BMW Seria 1 jako Elektryczny Samochód dla Młodych Nabywców

BMW Seria 1 jako Elektryczny Samochód dla Młodych Nabywców
25.06.2024 16:00
BMW zamierza uczynić kolejne generacje serii 1 i 2 samochodami elektrycznymi, korzystając z nowej platformy Neue Klasse. Mają być one relatywnie niedrogie i przednionapędowe, co ma przyciągnąć młodszych nabywców.
Historia i3 – Mały Prekursor
BMW i3, które wielu osobom służyło jako pierwszy samochód elektryczny, stało się ikoną na rynku aut elektrycznych. Jego charakterystyczna, pudełkowata sylwetka i wąskie opony początkowo budziły mieszane uczucia, ale wyjątkowe prowadzenie i osiągi przekonały sceptyków. Mimo nietypowego wyglądu, i3 jeździło jak przystało na BMW – dynamicznie i bezpośrednio. Podczas swojej 9-letniej obecności na rynku, zakończonej w 2022 roku, i3 sprzedało się w ponad 250 000 egzemplarzy, co czyni je jednym z najpopularniejszych elektryków, zaraz po Nissanie Leafie.
Nowe Modele na Horyzoncie
Choć i3 nie doczekało się bezpośredniego następcy, gama elektrycznych BMW znacząco się rozszerzyła. Według zagranicznych mediów motoryzacyjnych, nowe modele i1 i i2 mają przejąć rolę przystępnych cenowo aut elektrycznych dla młodszych kierowców. Planowany debiut tych modeli to 2027 rok.
Specyfikacja Nowych BMW i1 i i2
Nowe modele będą zbudowane na platformie NBx, która jest dedykowana samochodom przednionapędowym, w przeciwieństwie do platformy NAx, przeznaczonej dla aut tylnonapędowych od serii 3 w górę. i1 ma być elektrycznym hatchbackiem, a i2 ma występować zarówno jako coupe, jak i sedan. Oprócz przednionapędowych wersji, w ofercie znajdą się także droższe modele z napędem na cztery koła, wyposażone w dwa silniki.
Nowe Technologie i Wyższa Wydajność
Produkcja nowych modeli będzie miała miejsce w fabryce BMW w Debreczynie na Węgrzech. Samochody na platformie Neue Klasse będą wyposażone w baterie o 20% większej gęstości energetycznej, co pozwoli na 30% szybsze ładowanie i zwiększenie zasięgu również o 30%. Większość modeli będzie korzystać z architektury 800V, jednak w przypadku i1 i i2, z powodu cięcia kosztów, zastosowane zostanie napięcie systemowe 400V.
Strategia BMW na Przyszłość
Bernd Koerber, szef zarządzania produktami i marką BMW, w rozmowie z brytyjskim magazynem Autocar podkreślił, że firma chce „połączyć się z młodszym pokoleniem” i rozwijać się na wszystkich rynkach. Tańsze i mniejsze modele, mimo niższej rentowności, mają za zadanie przyciągnąć młodszych klientów i rozwijać markę w nowych segmentach.
Perspektywy Sukcesu
Pierwszy model zbudowany na platformie Neue Klasse może wejść na rynek już w 2025 roku. Tańsze elektryki marek premium, takich jak BMW, mają duże szanse na sukces dzięki połączeniu prestiżu, atrakcyjnej stylistyki i przystępnych cen. Jeśli BMW opracuje atrakcyjny model finansowania, i1 oraz i2 mogą stać się popularnym wyborem wśród młodych kierowców, poszukujących nowoczesnych i ekologicznych rozwiązań.

Nowe modele BMW serii 1 i 2 jako elektryczne samochody z pewnością przyciągną uwagę młodych nabywców, oferując zaawansowane technologie, lepsze osiągi i nowoczesny design w przystępnej cenie.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Tesla wprowadza opłaty za ładowanie powyżej 80% – również w Polsce

Tesla wprowadza opłaty za ładowanie powyżej 80% – również w Polsce

Nowe zasady ładowania na Superchargerach Tesli wchodzą w życie także w Polsce. Od teraz kierowcy mogą zapłacić nawet 2 zł za minutę, jeśli będą ładować pojazd powyżej 80% baterii. Zobacz więcej >>
5000 elektrycznych vanów Mercedesa zasili flotę Amazona

5000 elektrycznych vanów Mercedesa zasili flotę Amazona

Amazon stawia na elektromobilność na wielką skalę. Do jego sieci dostawczej trafi niemal 5000 bezemisyjnych vanów Mercedes-Benz – modeli eSprinter i eVito. Zobacz więcej >>
🛣️ Koniec opłat na A4 Kraków–Katowice! Ale… jeszcze nie teraz

🛣️ Koniec opłat na A4 Kraków–Katowice! Ale… jeszcze nie teraz

Ministerstwo Infrastruktury ogłosiło konkretną datę zniesienia opłat na autostradzie A4 pomiędzy Krakowem a Katowicami – będzie to 15 marca 2027 roku. Po tej dacie kierowcy samochodów osobowych pojadą za darmo, bo autostrada trafi pod zarząd GDDKiA, a brak podstaw prawnych uniemożliwia pobieranie opłat od pojazdów lekkich. Zobacz więcej >>
Nowe prawo drogowe 2025 – ostrzejsze kary za nielegalne wyścigi i brawurę

Nowe prawo drogowe 2025 – ostrzejsze kary za nielegalne wyścigi i brawurę

Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy, która ma poprawić bezpieczeństwo na polskich drogach. W obliczu ponad 21,5 tys. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane