Nowy program „Mój elektryk 2.0” – więcej dotacji na zakup samochodów elektrycznych

Nowy program „Mój elektryk 2.0” – więcej dotacji na zakup samochodów elektrycznych
19.11.2024 19:00
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) ogłosił rozpoczęcie konsultacji społecznych dotyczących nowego programu wsparcia dla nabywców samochodów elektrycznych. Program „Mój elektryk 2.0” ma na celu zwiększenie dostępności pojazdów zeroemisyjnych, oferując atrakcyjniejsze warunki dotacji niż dotychczasowy system.
Budżet i źródło finansowania
Program przewiduje budżet wynoszący ponad 1,6 miliarda złotych (około 373,75 miliona euro), finansowany ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Realizacja programu ma odbywać się w latach 2025-2026, a wnioski będzie można składać do połowy 2026 roku.
Wyższe dotacje i dodatkowe bonusy
Maksymalna kwota wsparcia wyniesie nawet 40 tysięcy złotych. Dotacja obejmie zakup, leasing oraz wynajem długoterminowy samochodów elektrycznych. Wysokość dofinansowania będzie zależeć od kategorii beneficjenta oraz spełnienia dodatkowych warunków:

Osoby fizyczne mogą otrzymać:
- do 18 750 zł,
- dodatkowo 10 000 zł za zezłomowanie pojazdu spalinowego,
- 11 250 zł, jeśli dochód roczny nie przekracza 120 000 zł.

Leasingujący lub wynajmujący osoby fizyczne mogą liczyć na:
- do 30 000 zł,
- dodatkowe 5000 zł za zezłomowanie pojazdu,
- 5000 zł za niski dochód.

Jednoosobowe działalności gospodarcze (JDG):
- do 30 000 zł wsparcia,
- 10 000 zł za zezłomowanie pojazdu.

Warunkiem otrzymania bonusu za zezłomowanie pojazdu jest posiadanie go przez co najmniej 3 lata przed złożeniem wniosku. Co istotne, złomowanie działa również wstecz, jeśli miało miejsce po 1 lutego 2020 roku.
Nie zmieniają się limity cenowe
Maksymalna wartość pojazdu, który można zakupić z dotacją, nadal wynosi 225 tysięcy złotych.
Porównanie z dotychczasowym programem
W stosunku do obecnego programu „Mój elektryk”, nowe zasady oferują wyższe kwoty wsparcia oraz bardziej elastyczne warunki uzyskania dotacji. Obecnie maksymalna kwota dla osób fizycznych wynosi 18 750 zł, a dla rodzin posiadających Kartę Dużej Rodziny – 27 000 zł. Środki na leasing w obecnym programie wyczerpały się już w sierpniu 2024 roku.
Kiedy ruszy nowy program?
Zakończenie konsultacji społecznych zaplanowano na 29 listopada 2024 roku. Ogłoszenie programu ma nastąpić jeszcze przed końcem roku, a jego realizacja rozpocznie się w 2025 roku.

„Mój elektryk 2.0” to krok w kierunku zwiększenia liczby pojazdów elektrycznych na polskich drogach i poprawy jakości powietrza. Dzięki wyższym dotacjom i elastyczniejszym warunkom, samochody elektryczne mogą stać się bardziej dostępne dla szerszego grona odbiorców.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Brytyjska flota drogowa stawia na elektromobilność – Toyota dostarcza 58 nowych EV

Brytyjska flota drogowa stawia na elektromobilność – Toyota dostarcza 58 nowych EV

Brytyjski zarząd dróg krajowych i autostrad – National Highways – rozwija swoją flotę pojazdów elektrycznych. Instytucja odpowiedzialna za nadzór nad 4500 milami dróg i autostrad w Wielkiej Brytanii wzbogaciła się o kolejne 58 bezemisyjnych samochodów marki Toyota. Zobacz więcej >>
Hyundai Elexio – nowy elektryk na rynek chiński. Czy trafi do Europy?

Hyundai Elexio – nowy elektryk na rynek chiński. Czy trafi do Europy?

Hyundai zaprezentował zupełnie nowy model elektryczny – Elexio. To średniej wielkości SUV opracowany z myślą o rynku chińskim. Zobacz więcej >>
Tesla traci grunt w Europie i Chinach – kwiecień 2025 pod znakiem spadków

Tesla traci grunt w Europie i Chinach – kwiecień 2025 pod znakiem spadków

Sprzedaż Tesli w kwietniu 2025 roku wyraźnie spadła – i to zarówno w Europie, jak i w Chinach. Dane mówią jednoznacznie: europejski rynek EV coraz częściej wybiera inne marki, a klienci zrażeni są nie tylko ofertą, ale i postawą Elona Muska. Zobacz więcej >>
Elektryczna rewolucja: Jak Wielka Brytania i Polska wchodzą w erę BEV

Elektryczna rewolucja: Jak Wielka Brytania i Polska wchodzą w erę BEV

Rok 2025 to kolejny przełom dla elektromobilności, szczególnie na Wyspach Brytyjskich. Ponad 20% nowych samochodów sprzedanych w UK to elektryki (BEV), co potwierdza, że auta z wtyczką przestały być niszową alternatywą, a stały się realną odpowiedzią na potrzeby współczesnych kierowców. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane