To już oficjalne – XPeng, chiński producent nowoczesnych samochodów elektrycznych, rozpoczął działalność w Polsce. Na start oferuje trzy modele: sportowego sedana P7, średniej wielkości SUV-a G6 oraz flagowego SUV-a klasy D – G9. Najtańszy z nich kosztuje od 203 900 zł, czyli mniej niż konkurencyjne modele premium.
XPeng chce konkurować z takimi gigantami jak Audi, BMW czy Mercedes-Benz, oferując zaawansowaną technologię, autonomiczną jazdę, architekturę 800V, szybkie ładowanie oraz bogate wyposażenie w standardzie. Marka korzysta m.in. z wydajnych procesorów NVIDIA Orin X i luksusowych materiałów, jak skóra Nappa.
Trzy modele na start
🟢 XPeng P7 – 4,9-metrowy sedan o eleganckim designie, z zasięgiem do 576 km i mocą do 476 KM. Startuje od 216 900 zł. Jedyny model XPeng oparty o 400V, co nieco wydłuża czas ładowania.
🟢 XPeng G6 – SUV coupé z segmentu C, który może realnie zagrozić Tesli Model Y. Dostępny w wersji z baterią 66 kWh (435 km zasięgu) lub 87,5 kWh (570 km). Cena od 203 900 zł.
🟢 XPeng G9 – luksusowy SUV klasy D, z wnętrzem na poziomie salonki biznesowej: masujące fotele, 22-głośnikowy system Dynaudio, panoramiczny dach i zawieszenie pneumatyczne. Topowa wersja AWD osiąga 100 km/h w 3,9 sekundy, a ceny zaczynają się od 252 900 zł.
Dealer? Znany gracz
Za wprowadzenie XPenga do Polski odpowiada Inchcape, znany z obsługi marek premium jak BMW czy MINI. Pierwszy salon XPenga mieści się przy al. Prymasa Tysiąclecia w Warszawie, w miejscu dawnego salonu MINI.
Ambitne plany XPenga
Polska to już 15. europejski rynek, na którym działa XPeng. Firma planuje ekspansję do 60 krajów do końca 2025 roku i aspiruje do miana numeru 1 wśród chińskich marek BEV w Europie.
Ciekawostka? Latający dron! Podczas premiery XPeng zaprezentował także model X2 (eVTOL) – drona pasażerskiego, który ma w przyszłości zmienić sposób poruszania się po miastach.