Nowy system operacyjny Mercedesa MB.OS. pojawi się jeszcze w tym roku - będzie LiDAR, Google Maps i inne funkcje...

Nowy system operacyjny Mercedesa MB.OS. pojawi się jeszcze w tym roku - będzie LiDAR, Google Maps i inne funkcje...
23.02.2023 18:30
Mercedes ogłosił uruchomienie własnego systemu operacyjnego dla pojazdów, MB.OS, w który firma zainwestowała miliony dolarów. W ostatnim czasie oprogramowanie staje się coraz ważniejsze w przemyśle motoryzacyjnym, dlatego producenci samochodów zostali zmuszeni do poniesienia większych inwestycji w tym zakresie. Istnieje wiele zmian, które Mercedes chce wprowadzić w swojej najnowszej ofercie oprogramowania. Jedną z nich jest skupienie się na autonomicznej jeździe i osiągnięcie celu autonomii na poziomie 3, przy maksymalnej prędkości 80 mil na godzinę. Na tym poziomie autonomii kierowca może już oddać kontrolę komputerom i zająć się czymś zupełnie innym, niż prowadzenie pojazdu.
początek cytatu
„W Mercedes-Benz jesteśmy oddani budowaniu najbardziej pożądanych samochodów na świecie. W związku z tym podjęliśmy decyzję o zostaniu architektami własnego systemu operacyjnego – unikalnej architektury typu chip-to-cloud, która wykorzystuje pełny dostęp do komponentów sprzętowych i programowych naszych pojazdów. Łącząc tę wewnętrzną wiedzę specjalistyczną z wybranymi światowej klasy partnerami, stworzymy wyjątkową obsługę klienta, od wspomagania jazdy, nawigacji i rozrywki, aż po zintegrowane ładowanie"- powiedziała Ola Källenius, dyrektor generalny Mercedes-Benz.
koniec cytatu
Dla zapewnienia najlepszej jakości systemu, Mercedes podjął współpracę z partnerami takimi jak Luminar i Google. Luminar zobowiązał się dostarczyć Mercedesowi technologię LiDAR, zaś dzięki partnerstwu z Google najnowsze pojazdy mają zostać wyposażone w markową nawigację i inne specjalnie zaprojektowane funkcje (jak np.: możliwość wyszukania lokalnej firmy, dowiedzenia się, kiedy jest otwarta, zobaczenia zdjęć ze środka i opinii innych użytkowników Google na jej temat). Producent zapewnił, że nowy system informacyjno-rozrywkowy został stworzony tak, by dawać konsumentom najlepszą jakość muzyki, wideo i gier. Najnowszy system ma być również zdecydowanie szybszy i łatwiejszy w użyciu, niż jego poprzednik.
Co ciekawe, Mercedes bada również możliwości uzyskiwania przychodów w oparciu o oprogramowanie. Producent nie określił wyraźnie, jak będą wyglądały użyte w tym celu systemy, ale wiadomo, że skupią się one na sprzedaży produktów lub usług klientom, za pośrednictwem samochodowego systemu rozrywki.
Jak zapowiedział Mercedes, najnowsze oprogramowanie ma pojawić się jeszcze w tym roku, w modelach EQS i klasie S 2024, a co najważniejsze, system MB.OS umożliwi Mercedesowi dostarczanie aktualizacji bezprzewodowych i bieżące dodawanie nowych funkcji.
Jako że oprogramowanie samochodowe staje się istotną częścią wrażeń z jazdy i czynnikiem wpływającym na decyzje zakupowe klientów, nie bylibyśmy zdziwieni, gdyby inne marki motoryzacyjne podążyły w ślady Mercedesa. Miejmy nadzieję, że dla producentów motorem napędowym do działania.
Autor: xkuczx

Warto przeczytać

Fisker traci miliony dolarów w opłatach za samochody: Problemy z wewnętrznymi procedurami

Fisker traci miliony dolarów w opłatach za samochody: Problemy z wewnętrznymi procedurami

Ogromne kłopoty finansowe, jakie dotknęły Fiskera, nie są przypadkowe, informuje TechCrunch. Okazuje się, że firma nie miała wewnętrznych procedur śledzenia transakcji, co doprowadziło do "zagubienia" milionów dolarów w opłatach od klientów. Zobacz więcej >>
Ferrari podpisuje porozumienie z SK.On: Elektrolit na Tlenkach w Grze?

Ferrari podpisuje porozumienie z SK.On: Elektrolit na Tlenkach w Grze?

Ferrari ogłosiło niedawno współpracę z południowokoreańskim producentem ogniw litowo-jonowych, firmą SK.On. Choć szczegóły porozumienia nie zostały ujawnione, to fakt tej współpracy sugeruje, że SK.On może być na dobrej drodze do zaawansowania w produkcji ogniw z litowymi anodami i stałym elektrolitem. Zobacz więcej >>
Nowy Volkswagen ID.3 GTX: Elektryczne Przełomy i Nowe Możliwości

Nowy Volkswagen ID.3 GTX: Elektryczne Przełomy i Nowe Możliwości

Volkswagen ID.3 GTX, najnowszy dodatek do rodziny samochodów elektrycznych Volkswagena, właśnie został oficjalnie zaprezentowany, gotowy, by zrewolucjonizować świat elektrycznej mobilności. Wyposażony w imponującą baterię o pojemności 84 (79) kWh oraz dwie potężne wersje napędowe, ten model obiecuje jeszcze większe osiągi i jeszcze większy zasięg. Zobacz więcej >>
Tesla Model S z Niesamowitym Przebiegiem: 2 000 000 km na Liczniku

Tesla Model S z Niesamowitym Przebiegiem: 2 000 000 km na Liczniku

Hansjörg von Gemmingen prowadzi Teslę Model S, która właśnie osiągnęła niesamowity przebieg 2 000 000 kilometrów. To imponujące osiągnięcie, nawet dla samochodu spalinowego. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane