi Podróżnych (MOP) na Autostradzie A2 oraz w centrach dużych miast, umożliwiając ładowanie zarówno samochodów osobowych, jak i ciężarowych.
Nowoczesne Stacje Ultraszybkie
W sieci Polenergii znajdą się pierwsze ultraszybkie stacje ładowania o mocy 400 kW, wyposażone w kable chłodzone cieczą. Po zakończeniu inwestycji, Polenergia będzie dysponować ponad 70 stacjami ładowania, a kolejne kilkadziesiąt są w planach budowy. Za rozwój sieci odpowiada spółka Polenergia eMobility.
Kluczowe Lokalizacje i Własne Źródła Energii
Strategiczne lokalizacje na Autostradzie A2 zostaną wyposażone w nawet pięć ładowarek na jednym MOP-ie, z łączną mocą sięgającą 1 MW. To oznacza możliwość obsługi nie tylko aut osobowych, ale także elektrycznych ciężarówek eHDV.

– Polska jest liderem międzynarodowego transportu w Unii Europejskiej. Stacje ładowania, które budujemy, są zlokalizowane w kluczowych węzłach transportowych. Ma to ogromne znaczenie dla kierowców ciężarówek eHDV, którzy wkrótce będą mogli korzystać z naszych usług. Nasze stacje zasilamy zieloną energią z odnawialnych źródeł, co pozwala nam oferować konkurencyjne ceny w okresach wysokiej produkcji – powiedział Piotr Maciołek, członek zarządu Polenergia S.A.
Atrakcyjne Ceny i Promocje
Polenergia eMobility wprowadza nowe stacje ładowania o mocy 150-300 kW oraz ultraszybkie stacje 400 kW. Dzięki kablom chłodzonym cieczą, czas ładowania będzie znacznie krótszy. Stacje będą zasilane zieloną energią w standardzie Energia 2051. W okresach nadprodukcji energii z OZE, Polenergia oferuje znaczne obniżki cen.

Od 1 czerwca obniżono standardowy cennik usług ładowania. Użytkownicy aplikacji mobilnej płacą za ładowanie na stacjach AC 1,60 zł/kWh (wcześniej 1,97 zł/kWh), a na stacjach DC o mocy od 60 kW do 400 kW – 2,19 zł/kWh (wcześniej 2,45 zł/kWh i 2,69 zł/kWh). Niezarejestrowani użytkownicy płacą odpowiednio 2,26 zł/kWh na stacjach AC oraz 3,10 zł/kWh na stacjach DC. Opłata za rozpoczęcie sesji ładowania wynosi 1 zł.
Wakacyjna Promocja
Promocja „Godziny i weekendy z OZE” została przedłużona do końca sierpnia 2024 roku. Od poniedziałku do piątku, w godzinach 11:00-15:00, ceny wynoszą 1,39 zł/kWh dla stacji DC oraz 1,60 zł/kWh dla stacji AC. W weekendy, promocyjne ceny obowiązują przez cały dzień i wynoszą 1,39 zł/kWh na obu rodzajach stacji.
Szybki Rozwój Elektromobilności
Według danych z Licznika Elektromobilności (PSNM/PZPM), na koniec kwietnia 2024 roku w Polsce działało 6691 ogólnodostępnych punktów ładowania (3686 stacji). Z tego 28% stanowiły szybkie punkty ładowania prądem stałym (DC), a 72% – wolne punkty prądu przemiennego (AC) o mocy do 22 kW.

Rozwój sieci ładowania Polenergii to krok w stronę uczynienia podróży elektrycznym pojazdem po Polsce bardziej komfortową i ekologiczną.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

🚨 Mercedes-Benz walczy z podróbkami – miliony fałszywek przejęte w 2024 roku

🚨 Mercedes-Benz walczy z podróbkami – miliony fałszywek przejęte w 2024 roku

Podrabiane części samochodowe to nie tylko kwestia oszustwa finansowego, ale przede wszystkim ogromne zagrożenie dla bezpieczeństwa na drogach. Mercedes-Benz intensyfikuje swoją walkę z fałszerzami i podsumowuje działania z 2024 roku. Zobacz więcej >>
🚗 Hak holowniczy w samochodzie elektrycznym – czy to się opłaca?

🚗 Hak holowniczy w samochodzie elektrycznym – czy to się opłaca?

Coraz więcej kierowców korzysta z samochodów elektrycznych nie tylko w mieście, ale też podczas długich podróży. Wzrost zasięgów i lepsza infrastruktura ładowania sprawiają, że BEV-y jadą nawet na urlop do Chorwacji czy Włoch bez większych problemów. Zobacz więcej >>
🚗💥 Koszty napraw aut elektrycznych spadają – raport GDV

🚗💥 Koszty napraw aut elektrycznych spadają – raport GDV

Jeszcze kilka lat temu naprawa samochodu elektrycznego po wypadku oznaczała dla właściciela i ubezpieczyciela znacznie wyższe wydatki niż w przypadku aut spalinowych. Najnowszy raport Generalnego Stowarzyszenia Niemieckiego Przemysłu Ubezpieczeniowego (GDV) pokazuje jednak, że sytuacja stopniowo się poprawia. Zobacz więcej >>
🚗 Mibot – japońska rewolucja w miejskiej mobilności!

🚗 Mibot – japońska rewolucja w miejskiej mobilności!

Japońska motoryzacja od lat słynie z kompaktowych rozwiązań, ale Mibot przesuwa granice jeszcze dalej. Ten jednoosobowy elektryk z Hiroszimy mierzy nieco ponad metr szerokości, rozpędza się do 60 km/h i kosztuje około 6,4 tys. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Nowa Mapa Superchargerów i Rozwój Sieci Ładowarek Tesli w Polsce

Nowa Mapa Superchargerów i Rozwój Sieci Ładowarek Tesli w Polsce

Tesla kontynuuje dynamiczny rozwój swojej sieci szybkich ładowarek Supercharger, a wraz z tym procesem pojawia się nowa aktualizacja mapy, która prezentuje zarówno istniejące stacje, jak i te w fazie rozwoju. Dodatkowo, na stronie producenta uruchomiono kolejną rundę głosowania, w której użytkownicy mogą wskazać miejsca, gdzie ich zdaniem powinny zostać zainstalowane nowe ładowarki. Zobacz więcej >>
Jak rozpoznać, czy Tesla Model Y ma baterię z ogniwami CATL czy BYD? Sprawdź 7 znak w VIN-ie: F lub E

Jak rozpoznać, czy Tesla Model Y ma baterię z ogniwami CATL czy BYD? Sprawdź 7 znak w VIN-ie: F lub E

Wraz z najnowszą aktualizacją oprogramowania Tesli, użytkownicy Modelu Y o napędzie na tył i mniejszej baterii w Europie zyskali nową funkcję – adaptacyjne reflektory. Jednakże, w związku z obniżką cen tych modeli, pojawiły się pytania dotyczące różnic między wariantami, zwłaszcza w kontekście rodzaju zastosowanych ogniw baterii. Zobacz więcej >>
Grafit wytwarzany z wiórów drzewnych może wkrótce znaleźć się w akumulatorze Twojego elektryka!

Grafit wytwarzany z wiórów drzewnych może wkrótce znaleźć się w akumulatorze Twojego elektryka!

Startup z Nowej Zelandii otrzymał właśnie spory zastrzyk gotówki - w wysokości 18 milionów dolarów - na komercjalizację grafitu wytwarzanego z wiórów drzewnych do zastosowania w akumulatorach pojazdów elektrycznych. To rewelacyjna wiadomość dla przemysłu motoryzacyjnego w Europie i Stanach Zjednoczonych. CarbonScape tłumaczy, że biografit jest produkowany z ubocznych materiałów przemysłu leśnego i drzewnego, takich jak zrębki i trociny, stanowiąc zrównoważoną alternatywę dla grafitu syntetycznego i naturalnego. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane