Panasonic Energy gotowy do masowej produkcji nowych ogniw 4680 dla samochodów elektrycznych

Panasonic Energy gotowy do masowej produkcji nowych ogniw 4680 dla samochodów elektrycznych
11.09.2024 16:00
Panasonic Energy ogłosił zakończenie przygotowań do rozpoczęcia masowej produkcji akumulatorów o wysokiej pojemności, które mają zrewolucjonizować rynek pojazdów elektrycznych (EV). Nowa linia produkcyjna, zlokalizowana w zakładzie w prefekturze Wakayama w Japonii, będzie kluczowym punktem produkcji innowacyjnych ogniw 4680. Te nowoczesne akumulatory oferują pięciokrotnie większą pojemność niż mniejsze modele cylindryczne 2170, co oznacza większy zasięg dla samochodów elektrycznych oraz wyższą efektywność produkcji.
Nowe ogniwa 4680 – przełomowa technologia
Ogniwa 4680, o średnicy 46 mm i wysokości 80 mm, stanowią istotny krok naprzód w technologii baterii do pojazdów elektrycznych. Dzięki większej pojemności producenci będą mogli znacznie wydłużyć zasięg swoich pojazdów przy jednoczesnym zmniejszeniu liczby ogniw potrzebnych w akumulatorach. To nie tylko obniży koszty produkcji, ale także zwiększy wydajność całego procesu montażu.

Panasonic Energy, będący częścią Panasonic Holdings, już rozpoczął wysyłkę próbek tych nowych akumulatorów do wybranych producentów samochodów, z którymi współpracuje. Masowa produkcja ruszy jednak dopiero po uzyskaniu akceptacji od klientów, co potwierdził rzecznik firmy.
Tesla kluczowym partnerem
Jednym z głównych odbiorców ogniw 4680 jest Tesla, która od lat współpracuje z Panasonic w zakresie produkcji akumulatorów. Tesla, choć już sama produkuje ogniwa 4680, zmaga się z wyzwaniami związanymi z tempem ich produkcji. Nowa technologia jest kluczowa dla najnowszych modeli Tesli, w tym Cybertrucka, którego dostawy rozpoczęły się w listopadzie 2023 roku, po licznych opóźnieniach.

Aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na akumulatory, Panasonic rozbudowuje swoją infrastrukturę w Stanach Zjednoczonych. Po sukcesie fabryki w Nevadzie, firma buduje drugi zakład w stanie Kansas, który ma rozpocząć produkcję w przyszłym roku.
Rozwój zakładu w Wakayama i globalne plany
Podczas ceremonii otwarcia nowej linii produkcyjnej w Wakayama, prezes Panasonic Energy, Kazuo Tadanobu, zapowiedział, że zakład osiągnie roczną zdolność produkcyjną wynoszącą kilka gigawatogodzin. Prezes podkreślił również, że rynek pojazdów elektrycznych będzie się rozwijał w perspektywie średnio- i długoterminowej, co oznacza dalsze inwestycje w rozwój technologii akumulatorów.

Zakład w Wakayama zatrudnia około 400 pracowników, którzy będą pracować nad rozwojem i testowaniem nowych technologii produkcyjnych. Panasonic planuje również, aby procesy wdrożone w Japonii mogły być w przyszłości zastosowane w innych fabrykach na całym świecie.
Plany rozwoju w Japonii
Panasonic Energy już teraz produkuje cylindryczne akumulatory typu 2170 i 1860 w swoich zakładach w Suminoe i Kaizuka. W planach firmy znajduje się również budowa nowego zakładu produkcyjnego w prefekturze Gunma we współpracy z marką Subaru. Fabryka ta, która ma powstać do roku 2028, będzie kolejnym krokiem w umacnianiu pozycji Panasonic na rynku akumulatorów EV.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Orlen Charge planuje rozbudowę sieci hubów ładowania pojazdów elektrycznych

Orlen Charge planuje rozbudowę sieci hubów ładowania pojazdów elektrycznych

Orlen, polski gigant naftowy, zamierza znacząco rozbudować swoją sieć ładowania samochodów elektrycznych, Orlen Charge. W 2025 roku firma planuje uruchomić kilkanaście nowych hubów ładowania, a do 2027 roku ich liczba ma przekroczyć 50. Zobacz więcej >>
Samochody elektryczne: rosnąca popularność i globalne trendy

Samochody elektryczne: rosnąca popularność i globalne trendy

Samochody elektryczne zyskują na popularności na całym świecie, a dane pokazują, że ich użytkownicy pokonują coraz większe odległości. Według badań BloombergNEF, właściciele elektryków w wielu krajach przejeżdżają więcej kilometrów rocznie niż kierowcy aut spalinowych, choć różnice między regionami są wyraźne. Zobacz więcej >>
Panasonic Energy gotowy do masowej produkcji nowych ogniw 4680 dla samochodów elektrycznych

Panasonic Energy gotowy do masowej produkcji nowych ogniw 4680 dla samochodów elektrycznych

Panasonic Energy ogłosił zakończenie przygotowań do rozpoczęcia masowej produkcji akumulatorów o wysokiej pojemności, które mają zrewolucjonizować rynek pojazdów elektrycznych (EV). Nowa linia produkcyjna, zlokalizowana w zakładzie w prefekturze Wakayama w Japonii, będzie kluczowym punktem produkcji innowacyjnych ogniw 4680. Zobacz więcej >>
Przemysł Autonomicznych i Elektrycznych Ciężarówek: Kluczowe Różnice Między Chinami a USA

Przemysł Autonomicznych i Elektrycznych Ciężarówek: Kluczowe Różnice Między Chinami a USA

Rozwój autonomicznych i elektrycznych ciężarówek zyskuje na dynamice, a liczba dostarczanych pojazdów bije kolejne rekordy. Firmy z Azji, Europy i Stanów Zjednoczonych intensywnie pracują nad komercjalizacją tego typu pojazdów, które mają potencjał do znaczącej zmiany globalnego rynku transportowego. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane