Francuski Start-up Seederal Wprowadza Elektryczny Traktor na Rynek

Francuski Start-up Seederal Wprowadza Elektryczny Traktor na Rynek
05.06.2024 16:00
Francuski start-up Seederal ogłosił plan wprowadzenia na rynek w pełni elektrycznego ciągnika rolniczego już w przyszłym roku. Maszyna o mocy 160 KM ma być zdolna do pracy od 8 do 12 godzin na jednym ładowaniu, które potrwa zaledwie 120 minut. Seederal twierdzi, że ich innowacyjny traktor będzie tańszy w eksploatacji niż tradycyjne traktory spalinowe.
Dłuższe Użytkowanie, Niższe Koszty
Seederal obiecuje, że ich ciągnik elektryczny będzie bardziej ekonomiczny niż jego odpowiednik z silnikiem spalinowym. Kluczowym warunkiem jest używanie pojazdu przez 500 do 700 godzin rocznie w ciągu siedmiu lat eksploatacji. Chociaż początkowy koszt zakupu będzie wyższy niż w przypadku tradycyjnych traktorów, niższe koszty energii i konserwacji powinny przynieść oszczędności w dłuższej perspektywie.

"Obecni producenci twierdzą, że do elektryfikacji traktora potrzeba 13 ton baterii, my mamy inne zdanie" – mówi Arthur Rivoal, współzałożyciel Seederal. Jego zdaniem, elektryfikacja traktorów średniej i dużej mocy to wyzwanie, ale Seederal jest gotowy je podjąć. Wskazuje na konieczność dekarbonizacji i uniezależnienia się od paliw kopalnych.
Innowacyjna Bateria i Napęd
Ciągnik Seederal o mocy 160 KM waży 7 ton, co jest nieco mniej niż w przypadku tradycyjnych odpowiedników spalinowych. Kluczowym elementem tej maszyny jest zaawansowana bateria i elektryczny napęd.

"Bateria i napęd elektryczny są naszym kluczowym know-how" – zaznacza Rivoal. Architektura ciągnika opiera się na zintegrowaniu podwozia i akumulatorów, co pozwala na maksymalne zwiększenie ich gęstości energetycznej. Dzięki efektywności silników elektrycznych i przemyślanej architekturze transmisji mocy, Seederal mógł zrezygnować ze skrzyni biegów, co jest znaczącą innowacją w porównaniu do tradycyjnych traktorów.
Plan na Przyszłość
W 2024 roku Seederal zamierza kontynuować testy polowe i dopracować pozostałe elementy traktora, takie jak kabina i podwozie, które obecnie są dostarczane przez brytyjskiego producenta. Dzięki nowej rundzie finansowania o wartości 7,1 miliona euro, firma jest na dobrej drodze do ukończenia projektu. Seederal planuje wprowadzić swój elektryczny traktor do sprzedaży już w 2025 roku.

Elektryfikacja rolnictwa staje się coraz bardziej realna dzięki innowacyjnym firmom takim jak Seederal, które podejmują wyzwanie tworzenia wydajnych, ekologicznych i ekonomicznych maszyn rolniczych. Czy jesteśmy świadkami rewolucji w rolnictwie? Czas pokaże, ale przyszłość z pewnością wygląda obiecująco.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Volvo EX90 2026: flagowy elektryczny SUV z dużym technologicznym skokiem 🚀

Volvo EX90 2026: flagowy elektryczny SUV z dużym technologicznym skokiem 🚀

Volvo EX90 to najważniejszy elektryczny SUV szwedzkiej marki, który miał stać się wizytówką nowej ery motoryzacji premium. Jego debiut w 2024 roku przyciągnął uwagę, ale też rozczarował wielu klientów. Zobacz więcej >>
Arcfox T1 – elektryczny kompakt za 32 tys. zł, który może namieszać w Europie 🌍

Arcfox T1 – elektryczny kompakt za 32 tys. zł, który może namieszać w Europie 🌍

Chińska marka Arcfox, należąca do koncernu BAIC, prezentuje model T1, czyli kompaktowy samochód elektryczny, który swoją ceną może zrewolucjonizować rynek. W Chinach jego podstawowa wersja kosztuje równowartość 7,5 tys. Zobacz więcej >>
ORLEN inwestuje w przełomowe paliwo przyszłości. Lotnictwo czeka rewolucja 🚀

ORLEN inwestuje w przełomowe paliwo przyszłości. Lotnictwo czeka rewolucja 🚀

Lotnictwo stoi dziś przed największym wyzwaniem w swojej historii – redukcją emisji CO₂. To właśnie w tym obszarze polski koncern ORLEN stawia mocny krok naprzód, inwestując w brytyjski start-up OXCCU, który opracował technologię pozwalającą zamieniać zielony wodór i wychwycony z atmosfery dwutlenek węgla w syntetyczne paliwo lotnicze e-SAF. Zobacz więcej >>
Gdzie Europejczycy ładują swoje „elektryki”? ⚡🚗

Gdzie Europejczycy ładują swoje „elektryki”? ⚡🚗

Badanie przeprowadzone przez Chargemap wiosną 2025 roku wśród prawie dwudziestu tysięcy kierowców aut elektrycznych z dziewięciu krajów Europy jasno pokazuje, że podstawą elektromobilności pozostaje ładowanie w domu. Aż 81 procent badanych wskazało garaż lub podjazd jako główne miejsce uzupełniania energii. Zobacz więcej >>
Nowa Mapa Superchargerów i Rozwój Sieci Ładowarek Tesli w Polsce

Nowa Mapa Superchargerów i Rozwój Sieci Ładowarek Tesli w Polsce

Tesla kontynuuje dynamiczny rozwój swojej sieci szybkich ładowarek Supercharger, a wraz z tym procesem pojawia się nowa aktualizacja mapy, która prezentuje zarówno istniejące stacje, jak i te w fazie rozwoju. Dodatkowo, na stronie producenta uruchomiono kolejną rundę głosowania, w której użytkownicy mogą wskazać miejsca, gdzie ich zdaniem powinny zostać zainstalowane nowe ładowarki. Zobacz więcej >>
Jak rozpoznać, czy Tesla Model Y ma baterię z ogniwami CATL czy BYD? Sprawdź 7 znak w VIN-ie: F lub E

Jak rozpoznać, czy Tesla Model Y ma baterię z ogniwami CATL czy BYD? Sprawdź 7 znak w VIN-ie: F lub E

Wraz z najnowszą aktualizacją oprogramowania Tesli, użytkownicy Modelu Y o napędzie na tył i mniejszej baterii w Europie zyskali nową funkcję – adaptacyjne reflektory. Jednakże, w związku z obniżką cen tych modeli, pojawiły się pytania dotyczące różnic między wariantami, zwłaszcza w kontekście rodzaju zastosowanych ogniw baterii. Zobacz więcej >>
Zeekr 007 - Elektryczna Innowacja z Chińskiego Koncernu Geely

Zeekr 007 - Elektryczna Innowacja z Chińskiego Koncernu Geely

Na chińskim rynku pojawił się nowy gracz, Zeekr 007, model marki Zeekr, będącej częścią koncernu Geely. To elektryczne auto debiutuje nie tylko ze swoimi zaawansowanymi funkcjami, ale również z nietypową reklamą, gdzie pierwsze dziesięć sekund filmu to prezentacja gamy modelowej Tesli. Zobacz więcej >>
Nowe Ładowarki W Polsce: Ionity Radomsko i Ekoen Warszawa

Nowe Ładowarki W Polsce: Ionity Radomsko i Ekoen Warszawa

W ostatnich dniach roku Polacy zyskali dwie nowe, potężne stacje ładowania dla samochodów elektrycznych. Pierwsza z nich, Ionity Radomsko, została uruchomiona na terenie Portu Radomsko, będącego doskonałym miejscem postojowym w podróży między Górnym Śląskiem a Warszawą. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane