Kia EV6 GT po liftingu może zyskać kilka funkcji, które zasłynęły w Hyundai Ioniq 5 N. Czy moc tej wersji wzrośnie? To bardzo możliwe. Może również prowadzić się bardziej jak samochód spalinowy, co z pewnością zainteresuje wielu entuzjastów motoryzacji.
Hyundai Ioniq 5 N: Nowy Wzorzec Sportowych Elektryków
Hyundai Ioniq 5 N wzbudził ogromne zainteresowanie dzięki swojej imponującej mocy (650 KM) i zdolnościom na torze, mimo dużej masy własnej i sporych wymiarów. To auto oferuje wiele innowacyjnych rozwiązań, które mają na celu zbliżenie wrażeń z jazdy do tych znanych z mocnych aut spalinowych. Ioniq 5 N jest również stosunkowo przystępny cenowo, zaczynając od 369 900 zł, co czyni go atrakcyjną opcją wśród konkurentów.
Kia EV6 GT: Odpowiedź na Sukces Hyundaia
Kia EV6 GT, obecna na rynku od dłuższego czasu, oferuje 585 KM i była porównywana do Porsche Taycana pod względem osiągów, lecz za znacznie niższą cenę. Jednak po debiucie Hyundaia Ioniq 5 N, o Kii mówi się znacznie mniej. Teraz ma się to zmienić wraz z planowanym liftingiem na rok modelowy 2025.
Nowości w Kia EV6 GT po Liftingu
Kia EV6 GT ma przejść szereg zmian, w tym odświeżony wygląd przodu z nowymi reflektorami i powiększony akumulator z 77 do 84 kWh. Co jeszcze się zmieni?
Rozróżnienie między Ioniq 5 N a EV6 GT
Hyundai i Kia, jako marki należące do tego samego koncernu, postanowiły wyraźnie rozróżnić swoje modele. Ioniq 5 N ma pełnić rolę bardziej sportowego, ostrego samochodu, podczas gdy Kia EV6 GT ma pozostać komfortowym, lecz szybkim pojazdem idealnym na dłuższe podróże.
Symulacja Skrzyni Biegów
Jednym z ciekawszych rozwiązań w Hyundaiu Ioniq 5 N jest funkcja N e-Shift, która imituje jazdę z wykorzystaniem siedmiobiegowej, dwusprzęgłowej skrzyni automatycznej. Dzięki temu kierowcy mogą poczuć odczuwalne przepięcia przy przyspieszaniu, co wielu uważa za bardziej naturalne i pełne charakteru. Kia EV6 GT ma otrzymać podobne rozwiązanie, choć zapewne pod inną nazwą.
Chwilowy Wzrost Mocy
Hyundai Ioniq 5 N oferuje na stałe 609 KM, z możliwością chwilowego wzrostu mocy do 650 KM na 10 sekund dzięki funkcji N-Grin Boost. W przypadku Kii EV6 GT bardziej prawdopodobne jest stałe zwiększenie mocy do poziomu 609 KM, co lepiej pasuje do charakteru GT.
Oczekiwania wobec Kii EV6 GT po Liftingu
Czy Kia EV6 GT przejmie wszystkie rozwiązania z Ioniqa? Niekoniecznie. Na przykład tryb drift z funkcją Torque-Drift-Kick, który symuluje kopnięcie sprzęgła, może nie znaleźć się w Kii. Możliwe natomiast, że pojawi się nowy tryb symulowania odgłosu silnika spalinowego, co mogłoby zwiększyć atrakcyjność modelu dla fanów tradycyjnych aut.
Podsumowanie
Czekamy z niecierpliwością na wersję po liftingu Kia EV6 GT. Im więcej emocjonujących modeli elektrycznych na rynku, tym lepiej dla całego segmentu. Takie pojazdy pełnią rolę „okrętów flagowych” i propagują elektromobilność, przyciągając również klientów, którzy nie potrzebują aż tak dużej mocy, ale cenią sobie innowacyjne rozwiązania i komfort jazdy.