BYD Atto 2 to nowa propozycja w segmencie miejskich crossoverów elektrycznych. Ten chiński model może zainteresować klientów, którzy do tej pory rozważali zakup takich aut jak Peugeot e-2008, Opel Mokka-e czy MG4. Jego głównym atutem jest cena – zwłaszcza po uwzględnieniu dopłat z rządowego programu „NaszEauto”.
Dane techniczne i osiągi
BYD Atto 2 to crossover segmentu B o długości 4,31 m. Pod maską skrywa 177-konny silnik elektryczny, który generuje 290 Nm momentu obrotowego. Przyspieszenie do 100 km/h wynosi 7,9 sekundy, a prędkość maksymalna to 160 km/h.
Jeśli chodzi o baterię i zasięg, samochód wykorzystuje akumulator LFP o pojemności 45 kWh. Deklarowany zasięg według normy WLTP to 312 km, a w warunkach miejskich – nawet 463 km. Maksymalna moc ładowania to 65 kW, a ładowarka pokładowa obsługuje moc 11 kW. Na pokładzie znajdziemy także pompę ciepła oraz funkcję V2L, umożliwiającą zasilanie zewnętrznych urządzeń.
Cena i wyposażenie
Podstawowa wersja Active kosztuje 129 900 zł i obejmuje:
reflektory LED,
adaptacyjny tempomat,
dostęp bezkluczykowy,
kamera cofania i czujniki parkowania,
system multimedialny z ekranem 10,1 cala (obracanym), Android Auto i Apple CarPlay.
Droższa odmiana Boost (141 000 zł) oferuje dodatkowo:
większy ekran 12,8 cala,
podgrzewane fotele i kierownicę,
ładowarkę indukcyjną do telefonu,
kamery 360 stopni i czujniki parkowania z przodu.
Dzięki dopłatom z programu „NaszEauto” cena podstawowej wersji może spaść nawet do 111 150 zł, co czyni BYD Atto 2 atrakcyjną alternatywą na tle konkurencji.
Czy Atto 2 podbije polski rynek?
Na korzyść BYD Atto 2 przemawia bogate wyposażenie w standardzie oraz konkurencyjna cena. Minusem może być stosunkowo niewielka pojemność baterii, szczególnie dla osób często podróżujących poza miasto.
Producent zapowiada jednak, że w przyszłości pojawi się wersja hybrydowa plug-in, która może przyciągnąć jeszcze większe grono klientów – tak jak w przypadku modelu Seal U PHEV, który sprzedaje się lepiej niż jego elektryczna wersja.
Czy Atto 2 okaże się hitem? Czas pokaże!