Kia EV6 GT po Liftingu: Co Nowego Może Przynieść?

Kia EV6 GT po Liftingu: Co Nowego Może Przynieść?
23.07.2024 16:00
Kia EV6 GT po liftingu może zyskać kilka funkcji, które zasłynęły w Hyundai Ioniq 5 N. Czy moc tej wersji wzrośnie? To bardzo możliwe. Może również prowadzić się bardziej jak samochód spalinowy, co z pewnością zainteresuje wielu entuzjastów motoryzacji.
Hyundai Ioniq 5 N: Nowy Wzorzec Sportowych Elektryków
Hyundai Ioniq 5 N wzbudził ogromne zainteresowanie dzięki swojej imponującej mocy (650 KM) i zdolnościom na torze, mimo dużej masy własnej i sporych wymiarów. To auto oferuje wiele innowacyjnych rozwiązań, które mają na celu zbliżenie wrażeń z jazdy do tych znanych z mocnych aut spalinowych. Ioniq 5 N jest również stosunkowo przystępny cenowo, zaczynając od 369 900 zł, co czyni go atrakcyjną opcją wśród konkurentów.
Kia EV6 GT: Odpowiedź na Sukces Hyundaia
Kia EV6 GT, obecna na rynku od dłuższego czasu, oferuje 585 KM i była porównywana do Porsche Taycana pod względem osiągów, lecz za znacznie niższą cenę. Jednak po debiucie Hyundaia Ioniq 5 N, o Kii mówi się znacznie mniej. Teraz ma się to zmienić wraz z planowanym liftingiem na rok modelowy 2025.
Nowości w Kia EV6 GT po Liftingu
Kia EV6 GT ma przejść szereg zmian, w tym odświeżony wygląd przodu z nowymi reflektorami i powiększony akumulator z 77 do 84 kWh. Co jeszcze się zmieni?

Rozróżnienie między Ioniq 5 N a EV6 GT
Hyundai i Kia, jako marki należące do tego samego koncernu, postanowiły wyraźnie rozróżnić swoje modele. Ioniq 5 N ma pełnić rolę bardziej sportowego, ostrego samochodu, podczas gdy Kia EV6 GT ma pozostać komfortowym, lecz szybkim pojazdem idealnym na dłuższe podróże.

Symulacja Skrzyni Biegów
Jednym z ciekawszych rozwiązań w Hyundaiu Ioniq 5 N jest funkcja N e-Shift, która imituje jazdę z wykorzystaniem siedmiobiegowej, dwusprzęgłowej skrzyni automatycznej. Dzięki temu kierowcy mogą poczuć odczuwalne przepięcia przy przyspieszaniu, co wielu uważa za bardziej naturalne i pełne charakteru. Kia EV6 GT ma otrzymać podobne rozwiązanie, choć zapewne pod inną nazwą.

Chwilowy Wzrost Mocy
Hyundai Ioniq 5 N oferuje na stałe 609 KM, z możliwością chwilowego wzrostu mocy do 650 KM na 10 sekund dzięki funkcji N-Grin Boost. W przypadku Kii EV6 GT bardziej prawdopodobne jest stałe zwiększenie mocy do poziomu 609 KM, co lepiej pasuje do charakteru GT.
Oczekiwania wobec Kii EV6 GT po Liftingu
Czy Kia EV6 GT przejmie wszystkie rozwiązania z Ioniqa? Niekoniecznie. Na przykład tryb drift z funkcją Torque-Drift-Kick, który symuluje kopnięcie sprzęgła, może nie znaleźć się w Kii. Możliwe natomiast, że pojawi się nowy tryb symulowania odgłosu silnika spalinowego, co mogłoby zwiększyć atrakcyjność modelu dla fanów tradycyjnych aut.
Podsumowanie
Czekamy z niecierpliwością na wersję po liftingu Kia EV6 GT. Im więcej emocjonujących modeli elektrycznych na rynku, tym lepiej dla całego segmentu. Takie pojazdy pełnią rolę „okrętów flagowych” i propagują elektromobilność, przyciągając również klientów, którzy nie potrzebują aż tak dużej mocy, ale cenią sobie innowacyjne rozwiązania i komfort jazdy.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

ORLEN Deutschland buduje nowoczesny park ładowania w Elmshorn

ORLEN Deutschland buduje nowoczesny park ładowania w Elmshorn

ORLEN Deutschland GmbH, spółka zależna PKN Orlen, rozpoczęła budowę nowoczesnego parku ładowania pojazdów elektrycznych w Elmshorn, w Niemczech. Jest to część strategii firmy mającej na celu rozwój infrastruktury elektromobilności nie tylko u naszego zachodniego sąsiada, ale także w Polsce. Zobacz więcej >>
Donald Trump jako 47. prezydent USA: Co oznacza dla elektromobilności?

Donald Trump jako 47. prezydent USA: Co oznacza dla elektromobilności?

Donald Trump powraca do Białego Domu jako 47. prezydent Stanów Zjednoczonych, co wywołuje wiele pytań, szczególnie w kontekście przyszłości branży samochodów elektrycznych (EV). Zobacz więcej >>
Punkty Vitay za ładowanie samochodów elektrycznych: Orlen rozszerza ofertę programu lojalnościowego

Punkty Vitay za ładowanie samochodów elektrycznych: Orlen rozszerza ofertę programu lojalnościowego

Programy lojalnościowe stacji benzynowych od lat cieszą się dużą popularnością wśród kierowców. Teraz Orlen, lider w tej dziedzinie w Polsce, postanowił rozszerzyć swoją ofertę, obejmując nią również właścicieli pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Tesla przywraca program poleceń w Polsce – korzyści dla polecających i nowych klientów

Tesla przywraca program poleceń w Polsce – korzyści dla polecających i nowych klientów

Po krótkiej przerwie Tesla ponownie uruchamia w Polsce program linków polecających, dzięki któremu zyskać mogą zarówno aktualni właściciele pojazdów Tesli, jak i nowi nabywcy, którzy skorzystają z unikalnego kodu rekomendacji. To szansa na zniżki dla klientów oraz premie dla polecających, co przyciąga coraz więcej zainteresowanych. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane