Chiński gigant motoryzacyjny BYD zamierza zrewolucjonizować europejski rynek samochodów elektrycznych, ogłaszając plany budowy nowoczesnej fabryki w Segedynie, na Węgrzech. To wyjątkowe przedsięwzięcie stanie się pierwszym zakładem w Europie, należącym do chińskiego producenta, zdobywając tym samym nowe terytorium dla azjatyckich potentatów branży automotive. BYD, znany jako producent nie tylko samochodów, ale również baterii i ogniw, ma ambicję stworzenia zakładu, który w najgorszym przypadku będzie ogromną montownią, a w najlepszym - pełnoprawną fabryką ogniw Li-ion. To krocząc w ślady innych znanych producentów, BYD dołączy do grona firm już obecnych na Węgrzech, takich jak chiński CATL i południowokoreański SK On, które również inwestują w produkcję ogniw.
BYD nie ukrywa swojej obecności w Europie, gdzie działa w 19 krajach, nawiązując współpracę z 230 dealerami. Chiński producent oferuje pięć modeli samochodów, a planuje rozszerzyć swoją ofertę o trzy kolejne pojazdy w ciągu nadchodzącego roku. Warto zauważyć, że pierwszym z nowych modeli może być BYD Seal U, który już zyskał doskonałe oceny w testach zderzeniowych Euro NCAP. Planowana fabryka BYD na Węgrzech będzie rozwijana etapami, a firma zapowiada, że stanie się ona "najnowocześniejszym" zakładem, tworząc "tysiące miejsc pracy". Mimo zobowiązań związanych z zatrudnieniem, zakład będzie wysoce zautomatyzowany, co potwierdza kierunek, w jakim zmierza przemysł motoryzacyjny. Oprócz produkcji samochodów, BYD podkreśla również cel zakładu jako miejsca wymiany technologii i innowacji między Chinami a Węgrami. Szczegółowe plany oraz daty realizacji przedsięwzięcia zostaną ujawnione w przyszłości. W międzyczasie branża motoryzacyjna trzyma rękę na pulsie, oczekując na kolejny przełom w europejskim sektorze pojazdów elektrycznych.
Hyundai obniżył ceny modelu Hyundai Ioniq 5 z rocznika 2023, co stanowi dobrą wiadomość dla wszystkich entuzjastów samochodów elektrycznych. Nowe ceny sprawiają, że te innowacyjne pojazdy stają się jeszcze bardziej dostępne dla szerokiego grona konsumentów. Zobacz więcej >>
Norweski oddział Circle K wprowadza rewolucyjny koncept, który może zmienić sposób, w jaki rozumiemy ładowanie samochodów elektrycznych. Przedstawiając innowacyjne podejście do ekologii i mobilności, firma zainstalowała ultraszybkie ładowarki, które wykorzystują energię wytwarzaną przez rowerki treningowe. Zobacz więcej >>
Hansjörg von Gemmingen prowadzi Teslę Model S, która właśnie osiągnęła niesamowity przebieg 2 000 000 kilometrów. To imponujące osiągnięcie, nawet dla samochodu spalinowego. Zobacz więcej >>
Tesla wkracza na nowy poziom komfortu i sportowego stylu, dodając opcję sportowych siedzeń do swojego flagowego modelu, Modelu S Plaid. Ale czy to naprawdę nowość? Okazuje się, że sportowe fotele, które teraz oficjalnie pojawiły się w konfiguratorze Modelu S Plaid, pierwotnie miały swoje pięć minut sławy na pokładzie Tesli Cybertrucka... Zobacz więcej >>
Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>