Nowe lokalizacje Superchargerów Tesli – Wrocław i Hradec Kralove na liście zwycięzców

Nowe lokalizacje Superchargerów Tesli – Wrocław i Hradec Kralove na liście zwycięzców
17.04.2025 19:00
Tesla ogłosiła wyniki kolejnej tury głosowania na nowe lokalizacje Superchargerów. Wśród zwycięzców znalazły się dwa punkty istotne dla polskich kierowców – Wrocław oraz czeskie Hradec Kralove, leżące na trasie z Dolnego Śląska do Pragi.
Superchargery wybierają użytkownicy
Tesla regularnie organizuje internetowe głosowania, w których kierowcy wybierają przyszłe lokalizacje stacji Supercharger. Zwycięskie miejsca trafiają na listę inwestycyjną, ale od głosowania do uruchomienia ładowarki mija zwykle kilka lat. W Polsce przykładem może być Zielona Góra, która wygrała w 2023 roku, ale otwarcie planowane jest dopiero za 3–4 lata.
Wrocław na mapie Superchargerów
Wrocław to nowy punkt na przyszłej mapie Superchargerów. Choć dokładna lokalizacja nie została jeszcze ujawniona, spekuluje się, że ładowarka może powstać w:
samym Wrocławiu,
w rejonie salonu Tesli w Długołęce,
lub przy autostradzie A4 albo drodze S8.

Szczególnie atrakcyjna wydaje się A4, gdzie obecna ładowarka w Kostomłotach często jest zatłoczona. Nowy punkt mógłby odciążyć tę lokalizację i poprawić komfort podróży na Zachód Europy.
Dlaczego to ważne?
Dla właścicieli Tesli w Polsce nowy Supercharger to kolejny krok w kierunku lepszej infrastruktury ładowania. Dodatkowo pojawiła się też lokalizacja w Wilnie, co ucieszy fanów dalszych wyjazdów – a czeski Hradec Kralove to strategiczne miejsce dla wielu tras z Dolnego Śląska.
Co dalej?
O tym, gdzie pojawią się kolejne Superchargery, zdecydują kierowcy w następnej turze głosowania. Brakuje ich nadal m.in. w rejonie Warszawy, Łodzi oraz przy głównych trasach krajowych. Wyzwania pozostają – w tym czas oczekiwania na przyłącza energetyczne – ale każdy nowy punkt to krok w dobrą stronę.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Jedna Metropolia, jeden bilet, wiele środków transportu – GZM rozwija komunikację jutra

Jedna Metropolia, jeden bilet, wiele środków transportu – GZM rozwija komunikację jutra

Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia to wyjątkowy obszar na mapie Polski. Skupia 41 miast i gmin, rozciąga się na powierzchni 2,5 tys. Zobacz więcej >>
Mercedes G 580 EQ – elektryczna ikona, której nikt nie chce? Klienci wolą klasyczne V8

Mercedes G 580 EQ – elektryczna ikona, której nikt nie chce? Klienci wolą klasyczne V8

Miał być symbolem nowoczesności i luksusu na miarę XXI wieku. Zamiast tego Mercedes G 580 EQ, elektryczna wersja legendarnej Klasy G, notuje wyniki sprzedaży, które można uznać za... Zobacz więcej >>
Ford Puma Gen-E – elektryk dla rozsądnych, nie dla sprinterów

Ford Puma Gen-E – elektryk dla rozsądnych, nie dla sprinterów

Ford Puma Gen-E to długo wyczekiwana elektryczna wersja jednego z najpopularniejszych crossoverów ostatnich lat. Model, który od lat święci triumfy w Wielkiej Brytanii i zadomowił się na dobre na polskich drogach, teraz staje do walki w segmencie elektryków – i robi to po swojemu: bez rewolucji, ale z pomysłem. Zobacz więcej >>
Długie gwarancje, czyli jak producenci elektryków walczą o zaufanie klientów

Długie gwarancje, czyli jak producenci elektryków walczą o zaufanie klientów

🔋 Gwarancje pod lupą Na rynku aut elektrycznych gwarancja staje się dziś jednym z najważniejszych narzędzi walki o klienta. Szczególnie mocno widać to wśród nowych graczy, jak marki chińskie, które próbują przekonać sceptycznych klientów do swojej oferty. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane