Carrefour uruchomi 170 punktów ładowania samochodów elektrycznych w 65 miastach

Carrefour uruchomi 170 punktów ładowania samochodów elektrycznych w 65 miastach
30.05.2024 16:30
Carrefour i Eleport podpisały strategiczną umowę o współpracy na polskim rynku, mającą na celu uruchomienie 170 punktów ładowania przy ponad 70 obiektach handlowych należących do francuskiej sieci. Te punkty będą zlokalizowane w 65 polskich miastach.
Zgodnie z planem strategicznym
Umowa między Carrefour Polska a Eleport stanowi wspólną inicjatywę mającą na celu rozwój sieci stacji ładowania pojazdów elektrycznych w Polsce. Carrefour zaoferuje klientom ładowanie samochodów elektrycznych energią pochodzącą w 100% z odnawialnych źródeł, co jest zgodne z filarami planu strategicznego „Carrefour 2026”, ogłoszonego przez Grupę Carrefour w listopadzie 2022 roku.

Pierwsze punkty ładowania objęte umową mają zostać uruchomione jeszcze w tym roku. Obecnie trwają prace związane z procesem administracyjnym oraz przygotowaniem lokalizacji do montażu urządzeń. Obie firmy dążą do jak najszybszego uruchomienia punktów we wszystkich zaplanowanych lokalizacjach.
Wyzwania środowiskowe
Agata Kopytyńska, członkini komitetu wykonawczego i dyrektorka nieruchomości, ekspansji i aktywów Carrefour Polska, podkreśliła, że rozwój infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych przy obiektach Carrefour pomoże być bliżej klientów, zachęcając ich do korzystania z ekologicznych rozwiązań. Partnerstwo z Eleport wpisuje się w działania Carrefour na rzecz zrównoważonego transportu, co jest istotne w odpowiedzi na aktualne wyzwania gospodarcze i środowiskowe.

Z kolei Eleport widzi w tej współpracy szansę na dalsze poszerzanie swojej sieci i dostępności usług ładowania w Polsce. Paweł Doleciński, dyrektor sprzedaży w Eleport, zaznaczył, że współpraca z Carrefour Polska to kolejny kamień milowy wzmacniający obecność Eleport na polskim rynku. Partnerstwo umożliwi zaoferowanie klientom sieci szybkiego ładowania samochodów w czasie codziennych zakupów.
Sześć sklepowych formatów
Carrefour Polska posiada w Polsce ponad 900 sklepów w sześciu formatach: hipermarkety, supermarkety, sklepy hurtowo-dyskontowe, osiedlowe, specjalistyczne oraz sklep internetowy. Firma zarządza również siecią ponad 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz siecią około 40 stacji paliw.
Elektryfikacja sieci
Carrefour nie jest jedyną siecią handlową, która inwestuje w infrastrukturę ładowania pojazdów elektrycznych w Polsce. Biedronka, we współpracy z firmą Powerdot, planuje do końca 2024 roku zainstalować ładowarki w 600 lokalizacjach, oferujące szybkie ładowanie z mocą 120 kW. Lidl, współpracujący m.in. z Elocity, również udostępnia stacje ładowania przy swoich sklepach, oferujące moce od 20 kW do 60 kW. Większość stacji ładowania w tych sieciach posiada złącza CCS i CHAdeMO, co umożliwia ładowanie szerokiej gamy pojazdów elektrycznych.
Autor: Karolina

Warto przeczytać

Nowelizacja Ustawy o Elektromobilności – Krok Naprzód czy Kolejny Niedoskonały Projekt?

Nowelizacja Ustawy o Elektromobilności – Krok Naprzód czy Kolejny Niedoskonały Projekt?

Rada Ministrów podjęła decyzję o przyjęciu trzeciej nowelizacji Ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, co ma pomóc realizować cele Krajowego Planu Odbudowy (KPO) z 2021 roku. Choć wdrażanie nowych przepisów można uznać za sukces na poziomie strategicznym, szczegółowe regulacje ujawniają luki i niedociągnięcia, które mogą utrudnić osiągnięcie zamierzonych celów. Zobacz więcej >>
Ford przenosi produkcję baterii dla Mustanga Mach-E do USA – korzyści podatkowe priorytetem

Ford przenosi produkcję baterii dla Mustanga Mach-E do USA – korzyści podatkowe priorytetem

Ford, jako jeden z liderów rynku motoryzacyjnego, zdecydował się na znaczącą zmianę w produkcji baterii do swoich pojazdów elektrycznych. W 2025 roku Mustang Mach-E będzie wyposażany w akumulatory produkowane nie pod Wrocławiem, ale w stanie Michigan. Zobacz więcej >>
Elektryczne furgonetki a przyszłość stref wolnych od emisji w Europie

Elektryczne furgonetki a przyszłość stref wolnych od emisji w Europie

Wraz z dynamicznym rozwojem rynku elektrycznych furgonetek, miasta Europy przygotowują się na wprowadzenie stref wolnych od emisji spalin do 2030 roku. Produkcja pojazdów elektrycznych szybko rośnie, a eksperci prognozują, że już wkrótce ich liczba przewyższy tradycyjne modele spalinowe. Zobacz więcej >>
Punkty Vitay za ładowanie samochodów elektrycznych: Orlen rozszerza ofertę programu lojalnościowego

Punkty Vitay za ładowanie samochodów elektrycznych: Orlen rozszerza ofertę programu lojalnościowego

Programy lojalnościowe stacji benzynowych od lat cieszą się dużą popularnością wśród kierowców. Teraz Orlen, lider w tej dziedzinie w Polsce, postanowił rozszerzyć swoją ofertę, obejmując nią również właścicieli pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

TeslaCam inteligentniejszy niż myślimy?

Oto film, który stał się viralem w ostatnich dniach na całym świecie. Rzadko zdarza się, że kamera uchwyca tak spektakularny wypadek na autostradzie. Zobacz więcej >>
Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Nowe Audi A8 - będzie MOC!

Audi zapowiedziało właśnie premierę swojego nowego Audi A8 na 2024 rok! Według zapowiedzi A8 będzie najmocniejszym modelem w gamie aut niemieckiego producenta. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z konceptem Audi zaoferuje dwa silniki elektryczne - jeden z przodu, drugi z tyłu - o łącznej mocy 710 KM i momencie obrotowym 708 Nm. Zobacz więcej >>
Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Obejrzyj reklamę anty-EV giganta naftowego ExxonMobil!

Nie trzeba mieć dyplomu z ekonomii, aby zdać sobie sprawę, że branża pojazdów elektrycznych i branża paliw kopalnych nie są najlepszymi kumplami, chociaż firmy naftowe do tej pory nie wydawały się zbytnio przejmować pojazdami elektrycznymi. Być może dlatego, że uważały, że pojazdy elektryczne na baterie nigdy się nie przyjmą, a może dlatego, że wierzyły, że ignorowanie pojazdów elektrycznych jest najlepszą strategią, firmy naftowe powstrzymywały się od wielu komentarzy na temat pojazdów elektrycznych. Zobacz więcej >>
Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemcy mają problem! A z nimi cała Europa?

Niemiecki przemysł samochodowy ma problem. Świat coraz szybciej przechodzi na motoryzację napędzaną prądem, a niemieccy giganci przespali 10 lat względem Tesli czy Chin. Zobacz więcej >>
Copyright 2021 - 2024 - motoevo.pl - All Rights Reserved | Web Design: Agencja Reklamy A-GIT

Zmiany zostały zapisane