Mercedes-Benz jako pierwszy producent samochodów przeprowadził publicznie rzeczywisty test zderzeniowy pomiędzy dwoma pojazdami elektrycznymi czołowo. Mercedes przeprowadził symulację rzeczywistego scenariusza, wysyłając model EQA do SUV-a EQS przy prędkości ponad 56 km/h.
Firma twierdzi, że to wydarzenie jest częścią nowej kampanii i stanowi "pierwszy na świecie publiczny test zderzeniowy z udziałem dwóch pojazdów w pełni elektrycznych". Podobnie jak NHTSA, Euro NCAP przeprowadza wiele testów zderzeniowych w celu określenia poziomu bezpieczeństwa pojazdu, w tym zderzenia czołowe i boczne w celu oceny potencjalnych obrażeń pasażerów.
W przypadku testu zderzeniowego Euro NCAP używa wózka o masie ponad 1400 kg z aluminiową barierą, a pojazdy i wózek zderzają się przy prędkości 50 km/h. Mercedes poszedł o krok dalej, zderzając SUV EQA i EQS, nakładając się na siebie w 50% i poruszając się z prędkością ponad 56 km/h. Samochody te ważyły znacznie więcej, około 4400 funtów (EQA) i 6000 funtów (SUV EQS).
Chociaż uszkodzenia pojazdów mogą wydawać się na pierwszy rzut oka niepokojące, Mercedes wykorzystał technologię super slow motion, aby uchwycić kolizję w czasie rzeczywistym. Wyniki pokazały, że kabina pozostała nienaruszona, a oba drzwi można było nadal otworzyć. To oznacza, że w przypadku takiego zdarzenia pasażerowie mogliby opuścić pojazdy bez udzielania pierwszej pomocy.
Aby uniknąć ryzyka pożaru po wypadku, układ wysokiego napięcia w obu pojazdach elektrycznych Mercedesa wyłączył się automatycznie. Mercedes przeprowadził ten test, aby odwzorować rzeczywisty scenariusz podczas jazdy ze średnią prędkością. W pojazdach znajdowały się dwa dorosłe manekiny, które poddano analizie w maksymalnie 150 punktach. Wyniki sugerują "niskie ryzyko obrażeń poważnych lub śmiertelnych".
Profesor dr. Paul Dick, szef ds. bezpieczeństwa pojazdów w Mercedes-Benz AG, stwierdził, "Podczas tego niezwykle poważnego wypadku cztery manekiny płci żeńskiej i męskiej spełniły ograniczenia biomechaniczne. To pokazuje naszą specjalistyczną wiedzę w zakresie bezpieczeństwa pojazdów elektrycznych."
Dzięki nowym technologiom bezpieczeństwa, Mercedes-Benz dąży do wyeliminowania wypadków z udziałem swoich pojazdów do 2050 roku. To kroki w kierunku zwiększenia bezpieczeństwa i zaufania w dziedzinie pojazdów elektrycznych.
Na majówkę i cały maj kierowcy elektryków mają powody do zadowolenia! ORLEN Charge ogłasza dużą promocję – ładowanie aut elektrycznych będzie tańsze nawet o 35%!
Tańsze ładowanie – szczegóły promocji
Od 30 kwietnia do 30 maja 2025 r. obowiązują nowe, niższe stawki na ładowanie samochodów elektrycznych na stacjach ORLEN Charge. Zobacz więcej >>
Czy już wkrótce pojedziemy samochodem z Europy do Afryki? Hiszpania znów rozważa budowę tunelu pod Cieśniną Gibraltarską, który połączyłby Półwysep Iberyjski z Marokiem. Projekt, nad którym pracuje się już od ponad 40 lat, zyskuje nowe życie. Zobacz więcej >>
Brytyjski zarząd dróg krajowych i autostrad – National Highways – rozwija swoją flotę pojazdów elektrycznych. Instytucja odpowiedzialna za nadzór nad 4500 milami dróg i autostrad w Wielkiej Brytanii wzbogaciła się o kolejne 58 bezemisyjnych samochodów marki Toyota. Zobacz więcej >>
Sprzedaż Tesli w kwietniu 2025 roku wyraźnie spadła – i to zarówno w Europie, jak i w Chinach. Dane mówią jednoznacznie: europejski rynek EV coraz częściej wybiera inne marki, a klienci zrażeni są nie tylko ofertą, ale i postawą Elona Muska. Zobacz więcej >>
Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60.
Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>