Kampania przed wyborami do Parlamentu Europejskiego 2024: Kontrowersje wokół zakazu sprzedaży samochodów spalinowych

Kampania przed wyborami do Parlamentu Europejskiego 2024: Kontrowersje wokół zakazu sprzedaży samochodów spalinowych
12.12.2023 12:00
Wybory do Parlamentu Europejskiego w 2024 roku nabierają tempa, a jednym z gorących tematów w tej kampanii staje się kwestia zakazu sprzedaży nowych samochodów spalinowych od 2035 roku. Manfred Weber, lider Europejskich Partii Ludowych (EPL), największej frakcji w Europarlamencie, zapowiada, że w przypadku zwycięstwa swojej grupy, będzie dążył do unieważnienia tego kontrowersyjnego nakazu. Weber argumentuje, że zakaz wprowadzony niedawno przez Parlament Europejski jest szkodliwy dla europejskiego przemysłu motoryzacyjnego. Jego zdaniem, taka regulacja stawia branżę w trudnej pozycji w rywalizacji z konkurencją spoza Europy. Przeciwnicy tej decyzji twierdzą, że ostateczny termin wprowadzenia zakazu, który przypada na 2035 rok, może być zbyt radykalny i zagrażać interesom sektora motoryzacyjnego. Przepisy zakazujące sprzedaży nowych samochodów spalinowych zostały przegłosowane w marcu 2023 roku, mimo prób przedstawicieli EPL, którzy starali się przesunąć wprowadzenie legislacji na rok 2026. Gdyby to się udało, zakaz wszedłby w życie około 2036-2040 roku, dając przemyśle więcej czasu na dostosowanie się do nowych wymogów.
Aktualnie jedynym wyjątkiem od zakazu są samochody wyposażone w silniki dostosowane do zasilania paliwem syntetycznym. Jednak ta opcja może być dostępna głównie dla najzamożniejszych konsumentów, co stawia kwestię dostępności i akceptacji tej technologii pod znakiem zapytania. Zaskakujące może być również to, że w obrębie EPL nie znajduje się polska partia Prawo i Sprawiedliwość. Zamiast tego do tej grupy należą Platforma Obywatelska i Polskie Stronnictwo Ludowe, co świadczy o zróżnicowaniu politycznym w kontekście kwestii ekologicznych.
Warto jednak zauważyć, że nie wszyscy zgadzają się z Weberem. Jest to raczej ostateczna próba pobudzenia europejskiego przemysłu motoryzacyjnego do innowacji. Mimo tego kroku, firmy europejskie tracą rywalizację z konkurencją, zwłaszcza Teslą w Ameryce i Europie, oraz lokalnymi producentami w Chinach, którzy zdają sobie sprawę, że niezależność energetyczna może przynieść im korzyści. Kampania przed wyborami do Parlamentu Europejskiego nabiera tempa, a kwestia przyszłości motoryzacji staje się jednym z kluczowych punktów sporu. Ostateczna decyzja wyborców w czerwcu 2024 roku wpłynie na kształt przemysłu motoryzacyjnego i polityki ekologicznej w Europie.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Circle K: Darmowe ładowanie samochodów energią mięśni.

Circle K: Darmowe ładowanie samochodów energią mięśni.

Norweski oddział Circle K wprowadza rewolucyjny koncept, który może zmienić sposób, w jaki rozumiemy ładowanie samochodów elektrycznych. Przedstawiając innowacyjne podejście do ekologii i mobilności, firma zainstalowała ultraszybkie ładowarki, które wykorzystują energię wytwarzaną przez rowerki treningowe. Zobacz więcej >>
KIELCE. Orlen stawia ostatnią ładowarkę 50 kW, obiecuje roaming i karty RFID

KIELCE. Orlen stawia ostatnią ładowarkę 50 kW, obiecuje roaming i karty RFID

Orlen stawia krok w przyszłość motoryzacji elektrycznej, instalując ostatnią ładowarkę 50 kW w Kielcach. Łukasz Kwiatkowski, menedżer z Orlenu, ujawnił na LinkedIn, że firma postawiła urządzenie marki Ekoenergetyka Axon FX o mocy 50 kW. Zobacz więcej >>
Ferrari podpisuje porozumienie z SK.On: Elektrolit na Tlenkach w Grze?

Ferrari podpisuje porozumienie z SK.On: Elektrolit na Tlenkach w Grze?

Ferrari ogłosiło niedawno współpracę z południowokoreańskim producentem ogniw litowo-jonowych, firmą SK.On. Choć szczegóły porozumienia nie zostały ujawnione, to fakt tej współpracy sugeruje, że SK.On może być na dobrej drodze do zaawansowania w produkcji ogniw z litowymi anodami i stałym elektrolitem. Zobacz więcej >>
Fiat 500e: Nowa Platforma dla Przystępniejszej Ceny

Fiat 500e: Nowa Platforma dla Przystępniejszej Ceny

Fiat 500e, ikona miejskich ulic, szykuje się na kolejną odsłonę swojej historii. Tym razem, jednak, zmiany idą głębiej niż kiedykolwiek wcześniej. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane