Od czasu oficjalnego odsłonięcia Cybertruck'a Tesli minęły już ponad 3 lata, a pojazd w dalszym ciągu nie trafił do sprzedaży i znajduje się w fazie testów. Na jego temat padło już wiele szalonych zapewnień producenta, jak chociażby to, że pojazd będzie wystarczająco wodoodporny, by przez krótki czas móc posłużyć kierowcy jako łódź i przemierzać rzeki, jeziora, a nawet morza. Czy okaże się to prawdą? Zobaczymy. Jedno jest pewne - ten całkowicie elektryczny pickup będzie wyposażony w tak wiele technologii, że bez dwóch zdań można określić go mianem najwybitniejszego dzieła w historii producenta (przynajmniej na razie)!
Niedawno dyrektor generalny Tesli - Elon Musk - poinformował fanów, że Cybertruck będzie miał też prawdopodobnie promień skrętu lepszy niż crossover Model Y, pojazd od niego znacznie mniejszy. Niektórzy właściciele Tesli zasugerowali w komentarzach, że promień skrętu Modelu Y niekoniecznie jest jednym z najsilniejszych elementów pojazdu, ale naszym zdaniem promień skrętu Tesli Cybertruck to naprawdę coś. Możemy zobaczyć to na filmiku, który został udostępniony w sieci kilka dni temu!
Interesujące są również testy zawieszenia Cybertrucka, które na dniach przeprowadzono w pobliżu torów testowych Fremont Factory. Choć nie jest to duże zaskoczenie, to całkiem przyjemnie jest widzieć, jak Tesla wydaje się robić wszystko, by Cybertruck był dla pasażerów tak wygodny, jak to tylko możliwe. W końcu inne w pełni elektryczne pickupy, takie jak Rivian R1T i Ford F-150 Lightning, zostały docenione za jakość jazdy. Cybertruck musi więc zaoferować coś więcej - komfort jazdy. Koniecznie obejrzyjcie wideo z testów Tesli Cybertruck w fabryce Fremont, które zamieszczamy poniżej!
XPENG jako pierwszy chiński producent samochodów elektrycznych znalazł się na pierwszym miejscu rankingu satysfakcji klientów w Niemczech, Austrii i Szwajcarii. W badaniu przeprowadzonym przez USCALE GmbH wzięło udział ponad 5 000 właścicieli EV – a wyniki mówią jasno: kierowcy XPENG są najbardziej zadowoleni ze swojego wyboru. Zobacz więcej >>
Podrabiane części samochodowe to nie tylko kwestia oszustwa finansowego, ale przede wszystkim ogromne zagrożenie dla bezpieczeństwa na drogach. Mercedes-Benz intensyfikuje swoją walkę z fałszerzami i podsumowuje działania z 2024 roku. Zobacz więcej >>
Japońska motoryzacja od lat słynie z kompaktowych rozwiązań, ale Mibot przesuwa granice jeszcze dalej. Ten jednoosobowy elektryk z Hiroszimy mierzy nieco ponad metr szerokości, rozpędza się do 60 km/h i kosztuje około 6,4 tys. Zobacz więcej >>
GreenWay, lider rynku ładowania samochodów elektrycznych w Europie Środkowo-Wschodniej, ogłasza rebranding. Nowa identyfikacja wizualna ma podkreślać dostępność, niezawodność i bliskość marki wobec kierowców. Zobacz więcej >>
Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Tesla kontynuuje dynamiczny rozwój swojej sieci szybkich ładowarek Supercharger, a wraz z tym procesem pojawia się nowa aktualizacja mapy, która prezentuje zarówno istniejące stacje, jak i te w fazie rozwoju. Dodatkowo, na stronie producenta uruchomiono kolejną rundę głosowania, w której użytkownicy mogą wskazać miejsca, gdzie ich zdaniem powinny zostać zainstalowane nowe ładowarki. Zobacz więcej >>
Wraz z najnowszą aktualizacją oprogramowania Tesli, użytkownicy Modelu Y o napędzie na tył i mniejszej baterii w Europie zyskali nową funkcję – adaptacyjne reflektory. Jednakże, w związku z obniżką cen tych modeli, pojawiły się pytania dotyczące różnic między wariantami, zwłaszcza w kontekście rodzaju zastosowanych ogniw baterii. Zobacz więcej >>
Startup z Nowej Zelandii otrzymał właśnie spory zastrzyk gotówki - w wysokości 18 milionów dolarów - na komercjalizację grafitu wytwarzanego z wiórów drzewnych do zastosowania w akumulatorach pojazdów elektrycznych. To rewelacyjna wiadomość dla przemysłu motoryzacyjnego w Europie i Stanach Zjednoczonych.
CarbonScape tłumaczy, że biografit jest produkowany z ubocznych materiałów przemysłu leśnego i drzewnego, takich jak zrębki i trociny, stanowiąc zrównoważoną alternatywę dla grafitu syntetycznego i naturalnego. Zobacz więcej >>