Elektryczny hatchback Mona M03: Najtańszy model Xpeng

Elektryczny hatchback Mona M03: Najtańszy model Xpeng
28.08.2024 16:00
Chiński producent samochodów elektrycznych Xpeng wprowadza na rynek swój najnowszy model – elektrycznego hatchbacka Mona M03, który ma stać się najtańszym pojazdem w ofercie firmy. Z ceną startową wynoszącą około 15 000 euro (ok. 64,5 tys. zł), Mona M03 celuje w dominację w segmencie pojazdów elektrycznych w Chinach, który obecnie stanowi jedną trzecią całkowitej sprzedaży samochodów w kraju.
Dwie wersje Mona M03: Podstawowa i Max
Xpeng przygotował dwie wersje nowego modelu. Podstawowa Mona M03, dostępna w cenie od 15 000 euro, będzie oferowana bez zaawansowanych technologii autonomicznej jazdy. Z kolei wersja M03 Max, wyposażona w technologię podobną do stosowanej przez Teslę, będzie kosztować od 19 500 euro. Obie wersje Monay M03 są tańsze od dotychczas najniższego cenowo modelu Xpeng – sedana P5, który kosztuje około 20 000 euro.
Wprowadzenie na rynek i oczekiwania sprzedażowe
Podczas premiery w Pekinie, będącej częścią obchodów dziesiątej rocznicy istnienia firmy, współzałożyciel i dyrektor generalny XPeng Motors, Xiaopeng, zapowiedział, że dostawy wersji M03 Max rozpoczną się na początku przyszłego roku. Xpeng, aktualnie dążący do poprawy swoich wyników finansowych, liczy na to, że nowy model przyczyni się do stabilizacji firmy. Producent planuje roczną sprzedaż na poziomie co najmniej 100 000 egzemplarzy tego taniego elektryka.
Geneza modelu Mona M03
Mona M03 powstała w wyniku przejęcia przez Xpeng marki pojazdów elektrycznych od Didi Global, chińskiego giganta przewozowego, który wycofał się z rynku pojazdów elektrycznych w Chinach. Dzięki temu przejęciu Xpeng zamierza umocnić swoją pozycję na rynku i zwiększyć swoje udziały w segmencie przystępnych cenowo samochodów elektrycznych.
Konkurencja na chińskim rynku
Xpeng nie jest jedynym producentem, który wprowadza tańsze modele pojazdów elektrycznych na rynek. Główny rywal Xpenga, firma Nio, również zaprezentowała nowy model – Onvo L60, który ma trafić do sprzedaży we wrześniu 2024 roku. Onvo L60 ma konkurować bezpośrednio z Teslą Model Y, co podkreśla rosnącą konkurencję na chińskim rynku pojazdów elektrycznych.
Przyszłość przystępnych cenowo pojazdów elektrycznych
Wzrost znaczenia przystępnych cenowo samochodów elektrycznych na chińskim rynku pokazuje, jak dynamicznie rozwija się ten sektor. Mona M03 ma szansę stać się kluczowym elementem tej ewolucji, zarówno na rynku lokalnym, jak i globalnym.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Rewolucja w Kosztach Wymiany Baterii w Samochodach Elektrycznych

Rewolucja w Kosztach Wymiany Baterii w Samochodach Elektrycznych

Spadające ceny litu i rosnąca efektywność technologiczna otwierają nowy rozdział w rozwoju elektromobilności. Według raportu Recurrent, wymiana akumulatorów trakcyjnych – dotychczas uważana za kosztowną przeszkodę – wkrótce stanie się dostępna cenowo na poziomie porównywalnym do napraw tradycyjnych silników spalinowych. Zobacz więcej >>
Hyundai Ioniq 9 – Nowy Rozdział w Elektromobilności SUV-ów

Hyundai Ioniq 9 – Nowy Rozdział w Elektromobilności SUV-ów

Hyundai ponownie przesuwa granice innowacji w elektromobilności, prezentując model Ioniq 9 – przestronny, elektryczny SUV z trzema rzędami siedzeń, który zachwyca designem, technologią oraz wyjątkową kompatybilnością ładowania. Flagowy pojazd koreańskiego producenta będzie jednym z pierwszych elektryków poza Teslą, fabrycznie wyposażonym w port ładowania NACS. Zobacz więcej >>
Donald Trump jako 47. prezydent USA: Co oznacza dla elektromobilności?

Donald Trump jako 47. prezydent USA: Co oznacza dla elektromobilności?

Donald Trump powraca do Białego Domu jako 47. prezydent Stanów Zjednoczonych, co wywołuje wiele pytań, szczególnie w kontekście przyszłości branży samochodów elektrycznych (EV). Zobacz więcej >>
Elektryczne samochody w Raporcie TÜV 2025: Kto wypadł najlepiej, a kto rozczarował?

Elektryczne samochody w Raporcie TÜV 2025: Kto wypadł najlepiej, a kto rozczarował?

Najnowszy Raport TÜV 2025, oparty na wynikach 10,2 miliona badań technicznych przeprowadzonych w Niemczech od lipca 2023 do czerwca 2024, dostarczył interesujących wniosków na temat niezawodności samochodów elektrycznych. Pomimo ogólnie dobrych wyników, niektóre modele zaskoczyły pozytywnie, podczas gdy inne rozczarowały. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane