VW ID. Buzz - test długo wyczekiwanego elektrycznego VANa!

2022-04-06
|
Czas na pierwszy test długo wyczekiwanego elektrycznego Volkswagena ID.Buzz, który nawiązuje wyglądem do klasycznego Vana sprzed lat.
ID.Buzz to w pełni elektryczny samochód dostawczy (z paką lub w opcji do przewozu osób), mający zastąpić spalinową wersję T6/Multivana. Wizualnie nawiązuje do na klasycznych vanów VW z przeszłości. Czas sprawdzić czy ten minivan ma szansę zaistnieć na rynku.
Świat wciąż czeka na oficjalną premierę, dlatego do testów udostępniona została wersja specyficznie oklejona, a testujący auto Mat miał ograniczoną możliwość prezentowania detali, w tym deski rozdzielczej. Choć część tapicerki auta jesteśmy w stanie dostrzec.
To, co nie jest tajemnicą to dane techniczne auta. ID.Buzz jest wyposażony w akumulator o pojemności 77 kWh, który ma wystarczyć na pokonanie deklarowanego zasięgu 400 km. Volkswagen raczej dość skrupulatnie podaje zasięgi, więc możemy zakładać, że latem taki zasięg będzie realny do przejechania (zakładając jazdę w mieście i przy niewielkim obciążeniu). Na początek dostępna będzie wersja z napędem na tylne koła i mocy 204 KM (310 Nm momentu obrotowego). Trwają jednak prace nad wersją z napędem na cztery koła, w której do dyspozycji będzie ponad 300 koni mechanicznych!
Cena? Wciąż nie jest znana oficjalna cena, ale powinna oscylować w okolicy 275 tysięcy złotych.

Warto przeczytać

Volkswagen ID.7 – Zwycięzca Testów ADAC 2024

Volkswagen ID.7 – Zwycięzca Testów ADAC 2024

W 2024 roku niemiecka organizacja motoryzacyjna ADAC przeprowadziła szerokie testy aż 84 samochodów, w tym 29 modeli elektrycznych. Oceniano je pod kątem zużycia energii, przestronności wnętrza, funkcjonalności oraz bezpieczeństwa. Zobacz więcej >>
Tesla wymienia baterie w Cybertruckach? Wyjaśniamy kontrowersje i wybuch w Las Vegas

Tesla wymienia baterie w Cybertruckach? Wyjaśniamy kontrowersje i wybuch w Las Vegas

Czy Tesla "potajemnie" wymienia akumulatory w Cybertruckach, gdy ich właściciele zgłaszają się do serwisu z innych powodów? Przyglądamy się tej sprawie oraz analizujemy przyczyny wybuchu jednego z modeli w Las Vegas. Problemy z bateriami Cybertrucka Pierwsze doniesienia o wymianie baterii w Cybertruckach pojawiły się we wrześniu 2024 roku. Zobacz więcej >>
Zmiany na europejskich autostradach w 2025 roku – wyższe opłaty i nowe limity prędkości

Zmiany na europejskich autostradach w 2025 roku – wyższe opłaty i nowe limity prędkości

2025 rok to czas istotnych zmian dla kierowców podróżujących po Europie. W wielu krajach Unii Europejskiej wprowadzono wyższe opłaty za winiety oraz zaktualizowano limity prędkości. Zobacz więcej >>
Czy warto zainwestować w pompę ciepła w samochodach elektrycznych?

Czy warto zainwestować w pompę ciepła w samochodach elektrycznych?

Kluczowe wnioski z badań Recurrent Auto Badania przeprowadzone przez firmę Recurrent Auto na ponad 10 000 samochodach elektrycznych wykazały, że pompy ciepła znacząco ograniczają utratę zasięgu w zimowych warunkach. Wyniki jednoznacznie wskazują na efektywność tej technologii, szczególnie w mroźnym klimacie, gdzie zarządzanie energią ma kluczowe znaczenie. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane