Carrefour uruchomi 170 punktów ładowania samochodów elektrycznych w 65 miastach

Carrefour uruchomi 170 punktów ładowania samochodów elektrycznych w 65 miastach
30.05.2024 16:30
Carrefour i Eleport podpisały strategiczną umowę o współpracy na polskim rynku, mającą na celu uruchomienie 170 punktów ładowania przy ponad 70 obiektach handlowych należących do francuskiej sieci. Te punkty będą zlokalizowane w 65 polskich miastach.
Zgodnie z planem strategicznym
Umowa między Carrefour Polska a Eleport stanowi wspólną inicjatywę mającą na celu rozwój sieci stacji ładowania pojazdów elektrycznych w Polsce. Carrefour zaoferuje klientom ładowanie samochodów elektrycznych energią pochodzącą w 100% z odnawialnych źródeł, co jest zgodne z filarami planu strategicznego „Carrefour 2026”, ogłoszonego przez Grupę Carrefour w listopadzie 2022 roku.

Pierwsze punkty ładowania objęte umową mają zostać uruchomione jeszcze w tym roku. Obecnie trwają prace związane z procesem administracyjnym oraz przygotowaniem lokalizacji do montażu urządzeń. Obie firmy dążą do jak najszybszego uruchomienia punktów we wszystkich zaplanowanych lokalizacjach.
Wyzwania środowiskowe
Agata Kopytyńska, członkini komitetu wykonawczego i dyrektorka nieruchomości, ekspansji i aktywów Carrefour Polska, podkreśliła, że rozwój infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych przy obiektach Carrefour pomoże być bliżej klientów, zachęcając ich do korzystania z ekologicznych rozwiązań. Partnerstwo z Eleport wpisuje się w działania Carrefour na rzecz zrównoważonego transportu, co jest istotne w odpowiedzi na aktualne wyzwania gospodarcze i środowiskowe.

Z kolei Eleport widzi w tej współpracy szansę na dalsze poszerzanie swojej sieci i dostępności usług ładowania w Polsce. Paweł Doleciński, dyrektor sprzedaży w Eleport, zaznaczył, że współpraca z Carrefour Polska to kolejny kamień milowy wzmacniający obecność Eleport na polskim rynku. Partnerstwo umożliwi zaoferowanie klientom sieci szybkiego ładowania samochodów w czasie codziennych zakupów.
Sześć sklepowych formatów
Carrefour Polska posiada w Polsce ponad 900 sklepów w sześciu formatach: hipermarkety, supermarkety, sklepy hurtowo-dyskontowe, osiedlowe, specjalistyczne oraz sklep internetowy. Firma zarządza również siecią ponad 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz siecią około 40 stacji paliw.
Elektryfikacja sieci
Carrefour nie jest jedyną siecią handlową, która inwestuje w infrastrukturę ładowania pojazdów elektrycznych w Polsce. Biedronka, we współpracy z firmą Powerdot, planuje do końca 2024 roku zainstalować ładowarki w 600 lokalizacjach, oferujące szybkie ładowanie z mocą 120 kW. Lidl, współpracujący m.in. z Elocity, również udostępnia stacje ładowania przy swoich sklepach, oferujące moce od 20 kW do 60 kW. Większość stacji ładowania w tych sieciach posiada złącza CCS i CHAdeMO, co umożliwia ładowanie szerokiej gamy pojazdów elektrycznych.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

🌍 Tunel Europa–Afryka? Hiszpania wraca do śmiałej wizji sprzed lat!

🌍 Tunel Europa–Afryka? Hiszpania wraca do śmiałej wizji sprzed lat!

Czy już wkrótce pojedziemy samochodem z Europy do Afryki? Hiszpania znów rozważa budowę tunelu pod Cieśniną Gibraltarską, który połączyłby Półwysep Iberyjski z Marokiem. Projekt, nad którym pracuje się już od ponad 40 lat, zyskuje nowe życie. Zobacz więcej >>
Tesla traci grunt w Europie i Chinach – kwiecień 2025 pod znakiem spadków

Tesla traci grunt w Europie i Chinach – kwiecień 2025 pod znakiem spadków

Sprzedaż Tesli w kwietniu 2025 roku wyraźnie spadła – i to zarówno w Europie, jak i w Chinach. Dane mówią jednoznacznie: europejski rynek EV coraz częściej wybiera inne marki, a klienci zrażeni są nie tylko ofertą, ale i postawą Elona Muska. Zobacz więcej >>
Krawężnik, który ładuje samochód. Niemcy testują rewolucję w elektromobilności

Krawężnik, który ładuje samochód. Niemcy testują rewolucję w elektromobilności

Przez ostatni rok ulice Kolonii stały się poligonem dla jednego z najciekawszych projektów miejskiej elektromobilności w Europie. Rheinmetall – znany głównie z sektora zbrojeniowego – pokazał, że jego technologie świetnie sprawdzają się także… w chodniku. Zobacz więcej >>
Alpine A290 – sportowe Renault 5 E-Tech, które chce być hot hatchem na prąd

Alpine A290 – sportowe Renault 5 E-Tech, które chce być hot hatchem na prąd

Alpine A290 to elektryczny hot hatch, który wywodzi się z miejskiego Renault 5 E-Tech. Choć dzielą wiele wspólnych cech, różni je kluczowa rzecz: emocje za kierownicą. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Nadchodzący Porsche Macan EV 2024 zauważony bez kamuflażu!

Porsche Macan EV 2024, nadchodzący elektryczny SUV, został zauważony z formie zbliżonej do produkcyjnej, praktycznie bez kamuflażu. Producent zapowiada, że stanie się on "najbardziej sportowym modelem w swojej klasie", zdolnym do rywalizacji z takimi konkurentami jak Tesla Model Y, Polestar 3, Mercedes-Benz EQC i Genesis GV60. Najświeższe szpiegowskie zdjęcia Macana EV rzucają nowe światło na stylistykę tego pojazdu. Zobacz więcej >>
Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei twierdzi, że nadchodzący Luxeed S7 EV będzie „lepszy od Modelu S Tesli”!

Huawei, znany producent smartfonów, zawarł strategiczne partnerstwo z chińską firmą Chery Automobile w celu stworzenia nowej marki pojazdów elektrycznych (EV) o nazwie Luxeed, która w nadchodzących miesiącach zaprezentuje swój pierwszy pojazd. Według dyrektora działu samochodowego Huawei, Richarda Yu Chengdonga, Luxeed S7 zadebiutuje oficjalnie już w listopadzie, jako konkurent dla Tesli Model S. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2025 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane