Carrefour i Eleport podpisały strategiczną umowę o współpracy na polskim rynku, mającą na celu uruchomienie 170 punktów ładowania przy ponad 70 obiektach handlowych należących do francuskiej sieci. Te punkty będą zlokalizowane w 65 polskich miastach.
Zgodnie z planem strategicznym
Umowa między Carrefour Polska a Eleport stanowi wspólną inicjatywę mającą na celu rozwój sieci stacji ładowania pojazdów elektrycznych w Polsce. Carrefour zaoferuje klientom ładowanie samochodów elektrycznych energią pochodzącą w 100% z odnawialnych źródeł, co jest zgodne z filarami planu strategicznego „Carrefour 2026”, ogłoszonego przez Grupę Carrefour w listopadzie 2022 roku.
Pierwsze punkty ładowania objęte umową mają zostać uruchomione jeszcze w tym roku. Obecnie trwają prace związane z procesem administracyjnym oraz przygotowaniem lokalizacji do montażu urządzeń. Obie firmy dążą do jak najszybszego uruchomienia punktów we wszystkich zaplanowanych lokalizacjach.
Wyzwania środowiskowe
Agata Kopytyńska, członkini komitetu wykonawczego i dyrektorka nieruchomości, ekspansji i aktywów Carrefour Polska, podkreśliła, że rozwój infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych przy obiektach Carrefour pomoże być bliżej klientów, zachęcając ich do korzystania z ekologicznych rozwiązań. Partnerstwo z Eleport wpisuje się w działania Carrefour na rzecz zrównoważonego transportu, co jest istotne w odpowiedzi na aktualne wyzwania gospodarcze i środowiskowe.
Z kolei Eleport widzi w tej współpracy szansę na dalsze poszerzanie swojej sieci i dostępności usług ładowania w Polsce. Paweł Doleciński, dyrektor sprzedaży w Eleport, zaznaczył, że współpraca z Carrefour Polska to kolejny kamień milowy wzmacniający obecność Eleport na polskim rynku. Partnerstwo umożliwi zaoferowanie klientom sieci szybkiego ładowania samochodów w czasie codziennych zakupów.
Sześć sklepowych formatów
Carrefour Polska posiada w Polsce ponad 900 sklepów w sześciu formatach: hipermarkety, supermarkety, sklepy hurtowo-dyskontowe, osiedlowe, specjalistyczne oraz sklep internetowy. Firma zarządza również siecią ponad 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz siecią około 40 stacji paliw.
Elektryfikacja sieci
Carrefour nie jest jedyną siecią handlową, która inwestuje w infrastrukturę ładowania pojazdów elektrycznych w Polsce. Biedronka, we współpracy z firmą Powerdot, planuje do końca 2024 roku zainstalować ładowarki w 600 lokalizacjach, oferujące szybkie ładowanie z mocą 120 kW. Lidl, współpracujący m.in. z Elocity, również udostępnia stacje ładowania przy swoich sklepach, oferujące moce od 20 kW do 60 kW. Większość stacji ładowania w tych sieciach posiada złącza CCS i CHAdeMO, co umożliwia ładowanie szerokiej gamy pojazdów elektrycznych.