KingLong PEV6 SmartCity: Elektryczny Bus Testowany na Trasie do Morskiego Oka

KingLong PEV6 SmartCity: Elektryczny Bus Testowany na Trasie do Morskiego Oka
25.07.2024 16:00
Trwają intensywne testy kolejnego elektrycznego busa, który mógłby przewozić turystów na popularnej trasie do Morskiego Oka. Tym razem w centrum uwagi znajduje się pojazd KingLong PEV6 SmartCity.
Przyszłość transportu do Morskiego Oka
Turyści, którzy nie chcą lub nie mogą dotrzeć do Morskiego Oka pieszo, mogą wkrótce skorzystać z nowoczesnych, ekologicznych alternatyw. Użycie zaprzęgów konnych może zostać znacznie ograniczone lub całkowicie zastąpione przez elektryczne minibusy. Kilka tygodni temu testowano model Automet MiniCity Electric, który został pozytywnie przyjęty. Teraz przyszedł czas na KingLong PEV6 SmartCity.
KingLong PEV6 SmartCity: Specyfikacje techniczne
KingLong PEV6 SmartCity to mniejszy pojazd w porównaniu do poprzedniego testowanego modelu. Jego długość wynosi 6 metrów, co czyni go bardziej zwrotnym i dostosowanym do wąskich górskich dróg. Bus mieści 22 pasażerów, z czego 12 miejsc jest siedzących.

Pojazd wyposażony jest w baterię LFP o pojemności 89 kWh oraz centralnie umieszczony silnik elektryczny o mocy 135 kW (184 KM). Zasięg pojazdu wynosi około 200 km według testu eSORT 2. Systemy chłodzenia akumulatora wykorzystują ciekły azot, co zapewnia bezpieczeństwo i wydajność podczas eksploatacji.
Bezpieczeństwo i nowoczesne technologie
KingLong PEV6 SmartCity posiada zaawansowane systemy wspomagające bezpieczeństwo jazdy i pracę kierowcy, takie jak inteligentny system odzyskiwania energii z funkcją DSAC, system elektronicznych lusterek oraz kamer 360 stopni. Dzięki maksymalnej mocy ładowania wynoszącej 120 kW, akumulatory można naładować w czasie poniżej godziny.
Testy i przyszłość transportu w Tatrach
Testy nowego elektrycznego busa na trasie z Palenicy Białczańskiej do Morskiego Oka potrwają do 4 sierpnia. Paweł Dzikowski, prezes EV Motors, podkreśla, że na tej trasie jest miejsce zarówno dla tradycyjnych zaprzęgów konnych, jak i dla nowoczesnych autobusów elektrycznych. Te ostatnie oferują wygodne rozwiązania dla osób niepełnosprawnych, w tym pneumatyczne zawieszenie z możliwością przyklęku oraz rampę dla wózków inwalidzkich.
Marka King Long
Marka King Long należy do chińskiego koncernu Golden Dragon, który rocznie produkuje 30 000 pojazdów. W Polsce za dystrybucję King Longów odpowiada firma EV Motors z Lublina. Oprócz małego modelu PEV6 w ofercie znajduje się również większy pojazd PEV9.

Obecnie KingLong PEV6 SmartCity jest testowany również w Krakowie, na trasach, gdzie większe autobusy mają trudności ze zmieszczeniem się. Testy te mają na celu sprawdzenie, czy mniejszy, zeroemisyjny autobus może efektywnie obsługiwać trasy w miastach i górskich terenach.

Testy te pokazują, że przyszłość transportu turystycznego w Tatrach może być ekologiczna i nowoczesna, zapewniając wygodę zarówno dla turystów, jak i mieszkańców regionu.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Infrastruktura ładowania pojazdów elektrycznych w Polsce: aktualne wyzwania i kierunki rozwoju

Infrastruktura ładowania pojazdów elektrycznych w Polsce: aktualne wyzwania i kierunki rozwoju

Rozwój infrastruktury dla pojazdów elektrycznych w Polsce napotyka na liczne bariery, które znacząco wpływają na tempo i efektywność wprowadzania zeroemisyjnego transportu. Z raportu Polskiego Stowarzyszenia Nowej Mobilności (PSNM) oraz Volvo Cars Poland wynika, że różnice w kosztach dzierżawy terenów pod stacje ładowania oraz przewlekłe procedury administracyjne to główne czynniki opóźniające rozwój tej kluczowej infrastruktury. Zobacz więcej >>
Elektryczne furgonetki a przyszłość stref wolnych od emisji w Europie

Elektryczne furgonetki a przyszłość stref wolnych od emisji w Europie

Wraz z dynamicznym rozwojem rynku elektrycznych furgonetek, miasta Europy przygotowują się na wprowadzenie stref wolnych od emisji spalin do 2030 roku. Produkcja pojazdów elektrycznych szybko rośnie, a eksperci prognozują, że już wkrótce ich liczba przewyższy tradycyjne modele spalinowe. Zobacz więcej >>
Orlen Charge z promocyjnymi stawkami ładowania na długi weekend listopadowy

Orlen Charge z promocyjnymi stawkami ładowania na długi weekend listopadowy

Orlen Charge wprowadził promocyjne stawki na ładowanie samochodów elektrycznych, które obowiązują od 28 października do 10 listopada 2023 roku. Zniżki te mogą szczególnie ucieszyć kierowców planujących listopadowe podróże związane z Dniem Wszystkich Świętych oraz długim weekendem. Zobacz więcej >>
Ford przenosi produkcję baterii dla Mustanga Mach-E do USA – korzyści podatkowe priorytetem

Ford przenosi produkcję baterii dla Mustanga Mach-E do USA – korzyści podatkowe priorytetem

Ford, jako jeden z liderów rynku motoryzacyjnego, zdecydował się na znaczącą zmianę w produkcji baterii do swoich pojazdów elektrycznych. W 2025 roku Mustang Mach-E będzie wyposażany w akumulatory produkowane nie pod Wrocławiem, ale w stanie Michigan. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane