Zimna vs ciepła bateria [ładowanie elektryka]

2021-11-10
|
Zastanawialiście się kiedyś co tak na prawdę ma istotny wpływ na szybkość ładowania auta elektrycznego? Po pierwsze - moc ładowarki. Ale jest jeszcze jeden istotny czynnik, czyli temperatura baterii w aucie.
Czas na test, w którym w tych samych warunkach porównamy prędkość ładowania auta na zimnej i lekko rozgrzanej baterii. Założenia: temperatura 1 stopień na plusie, bateria w aucie na poziomie 40% naładowania i pojedziemy na Supercharger raz bez podgrzewania baterii, a raz z opcją podgrzewania i sprawdzimy różnicę.
Jak widać na filmie wnioski są dość zaskakujące. Nawet lekko rozgrzana bateria na odcinku 10 kilometrów sprawia, że osiągana prędkość ładowania jest praktycznie dwukrotnie wyższa, zwłaszcza na początku zanim bateria nagrzeje się podczas ładowania. Dlatego tak istotne jest zaznaczanie na mapie w Tesli tego, że jedziemy na Supercharger.
Zastanawiasz się jak włącza się podgrzewanie baterii przed ładowaniem? Tesla robi to automatycznie, gdy w nawigacji ustawimy za cel podróży Supercharger. Oczywiście można też rozgrzać baterię jeżdżąc bardzo długo i dynamicznie, choć osiągnięcie odpowiednio wysokiej temperatury zabierze sporo czasu.

Warto przeczytać

Elektryfikacja miejskich służb komunalnych – przyszłość transportu miejskiego

Elektryfikacja miejskich służb komunalnych – przyszłość transportu miejskiego

Elektromobilność nie dotyczy już tylko samochodów osobowych. Coraz więcej miast decyduje się na inwestycje w elektryczne pojazdy komunalne, takie jak zamiatarki, śmieciarki czy pługi śnieżne. Zobacz więcej >>
Promocja GreenWay na ferie zimowe 2025: Oszczędności dla kierowców aut elektrycznych

Promocja GreenWay na ferie zimowe 2025: Oszczędności dla kierowców aut elektrycznych

Ferie zimowe w Polsce w 2025 roku odbędą się po raz ostatni według dotychczasowego systemu, z podziałem na cztery tury dla województw. Od 2026 roku Ministerstwo Edukacji Narodowej wprowadzi nowy podział na trzy tury z rotacyjnymi grupami województw. Zobacz więcej >>
Nowy odcinek S7: Rewolucja w podróżach między Warszawą a Krakowem

Nowy odcinek S7: Rewolucja w podróżach między Warszawą a Krakowem

Od dawna podróż z Warszawy do Krakowa była synonimem wyzwań za kierownicą. Teraz, dzięki otwarciu nowego odcinka trasy S7, czas przejazdu między tymi dwoma miastami skróci się do zaledwie 2,5 godziny – to niemal o połowę mniej niż dotychczas. Zobacz więcej >>
Dynamiczny rozwój stacji ładowania w Polsce w 2024 roku

Dynamiczny rozwój stacji ładowania w Polsce w 2024 roku

Na koniec grudnia 2024 roku liczba lokalizacji stacji ładowania samochodów elektrycznych w Polsce wzrosła o 53% w porównaniu do stanu na koniec 2023 roku, co przełożyło się na 10,6 tys. punktów ładowania (wzrost o 50%). Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane