Panasonic Energy gotowy do masowej produkcji nowych ogniw 4680 dla samochodów elektrycznych

Panasonic Energy gotowy do masowej produkcji nowych ogniw 4680 dla samochodów elektrycznych
11.09.2024 16:00
Panasonic Energy ogłosił zakończenie przygotowań do rozpoczęcia masowej produkcji akumulatorów o wysokiej pojemności, które mają zrewolucjonizować rynek pojazdów elektrycznych (EV). Nowa linia produkcyjna, zlokalizowana w zakładzie w prefekturze Wakayama w Japonii, będzie kluczowym punktem produkcji innowacyjnych ogniw 4680. Te nowoczesne akumulatory oferują pięciokrotnie większą pojemność niż mniejsze modele cylindryczne 2170, co oznacza większy zasięg dla samochodów elektrycznych oraz wyższą efektywność produkcji.
Nowe ogniwa 4680 – przełomowa technologia
Ogniwa 4680, o średnicy 46 mm i wysokości 80 mm, stanowią istotny krok naprzód w technologii baterii do pojazdów elektrycznych. Dzięki większej pojemności producenci będą mogli znacznie wydłużyć zasięg swoich pojazdów przy jednoczesnym zmniejszeniu liczby ogniw potrzebnych w akumulatorach. To nie tylko obniży koszty produkcji, ale także zwiększy wydajność całego procesu montażu.

Panasonic Energy, będący częścią Panasonic Holdings, już rozpoczął wysyłkę próbek tych nowych akumulatorów do wybranych producentów samochodów, z którymi współpracuje. Masowa produkcja ruszy jednak dopiero po uzyskaniu akceptacji od klientów, co potwierdził rzecznik firmy.
Tesla kluczowym partnerem
Jednym z głównych odbiorców ogniw 4680 jest Tesla, która od lat współpracuje z Panasonic w zakresie produkcji akumulatorów. Tesla, choć już sama produkuje ogniwa 4680, zmaga się z wyzwaniami związanymi z tempem ich produkcji. Nowa technologia jest kluczowa dla najnowszych modeli Tesli, w tym Cybertrucka, którego dostawy rozpoczęły się w listopadzie 2023 roku, po licznych opóźnieniach.

Aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na akumulatory, Panasonic rozbudowuje swoją infrastrukturę w Stanach Zjednoczonych. Po sukcesie fabryki w Nevadzie, firma buduje drugi zakład w stanie Kansas, który ma rozpocząć produkcję w przyszłym roku.
Rozwój zakładu w Wakayama i globalne plany
Podczas ceremonii otwarcia nowej linii produkcyjnej w Wakayama, prezes Panasonic Energy, Kazuo Tadanobu, zapowiedział, że zakład osiągnie roczną zdolność produkcyjną wynoszącą kilka gigawatogodzin. Prezes podkreślił również, że rynek pojazdów elektrycznych będzie się rozwijał w perspektywie średnio- i długoterminowej, co oznacza dalsze inwestycje w rozwój technologii akumulatorów.

Zakład w Wakayama zatrudnia około 400 pracowników, którzy będą pracować nad rozwojem i testowaniem nowych technologii produkcyjnych. Panasonic planuje również, aby procesy wdrożone w Japonii mogły być w przyszłości zastosowane w innych fabrykach na całym świecie.
Plany rozwoju w Japonii
Panasonic Energy już teraz produkuje cylindryczne akumulatory typu 2170 i 1860 w swoich zakładach w Suminoe i Kaizuka. W planach firmy znajduje się również budowa nowego zakładu produkcyjnego w prefekturze Gunma we współpracy z marką Subaru. Fabryka ta, która ma powstać do roku 2028, będzie kolejnym krokiem w umacnianiu pozycji Panasonic na rynku akumulatorów EV.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Przemysł Autonomicznych i Elektrycznych Ciężarówek: Kluczowe Różnice Między Chinami a USA

Przemysł Autonomicznych i Elektrycznych Ciężarówek: Kluczowe Różnice Między Chinami a USA

Rozwój autonomicznych i elektrycznych ciężarówek zyskuje na dynamice, a liczba dostarczanych pojazdów bije kolejne rekordy. Firmy z Azji, Europy i Stanów Zjednoczonych intensywnie pracują nad komercjalizacją tego typu pojazdów, które mają potencjał do znaczącej zmiany globalnego rynku transportowego. Zobacz więcej >>
Elektryczne Pojazdy Dostawcze: Rzeczywisty Zasięg pod Presją

Elektryczne Pojazdy Dostawcze: Rzeczywisty Zasięg pod Presją

W ostatnim badaniu przeprowadzonym przez firmę Arval, we współpracy z The United Test and Assembly Centre (UTAC), zbadano efektywność pojazdów elektrycznych w różnych warunkach obciążenia i holowania. Wyniki tego badania są kluczowe dla firm rozważających adaptację elektrycznych pojazdów dostawczych (eLCV) do swoich flot. Wyzwanie Holowania: Zasięg pod Linią Krytyczną Najważniejszym wnioskiem z badania jest znaczący spadek zasięgu elektrycznych pojazdów osobowych podczas holowania. Zobacz więcej >>
Wzrost kosztów ubezpieczeń dla samochodów elektrycznych – przyczyny i konsekwencje

Wzrost kosztów ubezpieczeń dla samochodów elektrycznych – przyczyny i konsekwencje

Samochody elektryczne zdobywają popularność na całym świecie dzięki swojej innowacyjnej technologii, dynamicznej jeździe i ekologiczności. Często chwalone za natychmiastową reakcję na dodanie gazu oraz imponujące przyspieszenie, elektryki oferują wyjątkową moc i moment obrotowy. Zobacz więcej >>
Renault R17 Electric Restomod – klasyka spotyka nowoczesność w futurystycznym projekcie Ora Ïto

Renault R17 Electric Restomod – klasyka spotyka nowoczesność w futurystycznym projekcie Ora Ïto

W świecie, gdzie granice pomiędzy przeszłością a przyszłością stają się coraz bardziej zatarte, francuski projektant Ora Ïto nadał nowe życie ikonicznemu Renault 17 z lat 70. Rezultatem tego śmiałego projektu jest R17 Electric Restomod x Ora Ïto – showcar, który łączy retro design z nowoczesnymi technologiami, idealnie wpisując się w dynamicznie rozwijający się trend elektromobilności. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane