Polenergia Buduje Sieć Stacji Ładowania dla Elektrycznych Ciężarówek na A2

Polenergia Buduje Sieć Stacji Ładowania dla Elektrycznych Ciężarówek na A2
06.06.2024 16:00
Prywatna grupa energetyczna Polenergia ogłosiła ambitny plan budowy 39 stacji ładowania pojazdów elektrycznych o łącznej mocy prawie 7 MW. Nowe stacje pojawią się przy Miejscach Obsługi Podróżnych (MOP) na Autostradzie A2 oraz w centrach dużych miast, umożliwiając ładowanie zarówno samochodów osobowych, jak i ciężarowych.
Nowoczesne Stacje Ultraszybkie
W sieci Polenergii znajdą się pierwsze ultraszybkie stacje ładowania o mocy 400 kW, wyposażone w kable chłodzone cieczą. Po zakończeniu inwestycji, Polenergia będzie dysponować ponad 70 stacjami ładowania, a kolejne kilkadziesiąt są w planach budowy. Za rozwój sieci odpowiada spółka Polenergia eMobility.
Kluczowe Lokalizacje i Własne Źródła Energii
Strategiczne lokalizacje na Autostradzie A2 zostaną wyposażone w nawet pięć ładowarek na jednym MOP-ie, z łączną mocą sięgającą 1 MW. To oznacza możliwość obsługi nie tylko aut osobowych, ale także elektrycznych ciężarówek eHDV.

– Polska jest liderem międzynarodowego transportu w Unii Europejskiej. Stacje ładowania, które budujemy, są zlokalizowane w kluczowych węzłach transportowych. Ma to ogromne znaczenie dla kierowców ciężarówek eHDV, którzy wkrótce będą mogli korzystać z naszych usług. Nasze stacje zasilamy zieloną energią z odnawialnych źródeł, co pozwala nam oferować konkurencyjne ceny w okresach wysokiej produkcji – powiedział Piotr Maciołek, członek zarządu Polenergia S.A.
Atrakcyjne Ceny i Promocje
Polenergia eMobility wprowadza nowe stacje ładowania o mocy 150-300 kW oraz ultraszybkie stacje 400 kW. Dzięki kablom chłodzonym cieczą, czas ładowania będzie znacznie krótszy. Stacje będą zasilane zieloną energią w standardzie Energia 2051. W okresach nadprodukcji energii z OZE, Polenergia oferuje znaczne obniżki cen.

Od 1 czerwca obniżono standardowy cennik usług ładowania. Użytkownicy aplikacji mobilnej płacą za ładowanie na stacjach AC 1,60 zł/kWh (wcześniej 1,97 zł/kWh), a na stacjach DC o mocy od 60 kW do 400 kW – 2,19 zł/kWh (wcześniej 2,45 zł/kWh i 2,69 zł/kWh). Niezarejestrowani użytkownicy płacą odpowiednio 2,26 zł/kWh na stacjach AC oraz 3,10 zł/kWh na stacjach DC. Opłata za rozpoczęcie sesji ładowania wynosi 1 zł.
Wakacyjna Promocja
Promocja „Godziny i weekendy z OZE” została przedłużona do końca sierpnia 2024 roku. Od poniedziałku do piątku, w godzinach 11:00-15:00, ceny wynoszą 1,39 zł/kWh dla stacji DC oraz 1,60 zł/kWh dla stacji AC. W weekendy, promocyjne ceny obowiązują przez cały dzień i wynoszą 1,39 zł/kWh na obu rodzajach stacji.
Szybki Rozwój Elektromobilności
Według danych z Licznika Elektromobilności (PSNM/PZPM), na koniec kwietnia 2024 roku w Polsce działało 6691 ogólnodostępnych punktów ładowania (3686 stacji). Z tego 28% stanowiły szybkie punkty ładowania prądem stałym (DC), a 72% – wolne punkty prądu przemiennego (AC) o mocy do 22 kW.

Rozwój sieci ładowania Polenergii to krok w stronę uczynienia podróży elektrycznym pojazdem po Polsce bardziej komfortową i ekologiczną.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Samochody elektryczne z drugiej ręki – ceny, utrata wartości i wpływ rządowych dopłat

Samochody elektryczne z drugiej ręki – ceny, utrata wartości i wpływ rządowych dopłat

Według prognoz portalu Otomoto, do końca bieżącego roku liczba ogłoszeń dotyczących używanych samochodów elektrycznych ma osiągnąć 8241. Choć stanowi to niewielki ułamek w morzu ogłoszeń samochodów spalinowych (ponad 250 tysięcy), udział elektryków stale rośnie. Zobacz więcej >>
Warszawa Pionierem w Ochronie Klimatu: Start Strefy Czystego Transportu

Warszawa Pionierem w Ochronie Klimatu: Start Strefy Czystego Transportu

Od 1 lipca 2024 roku Warszawa stała się krajowym prekursorem w sektorze ochrony klimatu dzięki wprowadzeniu Strefy Czystego Transportu (SCT). W ramach tego ambitnego projektu, miasto dąży do poprawy jakości powietrza i ograniczenia smogu komunikacyjnego, obejmując obszar 37 kilometrów kwadratowych, co stanowi około 7% powierzchni miasta. Zobacz więcej >>
Nowe Punkty Ładowania Samochodów Elektrycznych przy Sklepach Stokrotka dzięki Współpracy z Inbalance Grid

Nowe Punkty Ładowania Samochodów Elektrycznych przy Sklepach Stokrotka dzięki Współpracy z Inbalance Grid

W ramach ambitnego projektu rozwoju infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych, Stokrotka, jedna z największych sieci supermarketów w Polsce, podpisała umowę partnerską z litewskim operatorem stacji ładowania Inbalance Grid. Efektem tej współpracy będzie stworzenie aż 276 nowych stanowisk do ładowania samochodów elektrycznych w 114 lokalizacjach na terenie całego kraju. Zobacz więcej >>
Volkswagen ID.Golf - Rewolucja Elektryczna Przełożona

Volkswagen ID.Golf - Rewolucja Elektryczna Przełożona

Volkswagen ID.Golf, który miał być przełomem w elektryfikacji jednego z najbardziej ikonicznych modeli w historii motoryzacji, napotyka kolejne opóźnienia. Premierę przesunięto o 15 miesięcy, co oznacza, że nie zobaczymy go na rynku przed 2029 rokiem. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane