Zobacz jak Mercedes-Benz przeprowadza przełomowy test zderzeniowy dwóch pojazdów elektrycznych.

Zobacz jak Mercedes-Benz przeprowadza przełomowy test zderzeniowy dwóch pojazdów elektrycznych.
15.10.2023 12:16
Mercedes-Benz jako pierwszy producent samochodów przeprowadził publicznie rzeczywisty test zderzeniowy pomiędzy dwoma pojazdami elektrycznymi czołowo. Mercedes przeprowadził symulację rzeczywistego scenariusza, wysyłając model EQA do SUV-a EQS przy prędkości ponad 56 km/h.
Firma twierdzi, że to wydarzenie jest częścią nowej kampanii i stanowi "pierwszy na świecie publiczny test zderzeniowy z udziałem dwóch pojazdów w pełni elektrycznych". Podobnie jak NHTSA, Euro NCAP przeprowadza wiele testów zderzeniowych w celu określenia poziomu bezpieczeństwa pojazdu, w tym zderzenia czołowe i boczne w celu oceny potencjalnych obrażeń pasażerów.
W przypadku testu zderzeniowego Euro NCAP używa wózka o masie ponad 1400 kg z aluminiową barierą, a pojazdy i wózek zderzają się przy prędkości 50 km/h. Mercedes poszedł o krok dalej, zderzając SUV EQA i EQS, nakładając się na siebie w 50% i poruszając się z prędkością ponad 56 km/h. Samochody te ważyły znacznie więcej, około 4400 funtów (EQA) i 6000 funtów (SUV EQS).
Chociaż uszkodzenia pojazdów mogą wydawać się na pierwszy rzut oka niepokojące, Mercedes wykorzystał technologię super slow motion, aby uchwycić kolizję w czasie rzeczywistym. Wyniki pokazały, że kabina pozostała nienaruszona, a oba drzwi można było nadal otworzyć. To oznacza, że w przypadku takiego zdarzenia pasażerowie mogliby opuścić pojazdy bez udzielania pierwszej pomocy.
Aby uniknąć ryzyka pożaru po wypadku, układ wysokiego napięcia w obu pojazdach elektrycznych Mercedesa wyłączył się automatycznie. Mercedes przeprowadził ten test, aby odwzorować rzeczywisty scenariusz podczas jazdy ze średnią prędkością. W pojazdach znajdowały się dwa dorosłe manekiny, które poddano analizie w maksymalnie 150 punktach. Wyniki sugerują "niskie ryzyko obrażeń poważnych lub śmiertelnych".
Profesor dr. Paul Dick, szef ds. bezpieczeństwa pojazdów w Mercedes-Benz AG, stwierdził, "Podczas tego niezwykle poważnego wypadku cztery manekiny płci żeńskiej i męskiej spełniły ograniczenia biomechaniczne. To pokazuje naszą specjalistyczną wiedzę w zakresie bezpieczeństwa pojazdów elektrycznych."
Dzięki nowym technologiom bezpieczeństwa, Mercedes-Benz dąży do wyeliminowania wypadków z udziałem swoich pojazdów do 2050 roku. To kroki w kierunku zwiększenia bezpieczeństwa i zaufania w dziedzinie pojazdów elektrycznych.
Autor: Ala
Źródło: electrek
|
Tagi:

Warto przeczytać

Jak zamontować reflektory adaptacyjne w starszej Tesli Model 3?

Jak zamontować reflektory adaptacyjne w starszej Tesli Model 3?

Ostatnia aktualizacja oprogramowania Tesli, która umożliwiła aktywację reflektorów adaptacyjnych, skłoniła wielu właścicieli starszych modeli Tesli Model 3 do zadania sobie pytania: czy można zainstalować nowsze reflektory adaptacyjne w starszych wersjach samochodów? Odpowiedź może być zaskakująca, ale zdaniem jednego hakerów, jest to możliwe, chociaż wymaga pewnych kroków. Starsze modele Tesli Model 3 wyposażone są w reflektory projekcyjne sektorowe, które nie mają matrycy diod potrzebnej do działania reflektorów adaptacyjnych. Zobacz więcej >>
Volvo kończy epokę silników Diesla po 45 latach

Volvo kończy epokę silników Diesla po 45 latach

W fabryce w Torslandzie, Szwecja, ostatni raz zjechało z taśmy montażowej Volvo XC90 z silnikiem Diesla, kładąc kres 45-letniej historii korzystania z tych jednostek napędowych. Pojazd ten będzie eksponowany w muzeum marki. Zobacz więcej >>
Tesla Model S Plaid: Nowe Sportowe Siedzenia pojawiają się, ale gdzie jest Cybertruck?

Tesla Model S Plaid: Nowe Sportowe Siedzenia pojawiają się, ale gdzie jest Cybertruck?

Tesla wkracza na nowy poziom komfortu i sportowego stylu, dodając opcję sportowych siedzeń do swojego flagowego modelu, Modelu S Plaid. Ale czy to naprawdę nowość? Okazuje się, że sportowe fotele, które teraz oficjalnie pojawiły się w konfiguratorze Modelu S Plaid, pierwotnie miały swoje pięć minut sławy na pokładzie Tesli Cybertrucka... Zobacz więcej >>
Kontrowersje wokół Tesli: Anulacja Taniej Tesli na Rzecz Robotaxi?

Kontrowersje wokół Tesli: Anulacja Taniej Tesli na Rzecz Robotaxi?

Ostatnie doniesienia od agencji Reuters wstrząsnęły światem Tesli i jego entuzjastów. Według informacji opublikowanych przez Reuters, producent samochodów elektrycznych miał rzekomo porzucić plany dotyczące taniej wersji Tesli, znanego wewnętrznie jako NV91 lub H422. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane