Zimna vs ciepła bateria [ładowanie elektryka]

2021-11-10
|
Zastanawialiście się kiedyś co tak na prawdę ma istotny wpływ na szybkość ładowania auta elektrycznego? Po pierwsze - moc ładowarki. Ale jest jeszcze jeden istotny czynnik, czyli temperatura baterii w aucie.
Czas na test, w którym w tych samych warunkach porównamy prędkość ładowania auta na zimnej i lekko rozgrzanej baterii. Założenia: temperatura 1 stopień na plusie, bateria w aucie na poziomie 40% naładowania i pojedziemy na Supercharger raz bez podgrzewania baterii, a raz z opcją podgrzewania i sprawdzimy różnicę.
Jak widać na filmie wnioski są dość zaskakujące. Nawet lekko rozgrzana bateria na odcinku 10 kilometrów sprawia, że osiągana prędkość ładowania jest praktycznie dwukrotnie wyższa, zwłaszcza na początku zanim bateria nagrzeje się podczas ładowania. Dlatego tak istotne jest zaznaczanie na mapie w Tesli tego, że jedziemy na Supercharger.
Zastanawiasz się jak włącza się podgrzewanie baterii przed ładowaniem? Tesla robi to automatycznie, gdy w nawigacji ustawimy za cel podróży Supercharger. Oczywiście można też rozgrzać baterię jeżdżąc bardzo długo i dynamicznie, choć osiągnięcie odpowiednio wysokiej temperatury zabierze sporo czasu.

Warto przeczytać

Samochody elektryczne: rosnąca popularność i globalne trendy

Samochody elektryczne: rosnąca popularność i globalne trendy

Samochody elektryczne zyskują na popularności na całym świecie, a dane pokazują, że ich użytkownicy pokonują coraz większe odległości. Według badań BloombergNEF, właściciele elektryków w wielu krajach przejeżdżają więcej kilometrów rocznie niż kierowcy aut spalinowych, choć różnice między regionami są wyraźne. Zobacz więcej >>
Czy infrastruktura energetyczna wytrzyma elektryfikację transportu?

Czy infrastruktura energetyczna wytrzyma elektryfikację transportu?

Elektryfikacja transportu, czyli przejście na pojazdy elektryczne, stanowi kluczowy element transformacji energetycznej w Polsce i Europie. Wraz z rozwojem elektromobilności pojawia się pytanie: czy nasza infrastruktura energetyczna jest gotowa na tak ogromne zmiany? Podczas Kongresu Nowej Mobilności, który startuje w Łodzi, tematy te zostaną szeroko omówione przez ekspertów. Wyzwania dla infrastruktury energetycznej Eksperci szacują, że do 2050 roku samochody elektryczne będą odpowiadać za 12-14% globalnej konsumpcji energii. Zobacz więcej >>
Panasonic Energy gotowy do masowej produkcji nowych ogniw 4680 dla samochodów elektrycznych

Panasonic Energy gotowy do masowej produkcji nowych ogniw 4680 dla samochodów elektrycznych

Panasonic Energy ogłosił zakończenie przygotowań do rozpoczęcia masowej produkcji akumulatorów o wysokiej pojemności, które mają zrewolucjonizować rynek pojazdów elektrycznych (EV). Nowa linia produkcyjna, zlokalizowana w zakładzie w prefekturze Wakayama w Japonii, będzie kluczowym punktem produkcji innowacyjnych ogniw 4680. Zobacz więcej >>
Orlen Charge planuje rozbudowę sieci hubów ładowania pojazdów elektrycznych

Orlen Charge planuje rozbudowę sieci hubów ładowania pojazdów elektrycznych

Orlen, polski gigant naftowy, zamierza znacząco rozbudować swoją sieć ładowania samochodów elektrycznych, Orlen Charge. W 2025 roku firma planuje uruchomić kilkanaście nowych hubów ładowania, a do 2027 roku ich liczba ma przekroczyć 50. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane