Porsche Panamera: Przyszłość w Elektryczności, ale Spaliny Jeszcze Nie Znikają

Porsche Panamera: Przyszłość w Elektryczności, ale Spaliny Jeszcze Nie Znikają
29.08.2024 16:00
Porsche, marka znana z legendarnej mocy i wysokooktanowych silników, przechodzi transformację. Niedawno zaprezentowano nową wersję spalinowej Panamery, a w planach jest także jej elektryczny odpowiednik. Choć dla wielu fanów marki mogłoby się wydawać, że elektryczna Panamera zastąpi spalinową, Porsche ma inne plany. Oba modele mają „współistnieć”, ale czy nowa Panamera EV nie wpłynie na popularność Taycana?
Elektryczna Wizja Porsche
Porsche zamierza do 2030 roku, aby 80% sprzedawanych przez nich samochodów stanowiły modele elektryczne. To ambitne plany, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że firma jest kojarzona przede wszystkim z potężnymi silnikami spalinowymi. Na ten moment, nie ma planów stworzenia w pełni elektrycznego modelu 911, choć wersja hybrydowa już wzbudza kontrowersje wśród fanów.
Elektryczna Flota
Pierwszym w pełni elektrycznym modelem Porsche był Taycan, który zdobył uznanie dzięki imponującym osiągom, doskonałemu prowadzeniu i szybkiemu ładowaniu dzięki technologii 800V. Obecnie Porsche rozwija swoje portfolio elektryczne, wprowadzając nowego Macana, który zastąpił wersję spalinową po wielu latach na rynku. Powodem wycofania spalinowego Macana były kwestie związane z ochroną danych i cyberbezpieczeństwem, które nie spełniały nowych wymogów Unii Europejskiej.
Co Z Panamerą?
Porsche nie rezygnuje jednak całkowicie ze spalin. W 2023 roku zadebiutowała trzecia generacja spalinowej Panamery, a elektryczna wersja tego modelu jest już w planach. Co ważne, nowa Panamera EV nie będzie jedynie elektryczną wersją spalinowej Panamery, ale zupełnie nowym modelem, który uzupełni ofertę, a nie zastąpi swojego spalinowego odpowiednika.

Jak wyjaśnia Michael Steiner, dyrektor badań i rozwoju Porsche, spalinowa Panamera będzie dostępna na rynku nawet przez kolejną dekadę. Elektryczna Panamera z kolei ma być pozycjonowana wyżej od Taycana, co sugeruje, że będzie oferować jeszcze lepsze osiągi i technologie. Taycan Turbo GT, obecnie topowy model, już teraz osiąga imponujące 1108 KM, więc możemy spodziewać się, że elektryczna Panamera przekroczy te granice.
Inne Elektryczne Plany Porsche
Elektryczna Panamera i Cayenne to nie jedyne elektryczne modele w planach Porsche. Firma pracuje nad nowym, większym SUV-em, który będzie dostępny wyłącznie w wersji elektrycznej i zaoferuje trzeci rząd siedzeń – coś, czego dotychczasowe Cayenne nigdy nie miało.

Pomimo dążenia do elektryfikacji, Porsche nie zamierza całkowicie rezygnować z silników spalinowych. Marka planuje inwestować w rozwój silników benzynowych oraz w technologię paliw syntetycznych, które mają być bardziej przyjazne dla środowiska. Michael Steiner wskazuje, że Porsche zamierza stopniowo wprowadzać e-paliwa, które mogą w przyszłości zastąpić paliwa kopalne.
Elektryczność i Spaliny Ramię w Ramię
Porsche pokazuje, że można łączyć tradycję z nowoczesnością. Marka nie zamyka się na żadne rozwiązania, oferując coś dla fanów zarówno spalinowych, jak i elektrycznych napędów. Choć samochody Porsche nie są dostępne dla każdego, z pewnością zadowolą najbardziej wymagających klientów, którzy szukają luksusu, wydajności i innowacji. Przyszłość wygląda elektryzująco, ale na tradycyjny ryk silnika wciąż będzie miejsce w ofercie niemieckiego producenta.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Nowe inicjatywy rządowe w celu poprawy bezpieczeństwa na drogach

Nowe inicjatywy rządowe w celu poprawy bezpieczeństwa na drogach

15 listopada br. ministrowie sprawiedliwości, infrastruktury oraz spraw wewnętrznych i administracji zorganizowali wspólną konferencję prasową, na której przedstawili szereg nowych propozycji mających na celu zwiększenie bezpieczeństwa na polskich drogach. Zobacz więcej >>
Podwyżki cen w Mercedes Me Charge – czy warto skorzystać z usługi?

Podwyżki cen w Mercedes Me Charge – czy warto skorzystać z usługi?

Mercedes-Benz, znany z luksusu i innowacyjnych rozwiązań, wprowadza zmiany w cenniku swojej usługi ładowania pojazdów elektrycznych – Mercedes Me Charge. Zmiany te dotykają zarówno klientów indywidualnych, jak i biznesowych, co może wywołać mieszane reakcje wśród użytkowników elektrycznych modeli tej marki. Zobacz więcej >>
Nowelizacja Ustawy o Elektromobilności – Krok Naprzód czy Kolejny Niedoskonały Projekt?

Nowelizacja Ustawy o Elektromobilności – Krok Naprzód czy Kolejny Niedoskonały Projekt?

Rada Ministrów podjęła decyzję o przyjęciu trzeciej nowelizacji Ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, co ma pomóc realizować cele Krajowego Planu Odbudowy (KPO) z 2021 roku. Choć wdrażanie nowych przepisów można uznać za sukces na poziomie strategicznym, szczegółowe regulacje ujawniają luki i niedociągnięcia, które mogą utrudnić osiągnięcie zamierzonych celów. Zobacz więcej >>
Ford przenosi produkcję baterii dla Mustanga Mach-E do USA – korzyści podatkowe priorytetem

Ford przenosi produkcję baterii dla Mustanga Mach-E do USA – korzyści podatkowe priorytetem

Ford, jako jeden z liderów rynku motoryzacyjnego, zdecydował się na znaczącą zmianę w produkcji baterii do swoich pojazdów elektrycznych. W 2025 roku Mustang Mach-E będzie wyposażany w akumulatory produkowane nie pod Wrocławiem, ale w stanie Michigan. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane