Elektryczny Sedan Serii M od BMW: Potężna Moc i Nowa Era

Elektryczny Sedan Serii M od BMW: Potężna Moc i Nowa Era
24.06.2024 16:00
BMW przygotowuje się do wprowadzenia na rynek swojego pierwszego elektrycznego sedana serii M, który ma zadebiutować w 2026 lub 2027 roku. Ten nowy model ma oferować niewyobrażalną dziś moc, sięgającą aż 1360 KM (1 megawat, czyli 1000 kilowatów), co zapowiedział Frank van Meel, szef działu M marki BMW, cytowany przez portal Motor Trend.
Moc i Innowacje Technologiczne
Nowy sedan powstanie na platformie Neue Klasse, która ma zapewnić wyjątkowe możliwości dynamiczne. Van Meel podkreśla, że model ten „pokona wszystko, co do tej pory widzieliście”. Jego moc będzie wspierana przez nowatorski system sterowania momentem obrotowym na każdym kole osobno, co ma zapewnić niezwykłą skuteczność na zakrętach oraz neutralną, liniową i przewidywalną charakterystykę jazdy.
Sedan w swojej wersji o mocy 1360 KM będzie wyposażony w cztery silniki elektryczne, po jednym przy każdym kole. BMW nie wyklucza także wprowadzenia wersji z dwoma silnikami, oczywiście o mniejszej mocy, która i tak może przewyższać obecne modele spalinowe, takie jak BMW M5 z 600 KM.
Osiągi na Kosmicznym Poziomie
Oczekuje się, że „megawatowy M” przyspieszy od 0 do 100 km/h w czasie poniżej 3 sekund. Konkurencyjne modele, jak Audi RS e-tron GT performance z mocą 925 KM czy Porsche Taycan Turbo GT z chwilową mocą 1108 KM, osiągają setkę odpowiednio w 2,5 s i 2,2 s. To sugeruje, że nowy BMW M może osiągnąć czas zbliżony do 2 sekund, co zależy od wielu czynników, takich jak trakcja, opony, masa własna i przeniesienie mocy na asfalt. W erze, gdzie dwie sekundy do setki mogą stać się standardem, nowy BMW będzie miał mocnych rywali, w tym nową Teslę Model S.
Zaawansowana Technologia Baterii i Chłodzenia
Nowy elektryczny sedan będzie sprzedawany równolegle ze spalinowymi BMW M3 i M4. Bateria, o nieznanej jeszcze pojemności, będzie wyróżniać się inną chemią i układem chłodzenia niż akumulatory w innych modelach Neue Klasse. Silniki będą chłodzone wodą i olejem, a architektura 800V pozwoli na uzyskanie krótkiego czasu ładowania.
Przyszłość Elektromobilności
Po wprowadzeniu elektrycznego sedana, BMW M może zaprezentować także elektrycznego SUV-a o równie imponującej mocy. Elektromobilność przesuwa granice w dziedzinie przyspieszenia, mocy i przeciążeń działających na kierowców i pasażerów. Gdzie leży kres rozwoju sportowych EV? Kolejne marki starają się nas przekonać, że wciąż jest daleko do osiągnięcia limitu możliwości.

Podsumowując, elektryczny sedan serii M od BMW zapowiada się jako rewolucyjny model, który wprowadzi markę na nowy poziom technologiczny i dynamiczny. Z niecierpliwością czekamy na premierę tego modelu, który może zrewolucjonizować rynek sportowych samochodów elektrycznych.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Porsche Taycan GTS ustanawia rekord Guinnessa w drifcie na lodzie!

Porsche Taycan GTS ustanawia rekord Guinnessa w drifcie na lodzie!

Zespół Porsche Experience w Lapland zapisał się na kartach historii, ustanawiając nowy rekord Guinnessa w najdłuższym nieprzerwanym drifcie pojazdu elektrycznego na lodzie! Za kierownicą Porsche Taycan GTS stanął Jens Richter, instruktor Porsche Experience, który wykonał imponujące 132 okrążenia toru lodowego w Finlandii. Rekordowe osiągnięcie na ekstremalnym torze 14 stycznia 2025 roku, w trudnych warunkach atmosferycznych, rozpoczęła się historyczna próba. W pierwszym podejściu, po pokonaniu 11 kilometrów, konieczne było przerwanie driftowania ze względu na pogarszającą się nawierzchnię toru. Zobacz więcej >>
Nowe zasady badań technicznych pojazdów – co czeka kierowców?

Nowe zasady badań technicznych pojazdów – co czeka kierowców?

Ministerstwo Infrastruktury planuje zmiany w opłatach za badania techniczne pojazdów. Koszt przeglądu ma być powiązany ze średnim dochodem Polaków, co według ministra Dariusza Klimczaka pozwoli na jego umiarkowaną waloryzację, dostosowaną do sytuacji gospodarczej kraju. Zobacz więcej >>
Nowość na rynku: mobilna ładowarka IoT Habu GC dla klientów biznesowych

Nowość na rynku: mobilna ładowarka IoT Habu GC dla klientów biznesowych

Polski producent Greencell poinformował o nowej ofercie dla klientów biznesowych operatora komórkowego Orange. Teraz mogą oni nabyć mobilną ładowarkę IoT Habu GC do samochodów elektrycznych i hybryd plug-in. Zobacz więcej >>
Nowy kurs Donalda Trumpa: Co czeka rynek samochodów elektrycznych w USA?

Nowy kurs Donalda Trumpa: Co czeka rynek samochodów elektrycznych w USA?

20 stycznia 2025 r. Donald Trump objął urząd prezydenta Stanów Zjednoczonych, zapowiadając fundamentalne zmiany w polityce przemysłowej USA. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane