Alpine A290 – sportowe Renault 5 E-Tech, które chce być hot hatchem na prąd

Alpine A290 – sportowe Renault 5 E-Tech, które chce być hot hatchem na prąd
07.05.2025 19:00
Alpine A290 to elektryczny hot hatch, który wywodzi się z miejskiego Renault 5 E-Tech. Choć dzielą wiele wspólnych cech, różni je kluczowa rzecz: emocje za kierownicą. A te kosztują niemało.
Renault 5 E-Tech – retro powrót w miejskim wydaniu
Renault 5 E-Tech to nieduży samochód elektryczny, który czerpie pełnymi garściami ze stylistyki swojego klasycznego odpowiednika z lat 70. i 80. To auto stworzone z myślą o miejskiej mobilności – szczególnie w krajach takich jak Francja czy Włochy. W Polsce jego szanse są bardziej ograniczone – tu królują albo większe SUV-y jak Tesla Model Y czy VW ID.4, albo tańsze auta pokroju Dacii Spring.

Ceny startują od 120 900 zł za wersję 120 KM z baterią 40 kWh. Odmiana z mocą 150 KM i akumulatorem 52 kWh kosztuje od 142 900 zł.
Alpine A290 – więcej niż tylko tuning
Nowe Alpine A290 to coś więcej niż podrasowane Renault 5. Auto otrzymało:

nową stylizację (poszerzone nadwozie, agresywniejsze zderzaki),
zawieszenie i prowadzenie typowe dla sportowych modeli,

dwa warianty mocy:
180 KM (0–100 km/h w 7,4 s, 380 km zasięgu),
220 KM (0–100 km/h w 6,4 s, 364 km zasięgu).
W obu wersjach znajduje się bateria 52 kWh, a wyposażenie bazowe to m.in. ekran 10,3”, klimatyzacja, sportowe fotele i 19” felgi.
Cennik wygląda następująco:
| Wersja | Moc | Cena (PLN) |
| GT | 180 KM | 168 300 zł |
| GT PERFORMANCE | 220 KM | 181 400 zł |
| GT PREMIUM | 180 KM | 181 400 zł |
| GTS | 220 KM | 194 400 zł |
| GTS PREMIERE EDITION | 220 KM | 201 000 zł |
Konkurencja i szanse na sukces
Na rynku hot hatchy EV Alpine A290 nie jest samotne. Rywalizuje m.in. z:

Abarth 500e – 155 KM, 37,8 kWh, 265 km zasięgu, od 185 900 zł
Mini Cooper SE – 184 KM, 32,6 kWh, 234 km zasięgu, od 164 900 zł
Cupra Born – 231 KM, 58 kWh, 420 km zasięgu, od 204 800 zł

Na tle konkurencji Alpine wyróżnia się pełnowymiarową kabiną z dodatkowymi drzwiami, mocnym napędem i większym zasięgiem niż Mini czy Abarth. Z kolei Cupra Born to już model z wyższej półki – i mniej designerski.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

 Orlen bez rosyjskiej ropy – historyczny koniec epoki

Orlen bez rosyjskiej ropy – historyczny koniec epoki

1 lipca 2025 roku zapisał się jako symboliczna data w historii energetycznej Europy Środkowej. Grupa Orlen zakończyła ostatni kontrakt na dostawy rosyjskiej ropy naftowej do Czech, domykając tym samym wieloletni proces uniezależniania się od surowców z Rosji. Zobacz więcej >>
Tesla Model Y dojechał autonomicznie do klienta. Przełom czy kontrowersja?

Tesla Model Y dojechał autonomicznie do klienta. Przełom czy kontrowersja?

W Teksasie wydarzyło się coś, co może zwiastować nową erę w motoryzacji. Tesla ogłosiła, że egzemplarz Modelu Y samodzielnie przejechał z fabryki Giga Texas w Austin prosto do domu klienta – i to bez kierowcy na pokładzie. Zobacz więcej >>
Autonomia poziomu 4? Jeszcze nie, ale Huawei robi duży krok

Autonomia poziomu 4? Jeszcze nie, ale Huawei robi duży krok

Huawei zapowiada na wrzesień 2025 aktualizację do nowego systemu jazdy autonomicznej ADS 4.0. Choć w sieci pojawiły się głosy o poziomie autonomii 4, producent studzi emocje – w rzeczywistości chodzi raczej o poziom 3, i to wyłącznie na autostradach. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane