XPeng oficjalnie wjeżdża do Polski z trzema elektrykami

XPeng oficjalnie wjeżdża do Polski z trzema elektrykami
07.04.2025 19:00
To już oficjalne – XPeng, chiński producent nowoczesnych samochodów elektrycznych, rozpoczął działalność w Polsce. Na start oferuje trzy modele: sportowego sedana P7, średniej wielkości SUV-a G6 oraz flagowego SUV-a klasy D – G9. Najtańszy z nich kosztuje od 203 900 zł, czyli mniej niż konkurencyjne modele premium.
XPeng chce konkurować z takimi gigantami jak Audi, BMW czy Mercedes-Benz, oferując zaawansowaną technologię, autonomiczną jazdę, architekturę 800V, szybkie ładowanie oraz bogate wyposażenie w standardzie. Marka korzysta m.in. z wydajnych procesorów NVIDIA Orin X i luksusowych materiałów, jak skóra Nappa.
Trzy modele na start
🟢 XPeng P7 – 4,9-metrowy sedan o eleganckim designie, z zasięgiem do 576 km i mocą do 476 KM. Startuje od 216 900 zł. Jedyny model XPeng oparty o 400V, co nieco wydłuża czas ładowania.
🟢 XPeng G6 – SUV coupé z segmentu C, który może realnie zagrozić Tesli Model Y. Dostępny w wersji z baterią 66 kWh (435 km zasięgu) lub 87,5 kWh (570 km). Cena od 203 900 zł.
🟢 XPeng G9 – luksusowy SUV klasy D, z wnętrzem na poziomie salonki biznesowej: masujące fotele, 22-głośnikowy system Dynaudio, panoramiczny dach i zawieszenie pneumatyczne. Topowa wersja AWD osiąga 100 km/h w 3,9 sekundy, a ceny zaczynają się od 252 900 zł.
Dealer? Znany gracz
Za wprowadzenie XPenga do Polski odpowiada Inchcape, znany z obsługi marek premium jak BMW czy MINI. Pierwszy salon XPenga mieści się przy al. Prymasa Tysiąclecia w Warszawie, w miejscu dawnego salonu MINI.
Ambitne plany XPenga
Polska to już 15. europejski rynek, na którym działa XPeng. Firma planuje ekspansję do 60 krajów do końca 2025 roku i aspiruje do miana numeru 1 wśród chińskich marek BEV w Europie.

Ciekawostka? Latający dron! Podczas premiery XPeng zaprezentował także model X2 (eVTOL) – drona pasażerskiego, który ma w przyszłości zmienić sposób poruszania się po miastach.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Koniec z blokowaniem ładowarek w blokach? Ministerstwo Klimatu szykuje istotne zmiany w prawie

Koniec z blokowaniem ładowarek w blokach? Ministerstwo Klimatu szykuje istotne zmiany w prawie

Ministerstwo Klimatu i Środowiska opublikowało projekt nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych. To dobra wiadomość dla właścicieli mieszkań w budynkach wielorodzinnych, którzy chcą zainstalować prywatną stację ładowania samochodu elektrycznego. Zobacz więcej >>
Autonomia poziomu 4? Jeszcze nie, ale Huawei robi duży krok

Autonomia poziomu 4? Jeszcze nie, ale Huawei robi duży krok

Huawei zapowiada na wrzesień 2025 aktualizację do nowego systemu jazdy autonomicznej ADS 4.0. Choć w sieci pojawiły się głosy o poziomie autonomii 4, producent studzi emocje – w rzeczywistości chodzi raczej o poziom 3, i to wyłącznie na autostradach. Zobacz więcej >>
BYD wprowadza megawatowe ładowarki do Europy. Rewolucja w szybkim ładowaniu już blisko

BYD wprowadza megawatowe ładowarki do Europy. Rewolucja w szybkim ładowaniu już blisko

Chiński gigant motoryzacyjny BYD zapowiedział wprowadzenie do Europy ultramocnych stacji ładowania o mocy nawet 1000 kW. Technologia funkcjonująca już w Chinach pod nazwą Megawatt Flash Chargers ma odmienić podejście do elektromobilności na Starym Kontynencie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane