Zobacz, jak Mercedes EQG wspina się po schodach i skałach, wjeżdża na strome zbocze w odwrotnym kierunku i... WYKONUJE OBRÓT O 360 STOPNI!

Zobacz, jak Mercedes EQG wspina się po schodach i skałach, wjeżdża na strome zbocze w odwrotnym kierunku i... WYKONUJE OBRÓT O 360 STOPNI!
06.04.2023 07:15
Pożerający benzynę Mercedes G-Class zostanie wkrótce zastąpiony przez czysto elektrycznego EQG, który ma wejść do sprzedaży w 2024 roku. Obecnie pojazd znajduje się w fazie testów, które mają doprowadzić go do stanu perfekcji. Na najnowszym filmiku, nakręconym przez popularnego YouTubera - JerryRigEverything - możemy zobaczyć prototyp EQG, który pręży swoje muskuły podczas wspinania się po schodach i skałach bez najmniejszego wysiłku. EQG wykonuje również pełny obrót o 360 stopni w miejscu, a nawet podjeżdża pod strome zbocze tyłem, podkreślając zalety natychmiastowej reakcji silnika elektrycznego. EQG będzie drugim elektrycznym modelem Mercedesa wyposażonym w cztery silniki elektryczne, zaraz po AMG SLS Electric Drive.
Samochód testowy, który możemy zobaczyć na filmie poniżej, nadal wygląda prawie identycznie jak jego brat z silnikiem spalinowym. Elektryczny EQG to znajomy kształt z urwistym przodem, karoserią o płaskich bokach i oczywiście kołem zapasowym, zamontowanym na tylnych drzwiach, jednak z subtelnymi zmianami. Oprócz zaślepionej osłony chłodnicy, zoptymalizowanych aerodynamicznie kół i zmienionych zderzaków, producent zadał sobie też trud zakamuflowania deski rozdzielczej (po raz pierwszy w Klasie G). W dodatku YouTuber twierdzi, że cyfrowy zestaw wskaźników jest „o wiele bardziej użyteczny” niż ten w Rivian R1S i „o wiele bardziej realistyczny” niż w SUV-ie Hummer EV.
Na ten moment Mercedes milczy na temat specyfikacji technicznej pojazdu, ale wielu fanów twierdzi, że nawet pojedynczy silnik elektryczny byłby wystarczająco mocny, aby napędzać EQG. Jest to niezwykle imponujące, biorąc pod uwagę, że pojazd waży aż 3000 kilogramów. Dla porównania, AMG G63 z potężnym silnikiem V8 waży niespełna 2500 kg. Co ciekawe, EQG został wyposażony w elektryczny odpowiednik trybu niskiego zasięgu, a także możliwość pokonywania wzniesień bez konieczności naciskania przez kierowcę pedału przyspieszenia.
Niemożliwe? To lepiej prędko zobacz nagranie!
Autor: xkuczx
Zdjęcia: carwow.uk
|
Źródło: motor1
|
Tagi:

Warto przeczytać

Circle K: Darmowe ładowanie samochodów energią mięśni.

Circle K: Darmowe ładowanie samochodów energią mięśni.

Norweski oddział Circle K wprowadza rewolucyjny koncept, który może zmienić sposób, w jaki rozumiemy ładowanie samochodów elektrycznych. Przedstawiając innowacyjne podejście do ekologii i mobilności, firma zainstalowała ultraszybkie ładowarki, które wykorzystują energię wytwarzaną przez rowerki treningowe. Zobacz więcej >>
KIELCE. Orlen stawia ostatnią ładowarkę 50 kW, obiecuje roaming i karty RFID

KIELCE. Orlen stawia ostatnią ładowarkę 50 kW, obiecuje roaming i karty RFID

Orlen stawia krok w przyszłość motoryzacji elektrycznej, instalując ostatnią ładowarkę 50 kW w Kielcach. Łukasz Kwiatkowski, menedżer z Orlenu, ujawnił na LinkedIn, że firma postawiła urządzenie marki Ekoenergetyka Axon FX o mocy 50 kW. Zobacz więcej >>
Ładowanie Pulsacyjne: Klucz do Dłuższego Życia Baterii Li-ion

Ładowanie Pulsacyjne: Klucz do Dłuższego Życia Baterii Li-ion

Nowe badania przeprowadzone przez naukowców z Centrum Helmholtza rzucają nowe światło na proces starzenia się ogniw Li-ion. Okazuje się, że metoda ładowania pulsacyjnego, wykorzystująca wysoką częstotliwość impulsów, może znacząco spowolnić degradację baterii i podwoić ich czas życia w porównaniu do tradycyjnych metod ładowania opartych na stałym natężeniu. Zobacz więcej >>
Rewolucja w cenach Tesli: Model 3 od 194 990 złotych!

Rewolucja w cenach Tesli: Model 3 od 194 990 złotych!

Tesla obniżyła ceny swoich pojazdów, co może być dobrą wiadomością dla miłośników elektrycznych samochodów. Teraz najtańszym modelem w ofercie producenta jest Tesla Model 3 Napęd na Tylne Koła / RWD po faceliftingu, dostępny od 194 990 złotych, a wariant z dużą baterią i dwoma silnikami, Long Range AWD, kosztuje dokładnie tyle samo, co Tesla Model Y LR AWD - 224 990 złotych. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane