BMW Seria 1 jako Elektryczny Samochód dla Młodych Nabywców

BMW Seria 1 jako Elektryczny Samochód dla Młodych Nabywców
25.06.2024 16:00
BMW zamierza uczynić kolejne generacje serii 1 i 2 samochodami elektrycznymi, korzystając z nowej platformy Neue Klasse. Mają być one relatywnie niedrogie i przednionapędowe, co ma przyciągnąć młodszych nabywców.
Historia i3 – Mały Prekursor
BMW i3, które wielu osobom służyło jako pierwszy samochód elektryczny, stało się ikoną na rynku aut elektrycznych. Jego charakterystyczna, pudełkowata sylwetka i wąskie opony początkowo budziły mieszane uczucia, ale wyjątkowe prowadzenie i osiągi przekonały sceptyków. Mimo nietypowego wyglądu, i3 jeździło jak przystało na BMW – dynamicznie i bezpośrednio. Podczas swojej 9-letniej obecności na rynku, zakończonej w 2022 roku, i3 sprzedało się w ponad 250 000 egzemplarzy, co czyni je jednym z najpopularniejszych elektryków, zaraz po Nissanie Leafie.
Nowe Modele na Horyzoncie
Choć i3 nie doczekało się bezpośredniego następcy, gama elektrycznych BMW znacząco się rozszerzyła. Według zagranicznych mediów motoryzacyjnych, nowe modele i1 i i2 mają przejąć rolę przystępnych cenowo aut elektrycznych dla młodszych kierowców. Planowany debiut tych modeli to 2027 rok.
Specyfikacja Nowych BMW i1 i i2
Nowe modele będą zbudowane na platformie NBx, która jest dedykowana samochodom przednionapędowym, w przeciwieństwie do platformy NAx, przeznaczonej dla aut tylnonapędowych od serii 3 w górę. i1 ma być elektrycznym hatchbackiem, a i2 ma występować zarówno jako coupe, jak i sedan. Oprócz przednionapędowych wersji, w ofercie znajdą się także droższe modele z napędem na cztery koła, wyposażone w dwa silniki.
Nowe Technologie i Wyższa Wydajność
Produkcja nowych modeli będzie miała miejsce w fabryce BMW w Debreczynie na Węgrzech. Samochody na platformie Neue Klasse będą wyposażone w baterie o 20% większej gęstości energetycznej, co pozwoli na 30% szybsze ładowanie i zwiększenie zasięgu również o 30%. Większość modeli będzie korzystać z architektury 800V, jednak w przypadku i1 i i2, z powodu cięcia kosztów, zastosowane zostanie napięcie systemowe 400V.
Strategia BMW na Przyszłość
Bernd Koerber, szef zarządzania produktami i marką BMW, w rozmowie z brytyjskim magazynem Autocar podkreślił, że firma chce „połączyć się z młodszym pokoleniem” i rozwijać się na wszystkich rynkach. Tańsze i mniejsze modele, mimo niższej rentowności, mają za zadanie przyciągnąć młodszych klientów i rozwijać markę w nowych segmentach.
Perspektywy Sukcesu
Pierwszy model zbudowany na platformie Neue Klasse może wejść na rynek już w 2025 roku. Tańsze elektryki marek premium, takich jak BMW, mają duże szanse na sukces dzięki połączeniu prestiżu, atrakcyjnej stylistyki i przystępnych cen. Jeśli BMW opracuje atrakcyjny model finansowania, i1 oraz i2 mogą stać się popularnym wyborem wśród młodych kierowców, poszukujących nowoczesnych i ekologicznych rozwiązań.

Nowe modele BMW serii 1 i 2 jako elektryczne samochody z pewnością przyciągną uwagę młodych nabywców, oferując zaawansowane technologie, lepsze osiągi i nowoczesny design w przystępnej cenie.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Anwim S.A. i Makro Polska rozwijają infrastrukturę ładowania pojazdów elektrycznych

Anwim S.A. i Makro Polska rozwijają infrastrukturę ładowania pojazdów elektrycznych

Anwim S.A., właściciel sieci stacji paliw MOYA, podejmuje kolejne kroki w kierunku rozwoju elektromobilności w Polsce. Firma podpisała umowę z Makro Polska, dzięki której na parkingach przed 28 hurtowniami tej sieci pojawi się 150 nowych punktów ładowania pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Orlen Charge planuje rozbudowę sieci hubów ładowania pojazdów elektrycznych

Orlen Charge planuje rozbudowę sieci hubów ładowania pojazdów elektrycznych

Orlen, polski gigant naftowy, zamierza znacząco rozbudować swoją sieć ładowania samochodów elektrycznych, Orlen Charge. W 2025 roku firma planuje uruchomić kilkanaście nowych hubów ładowania, a do 2027 roku ich liczba ma przekroczyć 50. Zobacz więcej >>
Grupa Muszkieterów wkracza w elektromobilność – rozwój sieci stacji ładowania EV przy Intermarché i Bricomarché

Grupa Muszkieterów wkracza w elektromobilność – rozwój sieci stacji ładowania EV przy Intermarché i Bricomarché

Grupa Muszkieterów, znana w Polsce z sieci sklepów Intermarché i Bricomarché, zdecydowała się na elektromobilne przyspieszenie, stawiając na rozwój infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych. W tym celu nawiązała współpracę z polską firmą Elocity, specjalizującą się w dostarczaniu technologii dla stacji ładowania EV. Zobacz więcej >>
Tesla Autopilot – Niewykorzystany Potencjał Bezpieczeństwa

Tesla Autopilot – Niewykorzystany Potencjał Bezpieczeństwa

Systemy wspomagania jazdy, takie jak Tesla Autopilot, mają na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach poprzez asystowanie kierowcy. Jednak najnowsze badania przeprowadzone przez Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) sugerują, że wielu użytkowników korzysta z tych systemów w sposób, który podważa ich pierwotny cel. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane