Kia EV6 GT po Liftingu: Co Nowego Może Przynieść?

Kia EV6 GT po Liftingu: Co Nowego Może Przynieść?
23.07.2024 16:00
Kia EV6 GT po liftingu może zyskać kilka funkcji, które zasłynęły w Hyundai Ioniq 5 N. Czy moc tej wersji wzrośnie? To bardzo możliwe. Może również prowadzić się bardziej jak samochód spalinowy, co z pewnością zainteresuje wielu entuzjastów motoryzacji.
Hyundai Ioniq 5 N: Nowy Wzorzec Sportowych Elektryków
Hyundai Ioniq 5 N wzbudził ogromne zainteresowanie dzięki swojej imponującej mocy (650 KM) i zdolnościom na torze, mimo dużej masy własnej i sporych wymiarów. To auto oferuje wiele innowacyjnych rozwiązań, które mają na celu zbliżenie wrażeń z jazdy do tych znanych z mocnych aut spalinowych. Ioniq 5 N jest również stosunkowo przystępny cenowo, zaczynając od 369 900 zł, co czyni go atrakcyjną opcją wśród konkurentów.
Kia EV6 GT: Odpowiedź na Sukces Hyundaia
Kia EV6 GT, obecna na rynku od dłuższego czasu, oferuje 585 KM i była porównywana do Porsche Taycana pod względem osiągów, lecz za znacznie niższą cenę. Jednak po debiucie Hyundaia Ioniq 5 N, o Kii mówi się znacznie mniej. Teraz ma się to zmienić wraz z planowanym liftingiem na rok modelowy 2025.
Nowości w Kia EV6 GT po Liftingu
Kia EV6 GT ma przejść szereg zmian, w tym odświeżony wygląd przodu z nowymi reflektorami i powiększony akumulator z 77 do 84 kWh. Co jeszcze się zmieni?

Rozróżnienie między Ioniq 5 N a EV6 GT
Hyundai i Kia, jako marki należące do tego samego koncernu, postanowiły wyraźnie rozróżnić swoje modele. Ioniq 5 N ma pełnić rolę bardziej sportowego, ostrego samochodu, podczas gdy Kia EV6 GT ma pozostać komfortowym, lecz szybkim pojazdem idealnym na dłuższe podróże.

Symulacja Skrzyni Biegów
Jednym z ciekawszych rozwiązań w Hyundaiu Ioniq 5 N jest funkcja N e-Shift, która imituje jazdę z wykorzystaniem siedmiobiegowej, dwusprzęgłowej skrzyni automatycznej. Dzięki temu kierowcy mogą poczuć odczuwalne przepięcia przy przyspieszaniu, co wielu uważa za bardziej naturalne i pełne charakteru. Kia EV6 GT ma otrzymać podobne rozwiązanie, choć zapewne pod inną nazwą.

Chwilowy Wzrost Mocy
Hyundai Ioniq 5 N oferuje na stałe 609 KM, z możliwością chwilowego wzrostu mocy do 650 KM na 10 sekund dzięki funkcji N-Grin Boost. W przypadku Kii EV6 GT bardziej prawdopodobne jest stałe zwiększenie mocy do poziomu 609 KM, co lepiej pasuje do charakteru GT.
Oczekiwania wobec Kii EV6 GT po Liftingu
Czy Kia EV6 GT przejmie wszystkie rozwiązania z Ioniqa? Niekoniecznie. Na przykład tryb drift z funkcją Torque-Drift-Kick, który symuluje kopnięcie sprzęgła, może nie znaleźć się w Kii. Możliwe natomiast, że pojawi się nowy tryb symulowania odgłosu silnika spalinowego, co mogłoby zwiększyć atrakcyjność modelu dla fanów tradycyjnych aut.
Podsumowanie
Czekamy z niecierpliwością na wersję po liftingu Kia EV6 GT. Im więcej emocjonujących modeli elektrycznych na rynku, tym lepiej dla całego segmentu. Takie pojazdy pełnią rolę „okrętów flagowych” i propagują elektromobilność, przyciągając również klientów, którzy nie potrzebują aż tak dużej mocy, ale cenią sobie innowacyjne rozwiązania i komfort jazdy.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Brytyjska flota drogowa stawia na elektromobilność – Toyota dostarcza 58 nowych EV

Brytyjska flota drogowa stawia na elektromobilność – Toyota dostarcza 58 nowych EV

Brytyjski zarząd dróg krajowych i autostrad – National Highways – rozwija swoją flotę pojazdów elektrycznych. Instytucja odpowiedzialna za nadzór nad 4500 milami dróg i autostrad w Wielkiej Brytanii wzbogaciła się o kolejne 58 bezemisyjnych samochodów marki Toyota. Zobacz więcej >>
Hyundai Elexio – nowy elektryk na rynek chiński. Czy trafi do Europy?

Hyundai Elexio – nowy elektryk na rynek chiński. Czy trafi do Europy?

Hyundai zaprezentował zupełnie nowy model elektryczny – Elexio. To średniej wielkości SUV opracowany z myślą o rynku chińskim. Zobacz więcej >>
Europejski rynek motoryzacyjny 2025: rabaty, koniec dopłat i rekordy sprzedaży elektryków

Europejski rynek motoryzacyjny 2025: rabaty, koniec dopłat i rekordy sprzedaży elektryków

Rosnące rabaty, znikające rządowe dopłaty i imponujące wyniki sprzedaży aut elektrycznych – tak w skrócie wygląda europejski rynek motoryzacyjny na początku 2025 roku. Z najnowszego raportu JATO Dynamics wynika, że producenci muszą wykazywać się niezwykłą elastycznością, aby sprostać szybko zmieniającym się warunkom. Zobacz więcej >>
Elektryczna rewolucja: Jak Wielka Brytania i Polska wchodzą w erę BEV

Elektryczna rewolucja: Jak Wielka Brytania i Polska wchodzą w erę BEV

Rok 2025 to kolejny przełom dla elektromobilności, szczególnie na Wyspach Brytyjskich. Ponad 20% nowych samochodów sprzedanych w UK to elektryki (BEV), co potwierdza, że auta z wtyczką przestały być niszową alternatywą, a stały się realną odpowiedzią na potrzeby współczesnych kierowców. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane