Volkswagen ID.1: Duchowy Następca e-Up! w 2027 Roku?

Volkswagen ID.1: Duchowy Następca e-Up! w 2027 Roku?
12.08.2024 16:00
Volkswagen, znany z innowacyjnych rozwiązań i solidnych samochodów, planuje powrót do segmentu miejskich elektryków. W 2027 roku na rynku może pojawić się model ID.1, który bywa określany mianem „duchowego spadkobiercy” popularnego e-Up!’a. Ten nowy samochód elektryczny ma szansę stać się kolejnym hitem marki, przyciągając do niej nowych, młodych klientów.
Sukces e-Up! – Zasłużony Faworyt Klientów
Volkswagen e-Up! zyskał ogromną popularność wśród kierowców, szczególnie tych, którzy dopiero zaczynali swoją przygodę z elektromobilnością. Dzięki przestronnej kabinie, solidnym parametrom i „dorosłemu” zachowaniu na drodze, e-Up! stał się wyborem wielu osób poszukujących niedrogiego, a zarazem funkcjonalnego elektryka. Cicha jazda i korzyści, takie jak darmowe parkowanie, dodatkowo przyciągały klientów do tego modelu.
ID.1 – Nowa Nadzieja Volkswagena w Segmencie A
Choć segment małych miejskich samochodów, znany także jako „supermini”, ulega stopniowemu kurczeniu, Volkswagen nie zamierza rezygnować z walki o ten rynek. ID.1, który zadebiutuje w 2026 lub 2027 roku, ma być odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie na niedrogie elektryki miejskie. Nowy model, choć nawiązuje do e-Up!’a, ma w sobie coś nowego – będzie zbudowany na nowoczesnej platformie i zaoferuje funkcjonalność typową dla Volkswagena.
Wygląd i Funkcjonalność – Czego Możemy Się Spodziewać?
ID.1 ma być kompaktowym hatchbackiem bez „SUV-owych” ambicji. Według Kaia Grunitza, dyrektora technicznego ds. rozwoju w VW, nowy model zachowa typową funkcjonalność Volkswagena, co sugeruje, że możemy spodziewać się prostoty i praktyczności, które były kluczowymi cechami e-Up!’a. Być może również wnętrze będzie nawiązywać do swojego poprzednika, oferując podstawowe rozwiązania technologiczne, takie jak uchwyt na smartfona zamiast pełnego systemu multimedialnego.
Cena i Technologia – Klucz do Sukcesu
Oliver Blume, dyrektor generalny Volkswagena, zapowiedział, że cena ID.1 ma wynosić mniej niż 20 000 euro, co czyni go atrakcyjną opcją dla młodych klientów. Aby utrzymać koszty na niskim poziomie, Volkswagen prawdopodobnie ograniczy zaawansowane systemy wspomagania kierowcy do minimum, spełniając jedynie wymogi prawne.

Jeśli chodzi o napęd, ID.1 może zostać wyposażony w relatywnie mały akumulator o pojemności około 40 kWh, co powinno zapewnić zasięg między 240 a 280 km na jednym ładowaniu. Choć nie są to imponujące wartości, dla miejskiego samochodu będą one w zupełności wystarczające.
Konkurencja Nie Śpi – Rywalizacja w Segmencie Taniej Elektromobilności
Volkswagen ID.1 nie będzie miał łatwego zadania na rynku. Francuscy producenci planują ofensywę w segmencie tanich samochodów elektrycznych, wprowadzając takie modele jak Renault Twingo EV, a także nowe generacje modeli 4 i 5. Również Dacia Spring, Citroen e-C3, a nawet Hyundai Inster będą rywalizować o portfele młodych klientów.

Największe zagrożenie dla ID.1 może jednak nadejść ze strony chińskich marek, takich jak MG, BYD czy BAIC, które już teraz prezentują swoje umiejętności w najtańszym segmencie rynku. Im więcej niedrogich elektryków pojawi się na rynku, tym większa szansa na popularyzację elektromobilności, szczególnie wśród tych, którzy dotychczas nie brali pod uwagę zakupu samochodu na prąd.

Volkswagen ID.1 ma więc szansę stać się kluczowym graczem w segmencie miejskich elektryków, kontynuując dziedzictwo e-Up!’a i wprowadzając nowe pokolenie kierowców w świat elektromobilności.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Elektryczne Pojazdy Dostawcze: Rzeczywisty Zasięg pod Presją

Elektryczne Pojazdy Dostawcze: Rzeczywisty Zasięg pod Presją

W ostatnim badaniu przeprowadzonym przez firmę Arval, we współpracy z The United Test and Assembly Centre (UTAC), zbadano efektywność pojazdów elektrycznych w różnych warunkach obciążenia i holowania. Wyniki tego badania są kluczowe dla firm rozważających adaptację elektrycznych pojazdów dostawczych (eLCV) do swoich flot. Wyzwanie Holowania: Zasięg pod Linią Krytyczną Najważniejszym wnioskiem z badania jest znaczący spadek zasięgu elektrycznych pojazdów osobowych podczas holowania. Zobacz więcej >>
Rozporządzenie AI Act – Nowa Era Regulacji Sztucznej Inteligencji w Unii Europejskiej i Jej Wpływ na Motoryzację

Rozporządzenie AI Act – Nowa Era Regulacji Sztucznej Inteligencji w Unii Europejskiej i Jej Wpływ na Motoryzację

12 lipca 2024 roku Unia Europejska opublikowała Rozporządzenie o sztucznej inteligencji, znane jako AI Act. Ten dokument stanowi kamień milowy w regulacji technologii AI na terenie UE, tworząc kompleksowe ramy prawne mające na celu zapewnienie bezpiecznego i etycznego wykorzystania sztucznej inteligencji. Zobacz więcej >>
Tesla Robotaxi: Nowa Era Autonomicznych Przewozów

Tesla Robotaxi: Nowa Era Autonomicznych Przewozów

Od końca sierpnia, na ulicach San Francisco, w Rejonie Zatoki oraz w okolicach studia Warner Bros w Burbank, zauważono zwiększoną aktywność samochodów Tesli. Informację tę przekazał haker Green na platformie X (dawniej Twitter), co wywołało liczne spekulacje na temat nadchodzącej premiery nowej usługi autonomicznych taksówek od Tesli. Zobacz więcej >>
Ford Explorer EV zdobywa 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP

Ford Explorer EV zdobywa 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP

Ford Explorer EV, jeden z najnowszych modeli w pełni elektrycznych od Forda, zdobył najwyższą ocenę 5 gwiazdek w prestiżowych testach bezpieczeństwa Euro NCAP. To ważne wyróżnienie potwierdza zaangażowanie marki w dostarczanie pojazdów, które nie tylko są ekologiczne, ale również zapewniają maksymalną ochronę użytkowników. Imponujące wyniki w kluczowych kategoriach W ramach testów Euro NCAP, Ford Explorer EV uzyskał bardzo wysokie oceny w różnych kategoriach. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane