XPeng oficjalnie wjeżdża do Polski z trzema elektrykami

XPeng oficjalnie wjeżdża do Polski z trzema elektrykami
07.04.2025 19:00
To już oficjalne – XPeng, chiński producent nowoczesnych samochodów elektrycznych, rozpoczął działalność w Polsce. Na start oferuje trzy modele: sportowego sedana P7, średniej wielkości SUV-a G6 oraz flagowego SUV-a klasy D – G9. Najtańszy z nich kosztuje od 203 900 zł, czyli mniej niż konkurencyjne modele premium.
XPeng chce konkurować z takimi gigantami jak Audi, BMW czy Mercedes-Benz, oferując zaawansowaną technologię, autonomiczną jazdę, architekturę 800V, szybkie ładowanie oraz bogate wyposażenie w standardzie. Marka korzysta m.in. z wydajnych procesorów NVIDIA Orin X i luksusowych materiałów, jak skóra Nappa.
Trzy modele na start
🟢 XPeng P7 – 4,9-metrowy sedan o eleganckim designie, z zasięgiem do 576 km i mocą do 476 KM. Startuje od 216 900 zł. Jedyny model XPeng oparty o 400V, co nieco wydłuża czas ładowania.
🟢 XPeng G6 – SUV coupé z segmentu C, który może realnie zagrozić Tesli Model Y. Dostępny w wersji z baterią 66 kWh (435 km zasięgu) lub 87,5 kWh (570 km). Cena od 203 900 zł.
🟢 XPeng G9 – luksusowy SUV klasy D, z wnętrzem na poziomie salonki biznesowej: masujące fotele, 22-głośnikowy system Dynaudio, panoramiczny dach i zawieszenie pneumatyczne. Topowa wersja AWD osiąga 100 km/h w 3,9 sekundy, a ceny zaczynają się od 252 900 zł.
Dealer? Znany gracz
Za wprowadzenie XPenga do Polski odpowiada Inchcape, znany z obsługi marek premium jak BMW czy MINI. Pierwszy salon XPenga mieści się przy al. Prymasa Tysiąclecia w Warszawie, w miejscu dawnego salonu MINI.
Ambitne plany XPenga
Polska to już 15. europejski rynek, na którym działa XPeng. Firma planuje ekspansję do 60 krajów do końca 2025 roku i aspiruje do miana numeru 1 wśród chińskich marek BEV w Europie.

Ciekawostka? Latający dron! Podczas premiery XPeng zaprezentował także model X2 (eVTOL) – drona pasażerskiego, który ma w przyszłości zmienić sposób poruszania się po miastach.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Europa pracuje nad przełomem w ładowaniu EV – nadchodzi architektura 1200V

Europa pracuje nad przełomem w ładowaniu EV – nadchodzi architektura 1200V

Szybsze, bardziej efektywne ładowanie samochodów elektrycznych może być bliżej, niż nam się wydaje. Europejskie konsorcjum Enlighten pracuje nad nową architekturą elektryczną 1200V, która może zrewolucjonizować elektromobilność. Zobacz więcej >>
Tesla z nowym Cybertruckiem RWD i ekspansją w Arabii Saudyjskiej – więcej pytań niż odpowiedzi

Tesla z nowym Cybertruckiem RWD i ekspansją w Arabii Saudyjskiej – więcej pytań niż odpowiedzi

Tesla znów zaskakuje. Nowa wersja Cybertrucka RWD z napędem na tylne koła trafiła do konfiguratora w USA i Meksyku. Zobacz więcej >>
Nowe lokalizacje Superchargerów Tesli – Wrocław i Hradec Kralove na liście zwycięzców

Nowe lokalizacje Superchargerów Tesli – Wrocław i Hradec Kralove na liście zwycięzców

Tesla ogłosiła wyniki kolejnej tury głosowania na nowe lokalizacje Superchargerów. Wśród zwycięzców znalazły się dwa punkty istotne dla polskich kierowców – Wrocław oraz czeskie Hradec Kralove, leżące na trasie z Dolnego Śląska do Pragi. Zobacz więcej >>
Elektryczna rewolucja: Jak Wielka Brytania i Polska wchodzą w erę BEV

Elektryczna rewolucja: Jak Wielka Brytania i Polska wchodzą w erę BEV

Rok 2025 to kolejny przełom dla elektromobilności, szczególnie na Wyspach Brytyjskich. Ponad 20% nowych samochodów sprzedanych w UK to elektryki (BEV), co potwierdza, że auta z wtyczką przestały być niszową alternatywą, a stały się realną odpowiedzią na potrzeby współczesnych kierowców. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane