Hyundai Elexio – nowy elektryk na rynek chiński. Czy trafi do Europy?

Hyundai Elexio – nowy elektryk na rynek chiński. Czy trafi do Europy?
08.05.2025 19:58
Hyundai zaprezentował zupełnie nowy model elektryczny – Elexio. To średniej wielkości SUV opracowany z myślą o rynku chińskim. Powstał w ramach współpracy Hyundaia z firmą BAIC Motor, w ramach wspólnego przedsięwzięcia Beijing Hyundai. Czy Elexio ma szansę zawitać na europejskie drogi?
Nowy styl, nowa nazwa, nowy kierunek
Hyundai przyzwyczaił nas do linii modeli „Ioniq”, charakteryzujących się spójnym designem i numeracją. Tymczasem Elexio to zupełnie nowa nazwa i lekko odmienna stylistyka. Samochód wyróżnia się masywnym zderzakiem z dużymi wlotami powietrza, pasem LED z przodu i tyłu, a także płynnie poprowadzoną linią dachu i przetłoczeniami na błotnikach. Tylna wycieraczka została najprawdopodobniej ukryta pod spoilerem dachowym.
Wnętrze i technologie – minimum fizycznych przycisków, maksimum funkcjonalności
Choć wnętrze nie zostało jeszcze pokazane, wiadomo, że Elexio będzie wykorzystywał nowy chip Qualcomm SA8295, odpowiadający za multimedialne funkcje i łączność. Hyundai stawia na minimalistyczny kokpit bez fizycznych przycisków, ale z dużą ilością praktycznych schowków.
W zakresie bezpieczeństwa pojawią się systemy ADAS (Advanced Driver Assistance Systems), umożliwiające jazdę autonomiczną na poziomie 2+.
E-GMP i 700 km zasięgu?
Nowy SUV powstał na platformie E-GMP, znanej z innych modeli marek Hyundai, Kia i Genesis. Choć producent nie podał jeszcze szczegółów dotyczących napędu, spekuluje się, że Elexio zaoferuje zasięg do 700 km wg norm CTLC. Bateria ma obsługiwać szybkie ładowanie od 30 do 80% w zaledwie 27 minut, a całość zostanie zamknięta w solidnej konstrukcji, spełniającej chińskie normy zderzeniowe.
Europa? Na razie nie
Obecnie Elexio jest przeznaczony wyłącznie na rynek chiński, na którym Hyundai intensywnie inwestuje – mimo że w ostatnich latach sprzedaż drastycznie spadła (z ponad 1 mln w 2016 r. do 151 tys. w 2023 r.). Marka zamknęła dwie z pięciu fabryk i sprzedała zakład w Chongqingu za mniej niż połowę wartości.
Wspólnie z BAIC, Hyundai inwestuje jednak 1,1 miliarda dolarów w rozwój i badania – m.in. poprzez otwarcie dwóch centrów R&D. Możemy więc spodziewać się kolejnych modeli przeznaczonych na rynek chiński – a być może któryś z nich trafi w przyszłości także do Europy.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

XPENG wyprzedza Teslę! Klienci w Europie stawiają na chińską markę

XPENG wyprzedza Teslę! Klienci w Europie stawiają na chińską markę

XPENG jako pierwszy chiński producent samochodów elektrycznych znalazł się na pierwszym miejscu rankingu satysfakcji klientów w Niemczech, Austrii i Szwajcarii. W badaniu przeprowadzonym przez USCALE GmbH wzięło udział ponad 5 000 właścicieli EV – a wyniki mówią jasno: kierowcy XPENG są najbardziej zadowoleni ze swojego wyboru. Zobacz więcej >>
Elektryki dalej na buspasach? Są dobre wieści dla kierowców EV! 🚗⚡

Elektryki dalej na buspasach? Są dobre wieści dla kierowców EV! 🚗⚡

Zgodnie z obowiązującym prawem, samochody elektryczne mogą korzystać z buspasów do 31 grudnia 2025 r. To przywilej wprowadzony ustawą o elektromobilności z 2018 roku. Zobacz więcej >>
Nieoznakowane elektryki dla stołecznej policji – kolejny krok ku zielonej flocie

Nieoznakowane elektryki dla stołecznej policji – kolejny krok ku zielonej flocie

Komenda Stołeczna Policji zbroi się… w ciszę i zeroemisyjność. W ramach drugiego etapu projektu „Rozwój elektromobilności na terenie podległym Komendantowi Stołecznemu Policji”, do floty służb mundurowych trafi sześć nieoznakowanych radiowozów elektrycznych oraz dwie stacje ładowania. Zobacz więcej >>
 „Dekalog bezpiecznego kierowcy” od GDDKiA – sprawdź, czy jeździsz odpowiedzialnie! 🚗

„Dekalog bezpiecznego kierowcy” od GDDKiA – sprawdź, czy jeździsz odpowiedzialnie! 🚗

🗓 25 lipca – Dzień Bezpiecznego Kierowcy to dobra okazja, by przypomnieć sobie podstawowe zasady bezpiecznej jazdy – zwłaszcza w sezonie wakacyjnym, kiedy wiele osób rusza w dłuższe trasy. Z tej okazji GDDKiA opublikowała swój „Dekalog bezpiecznego kierowcy” – praktyczny zestaw porad, który może uratować nie tylko wakacje, ale i zdrowie oraz życie podróżnych. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Nowa Mapa Superchargerów i Rozwój Sieci Ładowarek Tesli w Polsce

Nowa Mapa Superchargerów i Rozwój Sieci Ładowarek Tesli w Polsce

Tesla kontynuuje dynamiczny rozwój swojej sieci szybkich ładowarek Supercharger, a wraz z tym procesem pojawia się nowa aktualizacja mapy, która prezentuje zarówno istniejące stacje, jak i te w fazie rozwoju. Dodatkowo, na stronie producenta uruchomiono kolejną rundę głosowania, w której użytkownicy mogą wskazać miejsca, gdzie ich zdaniem powinny zostać zainstalowane nowe ładowarki. Zobacz więcej >>
Jak rozpoznać, czy Tesla Model Y ma baterię z ogniwami CATL czy BYD? Sprawdź 7 znak w VIN-ie: F lub E

Jak rozpoznać, czy Tesla Model Y ma baterię z ogniwami CATL czy BYD? Sprawdź 7 znak w VIN-ie: F lub E

Wraz z najnowszą aktualizacją oprogramowania Tesli, użytkownicy Modelu Y o napędzie na tył i mniejszej baterii w Europie zyskali nową funkcję – adaptacyjne reflektory. Jednakże, w związku z obniżką cen tych modeli, pojawiły się pytania dotyczące różnic między wariantami, zwłaszcza w kontekście rodzaju zastosowanych ogniw baterii. Zobacz więcej >>
Grafit wytwarzany z wiórów drzewnych może wkrótce znaleźć się w akumulatorze Twojego elektryka!

Grafit wytwarzany z wiórów drzewnych może wkrótce znaleźć się w akumulatorze Twojego elektryka!

Startup z Nowej Zelandii otrzymał właśnie spory zastrzyk gotówki - w wysokości 18 milionów dolarów - na komercjalizację grafitu wytwarzanego z wiórów drzewnych do zastosowania w akumulatorach pojazdów elektrycznych. To rewelacyjna wiadomość dla przemysłu motoryzacyjnego w Europie i Stanach Zjednoczonych. CarbonScape tłumaczy, że biografit jest produkowany z ubocznych materiałów przemysłu leśnego i drzewnego, takich jak zrębki i trociny, stanowiąc zrównoważoną alternatywę dla grafitu syntetycznego i naturalnego. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane