Nowy program „Mój elektryk 2.0” – więcej dotacji na zakup samochodów elektrycznych

Nowy program „Mój elektryk 2.0” – więcej dotacji na zakup samochodów elektrycznych
19.11.2024 19:00
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) ogłosił rozpoczęcie konsultacji społecznych dotyczących nowego programu wsparcia dla nabywców samochodów elektrycznych. Program „Mój elektryk 2.0” ma na celu zwiększenie dostępności pojazdów zeroemisyjnych, oferując atrakcyjniejsze warunki dotacji niż dotychczasowy system.
Budżet i źródło finansowania
Program przewiduje budżet wynoszący ponad 1,6 miliarda złotych (około 373,75 miliona euro), finansowany ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Realizacja programu ma odbywać się w latach 2025-2026, a wnioski będzie można składać do połowy 2026 roku.
Wyższe dotacje i dodatkowe bonusy
Maksymalna kwota wsparcia wyniesie nawet 40 tysięcy złotych. Dotacja obejmie zakup, leasing oraz wynajem długoterminowy samochodów elektrycznych. Wysokość dofinansowania będzie zależeć od kategorii beneficjenta oraz spełnienia dodatkowych warunków:

Osoby fizyczne mogą otrzymać:
- do 18 750 zł,
- dodatkowo 10 000 zł za zezłomowanie pojazdu spalinowego,
- 11 250 zł, jeśli dochód roczny nie przekracza 120 000 zł.

Leasingujący lub wynajmujący osoby fizyczne mogą liczyć na:
- do 30 000 zł,
- dodatkowe 5000 zł za zezłomowanie pojazdu,
- 5000 zł za niski dochód.

Jednoosobowe działalności gospodarcze (JDG):
- do 30 000 zł wsparcia,
- 10 000 zł za zezłomowanie pojazdu.

Warunkiem otrzymania bonusu za zezłomowanie pojazdu jest posiadanie go przez co najmniej 3 lata przed złożeniem wniosku. Co istotne, złomowanie działa również wstecz, jeśli miało miejsce po 1 lutego 2020 roku.
Nie zmieniają się limity cenowe
Maksymalna wartość pojazdu, który można zakupić z dotacją, nadal wynosi 225 tysięcy złotych.
Porównanie z dotychczasowym programem
W stosunku do obecnego programu „Mój elektryk”, nowe zasady oferują wyższe kwoty wsparcia oraz bardziej elastyczne warunki uzyskania dotacji. Obecnie maksymalna kwota dla osób fizycznych wynosi 18 750 zł, a dla rodzin posiadających Kartę Dużej Rodziny – 27 000 zł. Środki na leasing w obecnym programie wyczerpały się już w sierpniu 2024 roku.
Kiedy ruszy nowy program?
Zakończenie konsultacji społecznych zaplanowano na 29 listopada 2024 roku. Ogłoszenie programu ma nastąpić jeszcze przed końcem roku, a jego realizacja rozpocznie się w 2025 roku.

„Mój elektryk 2.0” to krok w kierunku zwiększenia liczby pojazdów elektrycznych na polskich drogach i poprawy jakości powietrza. Dzięki wyższym dotacjom i elastyczniejszym warunkom, samochody elektryczne mogą stać się bardziej dostępne dla szerszego grona odbiorców.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Elektryczny Radiowóz Tesli Model S Plaid Pursuit – Rewolucja w Policji

Elektryczny Radiowóz Tesli Model S Plaid Pursuit – Rewolucja w Policji

Na prestiżowych targach motoryzacyjnych SEMA 2024 zaprezentowano prawdziwą perełkę technologii – Teslę Model S Plaid Pursuit, specjalnie przystosowaną do służby w policji przez firmę Unplugged Performance. Ten niezwykle szybki i innowacyjny radiowóz zasili flotę departamentu szeryfa hrabstwa Los Angeles, wprowadzając nowe standardy efektywności i wydajności w działaniach policyjnych. Zobacz więcej >>
Punkty Vitay za ładowanie samochodów elektrycznych: Orlen rozszerza ofertę programu lojalnościowego

Punkty Vitay za ładowanie samochodów elektrycznych: Orlen rozszerza ofertę programu lojalnościowego

Programy lojalnościowe stacji benzynowych od lat cieszą się dużą popularnością wśród kierowców. Teraz Orlen, lider w tej dziedzinie w Polsce, postanowił rozszerzyć swoją ofertę, obejmując nią również właścicieli pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
ORLEN Deutschland buduje nowoczesny park ładowania w Elmshorn

ORLEN Deutschland buduje nowoczesny park ładowania w Elmshorn

ORLEN Deutschland GmbH, spółka zależna PKN Orlen, rozpoczęła budowę nowoczesnego parku ładowania pojazdów elektrycznych w Elmshorn, w Niemczech. Jest to część strategii firmy mającej na celu rozwój infrastruktury elektromobilności nie tylko u naszego zachodniego sąsiada, ale także w Polsce. Zobacz więcej >>
Ford przenosi produkcję baterii dla Mustanga Mach-E do USA – korzyści podatkowe priorytetem

Ford przenosi produkcję baterii dla Mustanga Mach-E do USA – korzyści podatkowe priorytetem

Ford, jako jeden z liderów rynku motoryzacyjnego, zdecydował się na znaczącą zmianę w produkcji baterii do swoich pojazdów elektrycznych. W 2025 roku Mustang Mach-E będzie wyposażany w akumulatory produkowane nie pod Wrocławiem, ale w stanie Michigan. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane