Ford BlueCruise – Nowy Standard w Autonomii Pojazdów

Ford BlueCruise – Nowy Standard w Autonomii Pojazdów
08.08.2024 16:00
Ford BlueCruise to nowatorski „autopilot” pozwalający kierowcy zdjąć ręce z kierownicy. Komisja Europejska zatwierdziła go do użytku, a w Mustangach Mach-E z rocznika 2024 system jest dostępny w bezpłatnym okresie próbnym.
Co to jest Ford BlueCruise?
BlueCruise to system autonomii poziomu drugiego. W odróżnieniu od Tesli, której „autopilot” brzmi imponująco, w Europie jest to bardziej zaawansowana funkcja tempomatu, podobna do Travel Assist Volkswagena. System utrzymuje tor jazdy, odległość od poprzedzającego auta, a także może się zatrzymać i ruszyć. Kierowca musi jednak trzymać ręce na kierownicy, z wyjątkiem wybranych tras – tak zwanych Blue Zones.
Blue Zones
Ręce z kierownicy można zdjąć tylko na wybranych trasach, zwanych Blue Zones, spełniających określone wymogi. W Polsce są to autostrady A1, A2, A3, A4, A6, A8 i A18, łącznie ponad 1800 km dróg. System informuje kierowcę o możliwości użycia BlueCruise poprzez wyświetlenie na ekranie w miejscu zegarów sylwetki auta otoczonej niebieskimi kręgami.
Dostępność i Koszty
BlueCruise jest montowany w nowych Fordach Mustangach Mach-E z roku modelowego 2024. W Wielkiej Brytanii można korzystać z niego bezpłatnie przez 90 dni, a później opłata wynosi 17,99 funta miesięcznie (ok. 91,60 zł). W Polsce informacje na temat cen i pakietów jeszcze nie zostały podane. Starsze modele Mustangów Mach-E z roczników 2021 i 2022 mogą wymagać aktualizacji oprogramowania i posiadania pakietu Tech Pack, aby korzystać z BlueCruise.
Konkurencja i Przyszłość
Ford BlueCruise jest krokiem przed Teslą, której Autopilot w Europie wymaga, by kierowca trzymał ręce na kierownicy. Nowe przepisy UNECE, które weszły w życie w marcu, regulują zatwierdzanie pojazdów z systemami wspomagającymi kontrolę kierowcy. Systemy te będą mogły inicjować nowe czynności, jak np. zmiana pasa, jednak kierowca będzie musiał kontrolować jazdę i trzymać ręce na kierownicy.

Ford BlueCruise to znaczący krok naprzód w dziedzinie autonomii pojazdów, dający kierowcom więcej swobody i komfortu, jednocześnie zachowując wysokie standardy bezpieczeństwa.

Czy jesteście gotowi na przyszłość jazdy? 🚗🔵
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Rozporządzenie AI Act – Nowa Era Regulacji Sztucznej Inteligencji w Unii Europejskiej i Jej Wpływ na Motoryzację

Rozporządzenie AI Act – Nowa Era Regulacji Sztucznej Inteligencji w Unii Europejskiej i Jej Wpływ na Motoryzację

12 lipca 2024 roku Unia Europejska opublikowała Rozporządzenie o sztucznej inteligencji, znane jako AI Act. Ten dokument stanowi kamień milowy w regulacji technologii AI na terenie UE, tworząc kompleksowe ramy prawne mające na celu zapewnienie bezpiecznego i etycznego wykorzystania sztucznej inteligencji. Zobacz więcej >>
Pierwszy Salon BYD Grupy Cichy-Zasada w Warszawie: Nowy Gracz na Rynku Samochodów Elektrycznych

Pierwszy Salon BYD Grupy Cichy-Zasada w Warszawie: Nowy Gracz na Rynku Samochodów Elektrycznych

W Warszawie, przy ulicy Grochowskiej 312, otwarto pierwszy salon marki BYD należący do grupy dealerskiej Cichy-Zasada. To wyjątkowe wydarzenie przyciągnęło wielu gości, w tym klientów, dziennikarzy i przedstawicieli branży. Zobacz więcej >>
Przerwa w naborze do programu „Mój elektryk” – co dalej?

Przerwa w naborze do programu „Mój elektryk” – co dalej?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) poinformował, że od 1 września 2024 r. do 31 grudnia 2024 r. Zobacz więcej >>
Elektryczne Pojazdy Dostawcze: Rzeczywisty Zasięg pod Presją

Elektryczne Pojazdy Dostawcze: Rzeczywisty Zasięg pod Presją

W ostatnim badaniu przeprowadzonym przez firmę Arval, we współpracy z The United Test and Assembly Centre (UTAC), zbadano efektywność pojazdów elektrycznych w różnych warunkach obciążenia i holowania. Wyniki tego badania są kluczowe dla firm rozważających adaptację elektrycznych pojazdów dostawczych (eLCV) do swoich flot. Wyzwanie Holowania: Zasięg pod Linią Krytyczną Najważniejszym wnioskiem z badania jest znaczący spadek zasięgu elektrycznych pojazdów osobowych podczas holowania. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane