Hyundai Elexio – nowy elektryk na rynek chiński. Czy trafi do Europy?

Hyundai Elexio – nowy elektryk na rynek chiński. Czy trafi do Europy?
08.05.2025 19:58
Hyundai zaprezentował zupełnie nowy model elektryczny – Elexio. To średniej wielkości SUV opracowany z myślą o rynku chińskim. Powstał w ramach współpracy Hyundaia z firmą BAIC Motor, w ramach wspólnego przedsięwzięcia Beijing Hyundai. Czy Elexio ma szansę zawitać na europejskie drogi?
Nowy styl, nowa nazwa, nowy kierunek
Hyundai przyzwyczaił nas do linii modeli „Ioniq”, charakteryzujących się spójnym designem i numeracją. Tymczasem Elexio to zupełnie nowa nazwa i lekko odmienna stylistyka. Samochód wyróżnia się masywnym zderzakiem z dużymi wlotami powietrza, pasem LED z przodu i tyłu, a także płynnie poprowadzoną linią dachu i przetłoczeniami na błotnikach. Tylna wycieraczka została najprawdopodobniej ukryta pod spoilerem dachowym.
Wnętrze i technologie – minimum fizycznych przycisków, maksimum funkcjonalności
Choć wnętrze nie zostało jeszcze pokazane, wiadomo, że Elexio będzie wykorzystywał nowy chip Qualcomm SA8295, odpowiadający za multimedialne funkcje i łączność. Hyundai stawia na minimalistyczny kokpit bez fizycznych przycisków, ale z dużą ilością praktycznych schowków.
W zakresie bezpieczeństwa pojawią się systemy ADAS (Advanced Driver Assistance Systems), umożliwiające jazdę autonomiczną na poziomie 2+.
E-GMP i 700 km zasięgu?
Nowy SUV powstał na platformie E-GMP, znanej z innych modeli marek Hyundai, Kia i Genesis. Choć producent nie podał jeszcze szczegółów dotyczących napędu, spekuluje się, że Elexio zaoferuje zasięg do 700 km wg norm CTLC. Bateria ma obsługiwać szybkie ładowanie od 30 do 80% w zaledwie 27 minut, a całość zostanie zamknięta w solidnej konstrukcji, spełniającej chińskie normy zderzeniowe.
Europa? Na razie nie
Obecnie Elexio jest przeznaczony wyłącznie na rynek chiński, na którym Hyundai intensywnie inwestuje – mimo że w ostatnich latach sprzedaż drastycznie spadła (z ponad 1 mln w 2016 r. do 151 tys. w 2023 r.). Marka zamknęła dwie z pięciu fabryk i sprzedała zakład w Chongqingu za mniej niż połowę wartości.
Wspólnie z BAIC, Hyundai inwestuje jednak 1,1 miliarda dolarów w rozwój i badania – m.in. poprzez otwarcie dwóch centrów R&D. Możemy więc spodziewać się kolejnych modeli przeznaczonych na rynek chiński – a być może któryś z nich trafi w przyszłości także do Europy.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Autonomia poziomu 4? Jeszcze nie, ale Huawei robi duży krok

Autonomia poziomu 4? Jeszcze nie, ale Huawei robi duży krok

Huawei zapowiada na wrzesień 2025 aktualizację do nowego systemu jazdy autonomicznej ADS 4.0. Choć w sieci pojawiły się głosy o poziomie autonomii 4, producent studzi emocje – w rzeczywistości chodzi raczej o poziom 3, i to wyłącznie na autostradach. Zobacz więcej >>
Alpine A390 – sportowy fastback, który rzuca rękawicę Tesli

Alpine A390 – sportowy fastback, który rzuca rękawicę Tesli

Francuska marka Alpine, znana dotąd głównie z lekkiego, spalinowego modelu A110, wchodzi w zupełnie nową erę. Nowo zaprezentowany model A390 to pierwszy w historii marki samochód z napędem 4×4 oraz pierwszy elektryk z prawdziwego zdarzenia, który może nawiązać walkę z gigantami rynku, takimi jak Tesla Model Y, Ford Mustang Mach-E czy BMW iX. Zobacz więcej >>
E.ON Drive dostępne w aplikacji Elocity – wygoda i wsparcie 24/7 dla kierowców EV

E.ON Drive dostępne w aplikacji Elocity – wygoda i wsparcie 24/7 dla kierowców EV

E.ON Polska nawiązał współpracę z firmą Elocity, dzięki której blisko 50 ogólnodostępnych punktów ładowania samochodów elektrycznych operatora zostało włączonych do aplikacji Elocity. To kolejny krok w stronę uproszczenia elektromobilności dla użytkowników aut elektrycznych w Polsce. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane