BYD Atto 2 – nowy elektryczny crossover na polskim rynku

BYD Atto 2 – nowy elektryczny crossover na polskim rynku
25.03.2025 16:38
BYD Atto 2 to nowa propozycja w segmencie miejskich crossoverów elektrycznych. Ten chiński model może zainteresować klientów, którzy do tej pory rozważali zakup takich aut jak Peugeot e-2008, Opel Mokka-e czy MG4. Jego głównym atutem jest cena – zwłaszcza po uwzględnieniu dopłat z rządowego programu „NaszEauto”.
Dane techniczne i osiągi
BYD Atto 2 to crossover segmentu B o długości 4,31 m. Pod maską skrywa 177-konny silnik elektryczny, który generuje 290 Nm momentu obrotowego. Przyspieszenie do 100 km/h wynosi 7,9 sekundy, a prędkość maksymalna to 160 km/h.
Jeśli chodzi o baterię i zasięg, samochód wykorzystuje akumulator LFP o pojemności 45 kWh. Deklarowany zasięg według normy WLTP to 312 km, a w warunkach miejskich – nawet 463 km. Maksymalna moc ładowania to 65 kW, a ładowarka pokładowa obsługuje moc 11 kW. Na pokładzie znajdziemy także pompę ciepła oraz funkcję V2L, umożliwiającą zasilanie zewnętrznych urządzeń.
Cena i wyposażenie
Podstawowa wersja Active kosztuje 129 900 zł i obejmuje:
reflektory LED,
adaptacyjny tempomat,
dostęp bezkluczykowy,
kamera cofania i czujniki parkowania,
system multimedialny z ekranem 10,1 cala (obracanym), Android Auto i Apple CarPlay.
Droższa odmiana Boost (141 000 zł) oferuje dodatkowo:
większy ekran 12,8 cala,
podgrzewane fotele i kierownicę,
ładowarkę indukcyjną do telefonu,
kamery 360 stopni i czujniki parkowania z przodu.
Dzięki dopłatom z programu „NaszEauto” cena podstawowej wersji może spaść nawet do 111 150 zł, co czyni BYD Atto 2 atrakcyjną alternatywą na tle konkurencji.
Czy Atto 2 podbije polski rynek?
Na korzyść BYD Atto 2 przemawia bogate wyposażenie w standardzie oraz konkurencyjna cena. Minusem może być stosunkowo niewielka pojemność baterii, szczególnie dla osób często podróżujących poza miasto.

Producent zapowiada jednak, że w przyszłości pojawi się wersja hybrydowa plug-in, która może przyciągnąć jeszcze większe grono klientów – tak jak w przypadku modelu Seal U PHEV, który sprzedaje się lepiej niż jego elektryczna wersja.

Czy Atto 2 okaże się hitem? Czas pokaże!
Autor: Karolina
Tagi:

Warto przeczytać

Krawężnik, który ładuje samochód. Niemcy testują rewolucję w elektromobilności

Krawężnik, który ładuje samochód. Niemcy testują rewolucję w elektromobilności

Przez ostatni rok ulice Kolonii stały się poligonem dla jednego z najciekawszych projektów miejskiej elektromobilności w Europie. Rheinmetall – znany głównie z sektora zbrojeniowego – pokazał, że jego technologie świetnie sprawdzają się także… w chodniku. Zobacz więcej >>
Alpine A290 – sportowe Renault 5 E-Tech, które chce być hot hatchem na prąd

Alpine A290 – sportowe Renault 5 E-Tech, które chce być hot hatchem na prąd

Alpine A290 to elektryczny hot hatch, który wywodzi się z miejskiego Renault 5 E-Tech. Choć dzielą wiele wspólnych cech, różni je kluczowa rzecz: emocje za kierownicą. Zobacz więcej >>
Elektryczna rewolucja: Jak Wielka Brytania i Polska wchodzą w erę BEV

Elektryczna rewolucja: Jak Wielka Brytania i Polska wchodzą w erę BEV

Rok 2025 to kolejny przełom dla elektromobilności, szczególnie na Wyspach Brytyjskich. Ponad 20% nowych samochodów sprzedanych w UK to elektryki (BEV), co potwierdza, że auta z wtyczką przestały być niszową alternatywą, a stały się realną odpowiedzią na potrzeby współczesnych kierowców. Zobacz więcej >>
ORLEN Charge z promocją na maj – ładowanie nawet o 35% taniej!

ORLEN Charge z promocją na maj – ładowanie nawet o 35% taniej!

Na majówkę i cały maj kierowcy elektryków mają powody do zadowolenia! ORLEN Charge ogłasza dużą promocję – ładowanie aut elektrycznych będzie tańsze nawet o 35%! Tańsze ładowanie – szczegóły promocji Od 30 kwietnia do 30 maja 2025 r. obowiązują nowe, niższe stawki na ładowanie samochodów elektrycznych na stacjach ORLEN Charge. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane