Przerwa w naborze do programu „Mój elektryk” – co dalej?

Przerwa w naborze do programu „Mój elektryk” – co dalej?
22.08.2024 16:00
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) poinformował, że od 1 września 2024 r. do 31 grudnia 2024 r. zostaje czasowo wstrzymany nabór wniosków w ścieżce leasingowej programu „Mój elektryk”. Decyzja ta została podjęta z powodu wyczerpania środków przeznaczonych na ten cel, wynoszących 660 mln zł. Pomimo przerwy, Fundusz zapewnia, że program zostanie wznowiony w 2025 r., gdy dostępne będą nowe źródła finansowania, obejmujące także pojazdy zakupione w drugiej połowie 2024 r.
Dalsze wsparcie dla zakupów gotówkowych i kredytowych
Choć leasingowa ścieżka programu „Mój elektryk” zostaje chwilowo zawieszona, NFOŚiGW kontynuuje nabory na dofinansowanie pojazdów zakupionych za gotówkę lub sfinansowanych kredytem. Osoby indywidualne wciąż mogą wnioskować o dotacje na zakup samochodów elektrycznych, na co pozostaje jeszcze 25 mln zł. Wysokość dotacji wynosi 18 750 zł, przy maksymalnej cenie pojazdu 225 000 zł. Dla posiadaczy Karty Dużej Rodziny przewidziano wyższą dotację, wynoszącą 27 000 zł, bez limitu ceny zakupu.

Przedsiębiorcy także mogą korzystać z programu. Na dofinansowanie zakupu pojazdów elektrycznych dla firm w budżecie pozostaje blisko 90 mln zł. Dotacje dla dostawczych samochodów elektrycznych wynoszą od 20 do 30% kosztów kwalifikowanych, zależnie od przebiegu rocznego, jednak nie więcej niż 50 tys. zł lub 70 tys. zł. W przypadku samochodów osobowych dotacja wynosi 18 750 zł, a dla pojazdów kategorii L1e-L7e (motocykle, motorowery) – maksymalnie 4 tys. zł.
Przyszłość programu „Mój elektryk”
Zakończenie naboru w ścieżce leasingowej to krok w kierunku przygotowań do uruchomienia nowego źródła finansowania programu w 2025 r. Od momentu uruchomienia w 2021 r., program „Mój elektryk” wsparł zakup około 25 tys. pojazdów elektrycznych. Łączny budżet przeznaczony na jego realizację wynosi 960 mln zł.

Osoby zainteresowane aktualnymi naborami mogą śledzić informacje na stronie programu „Mój elektryk” dostępnej pod tym adresem: gov.elektromobilność
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Hyundai Elexio – nowy elektryk na rynek chiński. Czy trafi do Europy?

Hyundai Elexio – nowy elektryk na rynek chiński. Czy trafi do Europy?

Hyundai zaprezentował zupełnie nowy model elektryczny – Elexio. To średniej wielkości SUV opracowany z myślą o rynku chińskim. Zobacz więcej >>
Tesla traci grunt w Europie i Chinach – kwiecień 2025 pod znakiem spadków

Tesla traci grunt w Europie i Chinach – kwiecień 2025 pod znakiem spadków

Sprzedaż Tesli w kwietniu 2025 roku wyraźnie spadła – i to zarówno w Europie, jak i w Chinach. Dane mówią jednoznacznie: europejski rynek EV coraz częściej wybiera inne marki, a klienci zrażeni są nie tylko ofertą, ale i postawą Elona Muska. Zobacz więcej >>
Alpine A290 – sportowe Renault 5 E-Tech, które chce być hot hatchem na prąd

Alpine A290 – sportowe Renault 5 E-Tech, które chce być hot hatchem na prąd

Alpine A290 to elektryczny hot hatch, który wywodzi się z miejskiego Renault 5 E-Tech. Choć dzielą wiele wspólnych cech, różni je kluczowa rzecz: emocje za kierownicą. Zobacz więcej >>
🌍 Tunel Europa–Afryka? Hiszpania wraca do śmiałej wizji sprzed lat!

🌍 Tunel Europa–Afryka? Hiszpania wraca do śmiałej wizji sprzed lat!

Czy już wkrótce pojedziemy samochodem z Europy do Afryki? Hiszpania znów rozważa budowę tunelu pod Cieśniną Gibraltarską, który połączyłby Półwysep Iberyjski z Marokiem. Projekt, nad którym pracuje się już od ponad 40 lat, zyskuje nowe życie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane