BMW Seria 1 jako Elektryczny Samochód dla Młodych Nabywców

BMW Seria 1 jako Elektryczny Samochód dla Młodych Nabywców
25.06.2024 16:00
BMW zamierza uczynić kolejne generacje serii 1 i 2 samochodami elektrycznymi, korzystając z nowej platformy Neue Klasse. Mają być one relatywnie niedrogie i przednionapędowe, co ma przyciągnąć młodszych nabywców.
Historia i3 – Mały Prekursor
BMW i3, które wielu osobom służyło jako pierwszy samochód elektryczny, stało się ikoną na rynku aut elektrycznych. Jego charakterystyczna, pudełkowata sylwetka i wąskie opony początkowo budziły mieszane uczucia, ale wyjątkowe prowadzenie i osiągi przekonały sceptyków. Mimo nietypowego wyglądu, i3 jeździło jak przystało na BMW – dynamicznie i bezpośrednio. Podczas swojej 9-letniej obecności na rynku, zakończonej w 2022 roku, i3 sprzedało się w ponad 250 000 egzemplarzy, co czyni je jednym z najpopularniejszych elektryków, zaraz po Nissanie Leafie.
Nowe Modele na Horyzoncie
Choć i3 nie doczekało się bezpośredniego następcy, gama elektrycznych BMW znacząco się rozszerzyła. Według zagranicznych mediów motoryzacyjnych, nowe modele i1 i i2 mają przejąć rolę przystępnych cenowo aut elektrycznych dla młodszych kierowców. Planowany debiut tych modeli to 2027 rok.
Specyfikacja Nowych BMW i1 i i2
Nowe modele będą zbudowane na platformie NBx, która jest dedykowana samochodom przednionapędowym, w przeciwieństwie do platformy NAx, przeznaczonej dla aut tylnonapędowych od serii 3 w górę. i1 ma być elektrycznym hatchbackiem, a i2 ma występować zarówno jako coupe, jak i sedan. Oprócz przednionapędowych wersji, w ofercie znajdą się także droższe modele z napędem na cztery koła, wyposażone w dwa silniki.
Nowe Technologie i Wyższa Wydajność
Produkcja nowych modeli będzie miała miejsce w fabryce BMW w Debreczynie na Węgrzech. Samochody na platformie Neue Klasse będą wyposażone w baterie o 20% większej gęstości energetycznej, co pozwoli na 30% szybsze ładowanie i zwiększenie zasięgu również o 30%. Większość modeli będzie korzystać z architektury 800V, jednak w przypadku i1 i i2, z powodu cięcia kosztów, zastosowane zostanie napięcie systemowe 400V.
Strategia BMW na Przyszłość
Bernd Koerber, szef zarządzania produktami i marką BMW, w rozmowie z brytyjskim magazynem Autocar podkreślił, że firma chce „połączyć się z młodszym pokoleniem” i rozwijać się na wszystkich rynkach. Tańsze i mniejsze modele, mimo niższej rentowności, mają za zadanie przyciągnąć młodszych klientów i rozwijać markę w nowych segmentach.
Perspektywy Sukcesu
Pierwszy model zbudowany na platformie Neue Klasse może wejść na rynek już w 2025 roku. Tańsze elektryki marek premium, takich jak BMW, mają duże szanse na sukces dzięki połączeniu prestiżu, atrakcyjnej stylistyki i przystępnych cen. Jeśli BMW opracuje atrakcyjny model finansowania, i1 oraz i2 mogą stać się popularnym wyborem wśród młodych kierowców, poszukujących nowoczesnych i ekologicznych rozwiązań.

Nowe modele BMW serii 1 i 2 jako elektryczne samochody z pewnością przyciągną uwagę młodych nabywców, oferując zaawansowane technologie, lepsze osiągi i nowoczesny design w przystępnej cenie.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Dynamiczny rozwój stacji ładowania w Polsce w 2024 roku

Dynamiczny rozwój stacji ładowania w Polsce w 2024 roku

Na koniec grudnia 2024 roku liczba lokalizacji stacji ładowania samochodów elektrycznych w Polsce wzrosła o 53% w porównaniu do stanu na koniec 2023 roku, co przełożyło się na 10,6 tys. punktów ładowania (wzrost o 50%). Zobacz więcej >>
Najbezpieczniejsze samochody 2024 według Euro NCAP

Najbezpieczniejsze samochody 2024 według Euro NCAP

Euro NCAP, organizacja znana z rygorystycznych testów zderzeniowych, podsumowała wyniki za 2024 rok. Zwycięzcami okazali się Mercedes klasy E i chiński SUV Zeekr X, udowadniając, że rywalizacja w zakresie bezpieczeństwa między producentami nabiera coraz większego tempa. Mercedes klasy E: lider bezpieczeństwa Mercedes klasy E zdobył najwyższą łączną ocenę w testach Euro NCAP. Zobacz więcej >>
Nowość na rynku: mobilna ładowarka IoT Habu GC dla klientów biznesowych

Nowość na rynku: mobilna ładowarka IoT Habu GC dla klientów biznesowych

Polski producent Greencell poinformował o nowej ofercie dla klientów biznesowych operatora komórkowego Orange. Teraz mogą oni nabyć mobilną ładowarkę IoT Habu GC do samochodów elektrycznych i hybryd plug-in. Zobacz więcej >>
Nowe zasady badań technicznych pojazdów – co czeka kierowców?

Nowe zasady badań technicznych pojazdów – co czeka kierowców?

Ministerstwo Infrastruktury planuje zmiany w opłatach za badania techniczne pojazdów. Koszt przeglądu ma być powiązany ze średnim dochodem Polaków, co według ministra Dariusza Klimczaka pozwoli na jego umiarkowaną waloryzację, dostosowaną do sytuacji gospodarczej kraju. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane