Ford Explorer EV, jeden z najnowszych modeli w pełni elektrycznych od Forda, zdobył najwyższą ocenę 5 gwiazdek w prestiżowych testach bezpieczeństwa Euro NCAP. To ważne wyróżnienie potwierdza zaangażowanie marki w dostarczanie pojazdów, które nie tylko są ekologiczne, ale również zapewniają maksymalną ochronę użytkowników.
Imponujące wyniki w kluczowych kategoriach
W ramach testów Euro NCAP, Ford Explorer EV uzyskał bardzo wysokie oceny w różnych kategoriach. Szczegółowe wyniki przedstawiają się następująco:
Te wyniki pokazują, że Ford Explorer EV oferuje kompleksową ochronę zarówno dla dorosłych, jak i dzieci, a także dba o bezpieczeństwo pieszych. Jednocześnie, zastosowane w pojeździe systemy asystujące, takie jak automatyczne hamowanie awaryjne, wspomaganie utrzymania pasa ruchu czy monitoring martwego pola, w znaczący sposób podnoszą poziom bezpieczeństwa na drodze.
Ford stawia na bezpieczeństwo i zrównoważony rozwój
W komunikacie producent podkreślił, że osiągnięte wyniki „potwierdzają zaangażowanie Forda w tworzenie pojazdów elektrycznych, które nie tylko są przyjazne dla środowiska, ale również zapewniają najwyższy poziom bezpieczeństwa dla kierowców, pasażerów i innych uczestników ruchu drogowego”. To kolejny dowód na to, że producenci samochodów elektrycznych nie rezygnują z innowacyjnych technologii w zakresie bezpieczeństwa, stawiając na pierwszym miejscu ochronę zdrowia i życia użytkowników dróg.
Dzięki uzyskaniu maksymalnej oceny w testach Euro NCAP, Ford Explorer EV umacnia swoją pozycję jako jeden z najbezpieczniejszych pojazdów elektrycznych dostępnych na rynku, jednocześnie oferując doskonałe osiągi i zaawansowane technologie.
W obliczu rosnącej liczby pożarów samochodów elektrycznych (EV) w podziemnych garażach, Hyundai Motor Group podjął kroki, które mogą zrewolucjonizować bezpieczeństwo przeciwpożarowe w miastach. We współpracy z Narodową Agencją Pożarniczą Korei, firma planuje wprowadzenie do służby bezzałogowego robota strażackiego, który stanie się kluczowym elementem w walce z niebezpiecznymi pożarami akumulatorów litowo-jonowych. Zobacz więcej >>
Lotnictwo, jako sektor odpowiedzialny za znaczną część globalnych emisji gazów cieplarnianych, stoi przed ogromnym wyzwaniem – do 2050 roku ma osiągnąć zeroemisyjność. Ta ambitna transformacja opiera się na nowych technologiach, innowacyjnych paliwach i współpracy między kluczowymi graczami branży. Zobacz więcej >>
Sierpień 2024 roku okazał się trudnym miesiącem dla europejskiego rynku motoryzacyjnego, odnotowując znaczny spadek rejestracji nowych samochodów. Z danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Pojazdów (ACEA) wynika, że liczba nowych pojazdów zarejestrowanych w Unii Europejskiej spadła aż o 18,3%. Zobacz więcej >>
Systemy wspomagania jazdy, takie jak Tesla Autopilot, mają na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach poprzez asystowanie kierowcy. Jednak najnowsze badania przeprowadzone przez Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) sugerują, że wielu użytkowników korzysta z tych systemów w sposób, który podważa ich pierwotny cel. Zobacz więcej >>
Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>